Nu e dom på väg!!! :)
Tror Smilla snart ska få bebisarna hon har lagt sig i bolådan nu… Blivit lite blött efter henne och hon trampar runt jätte mycket. Första gången hon lagt sig där sedan hon kom hit… Hjälp va nervös ja blir….
Spännande! Det är mycket hittekattsbebbar just nu.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Denna tiden e väl en sån tid

åhhhh..vad spännande!!
Åh webbkamera tack
//Pia
En ute nu :):) Fick hjälpa henne för hon orkade inte själv. Svart/vit/röd tror ja :) Måste ner igen medelar när det blir fler :)
Spännande
Spännande :)

Och jag var med Kittykatt hos veterinären igår. Hon har troligen ca 2 veckor kvar, men det inte att bedöma riktigt. Hon orkar inte mycket nu utan ligger helst i fönsterkarmen där det är skugga. Hon får behålla en unge, resten tar veterinären bort. När den ungen är avvand ska hon kastreras. Misstänker att det blir komkurrens om den ungen med Ludde och Archie, som vill vara "mammor". Men hon måste få lugn och ro, åtminstone första veckan, så jag får ha henne och ungen i köket, för det är enda dörren jag har här.
Ja, det verkar var många ungar just nu. Det stämmer ju med löpningen också.
Ja vet e super duper spänd här :) Nu vilar hon och bebisen men hon e fortfarande väldigt tjcok så nån mer måste det komma. Ja fick dra ut första ungen för hon orkade ju inte själv.. Hoppas den andra går lättare
Gillar inte att man avlivar kattungar.
Nu blev jag ledsen
Jenna

#8 Det var tråkigt att höra att man tänker välja ut en som får leva och resten dö.
Varför väntar man så länge och inte gjorde en kastration i tidig stadie istället?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
#8 va?? menar du allvar? ska du låta henne föda ena ungen, och ta bort de andra med "resten" ? *chockad*
Förlåt Sofia att tråden blivit kapad. Vi väntar på dina bebbar här.
Kram Jenna
Oj fattade inte trodde ja gjort nåt fel… Ingen fara. Fattade bara inte direkt ja läste. Ingen mer bebis nu men tror det finns en kvar i alla fall magen e ganska stor men mamsis e trött nu.
Grattis till bebisen, hoppas det kommer fler.
#8 Fatta inte heller varför man ska avliva kattungarna?
Varför kan inte mamman behålla alla som kommer?
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Men Metan, är det två veckor kvar, då är det väl möjligt att abortera alla? i samband med en kastrering, i stället får att välja…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Grattis Sofia, har du blivit mormor. Hon får kanske bara en bebis men det verkar oxå konstigt, men det har gått några timmar nu så det är tveksamt om där kommer fler.
Till Mettan
Jag tror många här blir upprörda av vad du skriver att kattungarna skall avlivas när dom är födda, och jag kan bara hålla med dom för jag tror att dom flesta som skriver här gör allt för att rädda en liten kattunge och så skall du bara välja ut en och avliva dom andra. Jag tror när folk börjar leka gud och bestämma över vem som får leva och vem som får dö då är det något som är fel och är man kattvän så förstår jag inte hur man kan tänka så.
Ja, då är det väl bättre. att i detta tillåtna skede, abortera och kastrera i ett enda svep?

#18 Ja är det enligt etisk "regel" ok så här långt gånget är det nog som jag ser det bättre. Bara inte mamma katt känner sig "snuvad på konfekten" så att säga när det är så nära som 2 veckor kvar bara.
Har mettan fått katten nyss högdräktig och inte har någon som helst möjlighet att ta hand om samtliga ungar så?…. ja , nä, det känns inte rätt att avliva i alla fall…
Kanske borde "ända" Mettans diskussion här och i så fall starta en ny tråd om detta ämne.
Nu låter vi sofia_85 fortsätta med sina bebbar tycker jag!!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja förlåt… Hoppas det går bra med sofias små!
hur går det Sofia, mer bebbar Maggan47
Japp en liten sötnos till blev det men det tog fler timmar innan den kom.. Röd/vit hur söta som helst :)
Vad roligt :)
Men så kul. Hoppas det går bra med dem. Att mammakatt sköter om dem väl.
Kram Jenna

Grattis mormor Sofia och mamma-katt!b Så skönt att allt gått bra..så kanske vi får ser bilder här när tiden är mogen för det..vill inte på något vis stressa dej med det..ibland måste man ju lugna sig tills mamman vant sig vid den nya situationen!
Ser jättemycket fram emot bilder
Klappa duktiga mamma katt från mig och pälstrollen här hemma :)
En liten unge kom ut död nu
Jenna:(