Häst :)
Tjo, jag vet ju att det e kattforum men jag måste bara få säga detta. Jag letar efter en passande ponny till mig D-ponny dom är lagom stora för min lägd o vikt, så jag har fått lite svar. Var en jag fastna lite mera för en val 16 år vart godkänd hingst men kastrerad sen 2 år tillbaka 77 avkommor har han. Jag fick några bilder på han o han såg trevlig ut. så igår var vi å titta på grabben gösses sä himmla snygg så läcker :D maffig å ursnygg mmmm. Vi prata en hel del o jag klappa o kela med hästen. Det va en bit å åka är det alltid för mig när jag ska kolla på hästar inte runt knuten nene det ska åkas minst 17mil lr mer å det visade sig att min man och hon hade samma gammla bekanskap sen "den goda tiden" lite kul att värden är så liten. Jag ska låna han på prov i sommar för att sen ha han i minst 1 år, tjejen som äger honom har gjort sig illa i ryggen å kan inte rida på ett tag. Vi har inte bokat in när han ska hämntas men det blir väll snart :) så jag kommer ha en super snygging att rida på ska bli så kul. Mina 2 andra russ kör jag o rider oxå men den ena kommer jag tyvärr få ta bort i höst pga hosta han får :*( men han har haft det i många år så det känns fel å dra ut på det, tufft men ett ont måste.
Han är snyggare när man träffar han :)
Grattis och så spännande, Han verkar vara en fin herre
//Pia
:) han var mycket snyggare när man träffa han, sa att han är snyggare i verkligheten än vad han gör sig på bild hon höll med om det. Ja jag tror han passar mig cool inne väluppfostrad o ute kan han busa ibland, utbildad osv jag sak inte tävla men rida priv.lektion i dressyr dels för att det är bra att någon annan ser hur man rider o kan påpeka fel å ge bra tips.

är det kronisk bronkit som din häst har?…. min häst hade det i 20 år….det var viktigt att han var i bra kondition och att jag inte lät honom rusa runt som en tok…. men han hade ett långt liv ändå….i augusti är det 5 år sedan som hans kropp sa ifrån och han gick sluta sitt 31-åriga liv….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Nja han har kvickdrag den kommer mer på vintern dels så har han dammallergi med. Så vetrinären var häri vintras å sa till mig att nästa höst får inse att ta bort han, men det underlättar att han rids o körs minst 6 dag i veckan då i lungt-kondisträning. Jag har inte haft han o hans mor länge bara i 1år men han har haft detta problem länge å denna vintern va bättre än vad han har haft det innan enligt hon som hade han då. Han får medicin men det drar bara ut på tiden, han tar i så han fiser när han hostar så jag lider dom gg jag hör han. Denna vinter fick han stå med helt öppet fönser andra fönster var oxå öppna (dom fick sova med täcke) detta gjorde säkert så att han itne hosta mycke max 1 gg i veckan. han är 19år nu haft ett bra liv den lille parveln.
Åh vilken snygg häst.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Vad skojigt med en häst. Jag saknar ocks en man kan rida på. Och jag bara älskar skäckar. Så du får fota mer och visa upp honom sedan.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
oja jag ska ta lite fina kort på grabben :) han är dessutom 3färgad skäck brun-svart o vit så det e lite ovanligt :)