Akut omplacering hund!
Hej!
Jag vet att detta inte hör hemma på denna sajten egentligen, men det är akut, så jag hoppas att det är OK…
(Om ni undrar varför jag skriver detta, så är jag djurskyddsombud i Skåne och hjälper bl.a. till med omplaceringar)
En tik, labbe/collie på 9 månader. Behöver nytt hem, helst idag…
Mamman i familjen jobbar borta i veckorna och kommer bara hem på helgerna. Hon har nu utvecklat en stark allergi mot hunden, så hunden skulle behöva bort idag innan hon kommer hem!
Vet ni ngn i Skåne eller inte så långt ifrån som söker hund?
Kontakta mig snarast på 0708-604380 om ngn kan ta hand om henne!!
Om inte annat, så tillfälligt tills vi hittat ett permanent hem till henne!
åh, hade jag inte haft massa kissebäbisar på g med Brumma hade jag kunnat vara Jourhem. något jag funderat på länge, min vovve vill ha en snäll kompis.
Puttar upp för den fina hunden med de otroligt snälla ögonen.
Vilken fin vovve! Hoppas ni hittar ett bra hem åt den!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Åhhh så fin vovven är…önskar verkligen att han snart finner ett nytt hem..här skulle han inte trivas med så många katter..

Jag håller också tummarna!
Hehe… han bor ihop med katter idag också…
Ja, hoppas verkligen att jag hittar ett permanent hem till honom snart… han e ju såååå söt!!

#6 Är ägaren "bara" allergisk mot hunden och inte katterna?
Ingen aning… Det tråkiga med allergier är att de inte går att bevisa riktigt… Om ngn säger att de har svårt att andas kan man liksom inte ifrågasätta det…. Det kan ju bara den personen veta, hur den mår.
Ofta är det tyvärr så just med "allergier" att man helt enkelt insett att det är mkt jobb med ett djur… Men i vilket fall anser jag att det då är bättre att hitta ett nytt hem åt djuret än att det ska gå oönskat ngnstans, då är det bättre att det kommer till en person som har tid och kärlek att lägga på det…
Kanske det är katterna också, i så fall hänger jag ut en tråd om dem oxå!! 
mycket söt å bara 9mån har hela framtiden framförsig, tyvärr kan jag inte ha hund annars hade vi inte tvekat en sek va ju rätta raser i henne med :) *Puttar upp för söt vovve*

Synd jag har "fullt hus" redan. 1 vovve & katter i en tvåa. Annars hade jag nog velat ge sötnosen ett nytt långvarigt hem. Här hålls tummar & tassar för att han ska få ett underbart nytt hem snarast 

Ja absolut är det bättre än att den kommer oönskad någonstans!
Han befinner sig i slyngelålder nu vid 9 mån. En hel del jobb så kanske det är så att hon inte har tid och ork så hon kan hantera det.
//Pia
ja, undra kan man ju förstås… men jag hoppas att det inte är så, utan att hon i så fall skulle kunna stå för det… Men, men…
I vilket fall e d ju bättre att han kommer till ngn som vet vad d innebär att ha en unghund och e beredd att lägga den tiden på honom…
Ngn måste ju finnas, tycker jag…

Synd att hon inte fanns i Göteborg, då hade jag kunnat ställa upp som tillfälligt hem. Jätte fin var hon!
Jag frågade min sambo, som genast gav mig en Blick… tyvärr, inte här heller. Så fiiiin hund.
Däremot kan jag transportera hunden uppåt Karlskrona om det behövs. *pekar mot Transport Erbjudes*
hur har det gått har den fåt ett hem? typist vi vill gärna ha hund men allergi så :*/ annars skulle den suttit klockrent.
ps ang allergi har en ingift som är allergisk måt katter men itne hund o här tvärtom så man kan tåla det ena men inte andra ds. *puttar upp*
Här är huset fullt av egna katter 2 jourkatter samt 2 hundar så även om viljan finns så är det omöjligt.
Hoppas att lilla vovvan kommer till ett hem där hon blir uppskattad för den hon är.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Så fin vovve… Jo, man kan vara överkänslig mot hund, det är jag. Alltså inte mot pälsen, utan mot själva epitelet i huden. Värre blir det om hunden är våt. Så av den anledningen, så har vi hunden inne så lite som möjligt. Sedan är det skillnad på olika hundar för mig i alalfall. OCh ute går det helt bra. men inne och fuktig hund, tå tätnar jag dirket och får ta medicin. Ingen påvisad allergi. Lilla fina kilen, hoppas han får ett hem!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vad fin! sånna fina ögon hon har.
synd att pappa inte vill ha en hund till här. vill gärna ha en egen…
*putt för söta vovven*
var är hon någonstans nu då?
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja har det funnits någon chans för den snälla vovven?

ja, hur gick det med henne?
Undrar oxå om hon fått ett nytt hem söt var hon ju och ung med :)

Jag undrar också..fina vovven..

söt vovven *putt*
Tänkte bara uppdatera er om hur det går =0)
Jag har hittat en ägare till honom nu, så ikväll ska jag köra till Malmö direkt efter jobbet och hämta honom. Sen kör jag vidare till Trelleborg och lämnar honom hos hans nya familj =0)
Tjohoooo!!
Förresten!
Om ngn kan tänka sig att vara jourhem till ett djur i framtiden, eller hjälpa till på annat vis, så kan ni väl höra av er till mig?
Jag hjälper till med omplaceringar i hela landet, så det är inget problem om man inte bor i Skåne.
Annat man kan hjälpa till med är t.ex. transport av djuren som omplaceras etc.
Säg till mig så får ni veta mer!
Woho! Gud vad kul, har inte kunnat släppa detta…

Vad roligt att han har fått ett nytt hem! :)

Underbart att du uppdaterar! Blir så här
när det händer nåt positivt….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Toppen att få höra!