Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 700 ggr
Mizzi
0

Mitt nick !!!

Någon har tydligen varit inne lite överallt här på fokus i mitt nick och haft kul har jag fått höra.

Jag vet vem denna någon är men inte vad som skrivits och ärligt så tänker jag inte leta reda på det heller.

jag tror dom flesta här känner MIG tillräckligt vid detta laget så ni själva förstår när det INTE är jag.

Det finns en skojfrisk person i mina barns bekantskap som bara ÄÄÄLSKAR att driva med mig, det är allt från att lägga in porrsajter som startsida på datorn, till att skicka snusk sms från min mobil så fort han får chansen ja ni kan tänka er själva …………

Han gör det med glimten i ögat men fattar nog inte hur dumt det kan bli när han går in på mina sidor på datorn och larvar sig.

Hade nästan nyss ominstalerat hela datorn för övrigt, men måste antagligen göra det igen eftersom jag troligtvis fått in virus igen .

Nu har har fått tillfällig hjälp men vet inte hur länge det varar , kan sitta längre nu men rätt var det är så kopplas allt ner och jag ramlar ut så jag hoppas det ska funka bättre.

Detta är anledningen till att jag inte kunnat skriva.

Till Gunilla så förstår du kanske att jag inte kunnat göra det jag skulle angående det som skulle skrivas till TV för att datorn varit knäpp .

Nåväl nu vet ni läget =)

Nu ska det bli kul att se hur länge jag kan sitta inloggad utan att åka ur här =)  kan jag sitta kvar mer än 5 min så lär det ha funkat hehehe.

Puma77
0

Ingen fra här det jag sett i alla fall. Misstänkte att det inte var du. Det stämde inte riktigtFlört

Men som sagt så kan det ju någon gång bli fel och nån tar illa upp. Tråden härinne togs bort vad jag vet då det inte var ngt innehåll i den utan bara larv.

//Pia

anebit
0

Mizzi du har PM…  Tråden är som sagt var borta och som Puma säger bara lite barnsligt larv…..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Mizzi
0

Skönt att höra , jag förstod nästan att ni skulle förstå att det inte var jag men man kan ju aldrig vara säker Glad

Bara han inte var otrevlig mot någon då får väl jag be om ursäkt å hans vägnar Generad

Jag vet inte hur jag ska kunna sätta lösen på datorn heller sedan den blev om installerad finns ju en massa nytt ja inte fattar mig på än, nu är det ju bara för vem som helst att gå in ju vilket inte är så kul =(

Jenna-Gun
0

Du får öppna ett nytt konto och nytt nick.Så avslutar du det gamla. Så kan ingen ha kul på din bekostnad.

Mizzi
0

Aaaa tack anebit då vet jag var rätt så oskyldigt tack o lov Glad

Mettan
0

Tidigare hade jag mitt användarkonto låst, men jag tog bort det, eftersom det bara är jag som använder datorn. Dessutom kan du lägga ett lösenord på skärmsläckaren för att försvåra ännu mer för den skojfriska personen.

Jag hade nog blivit riktigt förbannad, om någon gjort på det viset på min dator. Jag hade alldeles säkert "läst lusen av" människan och sett till att han inte hade en chans att använda datorn.

Använder du inget antivirusprogram. AVG har ett, som är bra och dessutom gratis. Dessutom har de ett antispyware-program, som också är gratis och dessutom effektivt.

martdat
0

Jag hade nekat den ungen att låna min dator något mer överhuvudtaget, inte alls roligt, men jag har inte sett nått skrivit från dig som var illa i allafall..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Nä, jag har inte sett något heller. INgen fara, simma lugnt. Som Mettan säger, AVG är bra. MEn om man har Telai som bredbansleverantör, så ingår ju ett virusprogram. MEn som sagt, det skyddar inte, om du har intrång från folk i din närhet. Prtförbjud den skojfriske personen och låna aldrig ut din dator. Du lånar inte ut din tandborste heller, eller hur?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du måste ordna så att du får en inloggningsruta när du startar datorn, lägg in ett lösenord och ha en skärmsläckare som startar vid lämplig tid när du lämnar datorn. Det är det enda sättet att hålla obehöriga utanför din dator.

Under kontrollpanelen hittar du "Användarkonton" där kan du gå vidare och göra erforderliga ändringar så du lägger in lösenord etc.

Jag visar lite med en printscreen-bild:

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus