Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 527 ggr
MariannE11
0

Min Zazza skräms..

hon gav mej hjärtklappning idag…. jag har varit bekymrad rätt länge för henne… så i måndags bokade jag en vette till på fredag…. hon har varit kelsökande sista veckorna… idag när jag varit borta tre timmar på möte så skrämde hon mej rejält… hon skrek på köksbordet…. fräste när jag tog henne på magen…ville inte bli buren….. så jag slängde mej på telefon… fick rådet att åka till Albano…. Zazza gillar INTE att åka bil så hon molade hela vägen…. vi fick komma till en veterinär med EXAKT samma namn som jag…. kan det bli bättre?… nåja de upptäckte inget alarmerande men en duktig sköterska tog lätt ett blodprov… fast han var varnad så det blev tratt o filt för Zazza… svaren får vi på måndag om det inte är något alarmerande… de testade även sköldkörteln….vi fick recept på blodtryckssänkande o rådet att köpa K/Dmat fortsättningsvis… tänderna såg bra ut vilket jag fasade för hur det var ställt….Zazza var glad att komma hem igen… hon har testat sin mat… naminamnam tyckte hon…. men nu haltar hon… vilket hon inte gjorde innan Albanobesöket….förmodar att hon hoppat snett eller nått….. nu kommer jag att vaka som en hönsmamma…..å kela så mycket hon vill…..

någon som testat blodtryckssänkande?… vetten kunde inte säga att det kommer att hjälpa men det fanns inga fler minus än möjligen en brottningsmatch för att ge henne piller varje dag

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

Nu får vi hålla tummarna för att det inte är något allvarligt med Zazza…man blir ju smått hysterisk av rädsla när de käraste man har inte mår bra..

Hawknestgrove
0

JA , lycka till!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Nämen lilla Zazza, hoppas hon blir bättre snart.Kyss Måste komma till dig igen och gulla med henne.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

MariannE11
0

igår hon hon dubbel frukost med k/d för att matte o husse matade bägge två… men nu går det inte alls..Gråter….jag vet att hon är hungrig men hon nobbar maten…..hon brukar inte vara så hemskt kräsen annars… får se hur det går senare ikväll…

Den blodtryckssänkande medicinen heter Fortekor… någon som använt sej av den som har synpunkter?….

Zazza pussar till Pontus….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Känner igen det där att katterna gillar nytt foder ett dygn men sen är det tvärstopp. Så var det med Pontus..

Fortekor har jag ingen aning om tyvärr…

Pontus nospussar tillbaka till Zazza.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"