Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2037 ggr
Linda-Lou
0

Färghjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är färgen? Kan det vara blåsköldpadd och vit då hon har vita/creme tassar?

Linda-Lou
0

------

missempty
0

Jag skulle tro att hon är silver… Blåsilversköldpadda eller möjligen svartsilversköldpadda. Skulle behöva bättre bilder på närmare håll.

ParaKiss
0

Hon ser inte ut som en sköldpadda. mera silver, silver tigree, tabby kanske. men tycker den ser ut som en silver tigree kanske.  kanske smoke? eller nja, det tror jag ja mindre på me. men silver färgad se rhon ut som =)

ParaKiss
0

Kan tipsa dig o fråga Hedbrant här på iFokus annars. Jätte duktig på kattfärger! ^^

missempty
0

Tycker inte heller det ser ut som en sköldpadda men då Linda-Lou skrev att hon har creme i sig så måste hon ju vara sköldpadda. :P

AmeliaWatson
0

Nej, det är ingen sköldpadda.

Såvida det inte dyker upp något rött på en närbild.
Jag har en blå sköldpadda. Oskyldig

ParaKiss
0

Här är en till blåsköldpadda

Vikingaskogens Blaze  (Norsk skogkatt) *RIP*

Hon är silver av nå slag tycker jag det ser ut som mest. Och teckning vet jag inte eftersom det var lite otydliga bilder. Men jag ser lite render så därför gissar jag på tigree. ananrs kanske det är spotted eller tabby. fast väldigt svag teckning.

Linda-Lou
0

Silversköldpadd?

ParaKiss
0

tycker det inte ser ut som de heller.

missempty
0

Linda-Lou, kan du ta kort på det som är creme i henne så får vi se om det är en sköldpadda eller inte. Jag vet att sköldpaddor kan ha väldigt lite av det creme/röda också, alltså måste hon inte ha mycket creme för att vara en sköldpadda. Jag efterlyser fler bilder för att bättre kunna fastställa färgen! Skrattande

Linda-Lou
0

Här kommer flera bilder….hon är inte cremeröd aktig på det som är creme. Det är mera åt cremevita hållet.

Linda-Lou
0

en till…

Linda-Lou
0

och en till…=)

Simson
0

Hur det än är med färgerna så är hon rasandes grann i alla fall!! Vilken sötnos!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Linda-Lou
0

Ja det är hon verkligen…hon har en siamesmamma och norsk skogkattpappa. Det syns lite på profilen.

Simson
0

Låter som en karismatisk kombination.

Linda-Lou
0

mm det e det nog. Fast visst är väl siameser lugna?

Simson
0

Lägg in bild på skönheten i namntråden så vi kan jämföra namn och katt??

Linda-Lou
0

Jepp gör det nu då=)

missempty
0

Jadu, jag ser inget creme på de andra bilderna heller så jag tror inte hon är sköldpadda. Men nåns slags silver är hon definitivt!

ParaKiss
0

sköldpadda tycker jag inte hon är heller.

Siameser är inte lugna ^^ tycker jag ^^ allafall inte våran siames som vi hade i familjen förut.

Imasy
0

kan hon inte vara blåsilver med rufism då?

Tycker hon ser tigré ut på bilderna.

Imasy
0

Är hon din förresten? En riktig skönhet iaf :)

Linda-Lou
0

black tortie silver mackerel tabby

Sökte på lite på google och denna katt som var färgad på detta vis är den som är mest lik.

Vad betyder Mackerel?

Linda-Lou
0

http://www.sibiriskkatt.nu/files/colorgallery.htm

Länkar till sidan med liknande färger långt ner så ser ni…

Kram och jättetack!

Linda-Lou
0

Mackerel tog jag reda på att det är tigré…=)

Svartsköldpadd silver tigré alltså.

Linda-Lou
0

Här kommer en sista bild på hur hennes teckning ser ut. Den är ju inte tigré tycker jag utan mera fläckig.

Imasy
0

kan hon vara spotted då?

Simson
0

Hon ser härlig ut från alla håll denna dam!! Kyss

Ledin
0

o har ni skaffat en ny vän som är snäll mot picka? Söt hon var :) Jag tror hon är silver, men det e ju svårt för mig att säga eftersom jag inte kan så mycket om färger på kissar :) Men hon ser ju ut att ha samma färg som våran Sture han var silver bla bla något ;)

Faxlin
0

Jag är sååå lost när det gäller färger. Men jag bara måste få säga att hon var ruskigt snygg.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda-Lou
0

Tackar vad snälla ni är…

Anett Lindbom
0

Din katt ser inte ut att vara padda, det du tycker ser ut som creme på tassarna tycker jag ser mera ut som vitt, Jag tycker att din vackra katt ser ut att vara silveragouti med vitt.. Det är lite svårt att se vad för agouti hon är på bilderna eftersom att hon är långhår..