Jag har läst den. Verkar inte gilla katter eftersom hon tror att alla katter har det bra och inte behöver ha hjälp.
Här fick hon av mig i allafall….
Hej, mitt namn är Gunilla Hallgren och jag har precis läst din skrivelse om katter /människor. Är du inte ute och cyklar lite nu? Hur mycket tror du i det stora hela, alla övriga organisationer får, gentemot djurorganisationerna? Jag tillhör den gruppen, som ger en massa till just katter. I motsats till vad många andra stora fina organisationer, så vet jag, att där hamnar varenda öre rätt! Ingen skor sig på mina pengar. Allt jag ger går oavkortat till djuren. Dessutom, så är det väl upp till var och en, att ge dit de vill? Ok, du förfasar dig över att vi sätter djur framför människor, men har du tänkt på, att just sådana som du är kanske anledningen till, att vi gör som vi gör? Ditt resonemang är ruttet. Det ena behöver inte utesluta det andra. Skäms på dig.
Gunilla Hallgren
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja den där krönikan var bara ett sätt för henne att skriva ner sig själv. Som en av de som komenterat skrev. Hon har ingen aning om hur det svenska folket gör med att bidra månadsvis till andra hjälp organisationer. Det är frågan om en sajt. Antagligen Klint om jag fattat det rätt. Och många ger säkerligen månadsvis till canserfonden hjärt och lung fonden och rädda barnen och sådant. Medans KLint kan vara ett bra tillägg för att få in extra kronor till våra svenska katthjälpare runt om i landet. Håller starkt på den skribent som skrev liknande i sin komentar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kunde inte låta bli att maila personen i fråga
Du är väldigt kritiserande över hur folk ger men vad ger du själv och gör, det nämner du inte ens, varför då? Kan det vara så att du skriver brett och donerar noll?
mvh XXXX
Ja tomma tunnor skramlar mest, eller hur?
Men herregud. Det är ju personer med hennes tankeverksamhet som gör att kattens status ligger där den ligger. Snacka om att inte vara värd ett skit. Och sen kasta skit på alla föreningar som försöker göra det rätta. Nej nu e jag förbannad och det är inte ofta.
//Pia
Hehe, klicka på ruggugglans namn längst ner och skriv av dig! Det gjorde jag…..
Japp spydde upp förra veckans sura rester;)
//Pia

Jag försöker visa er vad jag skrev. Men det kommer inte med tydligen. Jag tog en liten del med fakta från tråden " Vi behöver hemska bilder" Så nu kan ni kölhala mig om ni vill. Jag är ingen bra skribent. Så egentligen skall man inte ge sig in på sådant här då. Och inte är när man är arg heller. Men gjort är gjort. Ska se om jag kan klura ut hur jag ska få in texten då ni får se den.
Audiatur et altera pars

Hejsan!
Jag vill börja med att beklaga ditt liv. Det kan inte vara lätt att vara så otroligt imbecill som du visar tydliga tecken på. Men enligt alla rön så går det även för de imbecilla att få hjälp med sin imbecillitet. Så även du kanske kan finna det behjälpligt.
Att göra vad man kan för att förstöra det egna landet tycks vara alla diktatorer och egenmäktiga's stora mål i livet. Att vara så otroligt blind för det egna landets problem att man inte ser skogen för alla träden är djupt tragiskt.
Fakta:
I Sverige har den näst största husdjuret katten fått en oförtjänt dåligt rykte på grund av alla lös springande och hemlösa katter som finns. Detta otroligt vackra djur börjar mer och mer ses som en lands plåga och en sanitär oangelägenhet. Detta beror till stor del på att det beräknas finnas över 100.000 hemlösa katter.
Två (2) okastrerade katter kan bli orsaken till 11 miljoner katter's lidande och död:
efter antal år
antal katter
1 år
12 St
2 år
67 St
3 år
376 St
4 år
2 107 St
5 år
11 801 St
6 år
66 088 St
7 år
370 092 St
8 år
2 072 514 St
9 år
11 606 077 St
Att enbart använda sig av metoden att skjuta av katt kolonier är helt fruktlöst. Det lämnas alltid någon kvar och då kan vi återgå till ovanstående tabell igen. Vad som med framgång praktiserats i flera länder är den sk TNR- metoden, vilket har visat sig vara mer effektiv och billigare. Bokstäverna står för Trap-Neutere-Return, alltså Fånga-Kastrera-Återlämna, vilket fungerar bäst i kolonier.
Att göra dessa insatser innebär att det kostar en hel del pengar. Allt för att Svenska folket inte ska få sina ute möbler ner kissade eller på annat sätt få obehag av dessa katter. Vi är många som jobbar för att detta problem ska försvinna i vårat land. Att de som skaffar katter ska ta ansvaret för vad de gör. Nu är detta ett rätt fruktlöst jobb då det hela tiden dyker upp mer och mer katter, och fler och fler kolonier. Men vi ger inte upp.
Att dessa stackars organisationer du känner sådan för fasan över får in lite pengar är skrämmande. Jag slår vad om att du är en av dem som svär som värst när någon katt kissat ner dina saker.
Vad de svenskar som väljer att svara på i denna undersökning skänker sin pengar till har du egentligen inget att göra med. Denna undersökning är en otroligt liten del i det stora samhället. Och vad vet du om hur de som skänker sina pengar genom röstningen gör för de andra organisationerna till vardag's. Kanske finns det fler som har en måntalig insättning till dessa organisationer som röda korset eller luther hjälpen eller något av de andra som ligger en varmt om hjärtat. Kanske har de fadder barn.
Hoppas slutligen att du i din imbicillitet får den hjälp du så uppenbarligen behöver. Livet är inte svart eller vitt. Den är så full av gråa skalor att det vore trist om du inte fick se alla de nyanserna av det som vi andra kallar verkligheten.
Mvh Åsa Faxlin ( stolt hjälpare av människor och djur i den mån jag kan )
Audiatur et altera pars

haha, nu gick det. ;-)
Ämnet på mailet var: Besk smakad krönika
Audiatur et altera pars

Jisses så bra skrivet Åsa..jag ser rött när jag läser vad människan skriver..tvi..får se om jag lyckas få till nåt också!
VÅGEN, ÅSA, VÅGEN!!!!!!!!
Till dig alltså. Haha imbecill….. Toppen…….Vrider mig i skrattkramper nästan. JAnne undrar om jag är riktigt navlad, sitter ju här och småfnissar.

Jag såg också rött. Därför det inte blir bra när man skriver när man är arg. Men tack för berömmet ändå. Fast jag borde nog ha lugnat mig en dag eller så.
Audiatur et altera pars

Var det inte på Expressen som den andra kattovännen skrev fast på torsdagarna. Hon som ansåg att det var ett maktmissbruk att stava fel i namn. Denna tant har också skrivit fel i namn…
Sitter alla på Expressen och hetsar varandra att skriva för att hetsa djurvänner??? Typ: "vem skriver värst denna vecka?" "jag jag jag får, fröken!"
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Antar att ruggugglan har fått många fiskar varma…..

#15: *Asg* Nu såg jag det framför mig hur de sitter inne på redaktionen och räcker upp handen och små hoppar i sina data stolar :-)
Audiatur et altera pars
Detta är min kommentar:
Jag ser hellre att vi städar framför egen dörr innan vi springer och ska hjälpa alla andra. Vad gör läkare utan gränser för dem hemlösa barn som finns här i Sverige? Eller Amnesty för den delen. De flesta djurorganisationerna är verksamma i Sverige, och försöker reda upp de problem som vi SVENSKAR har skapat. Det är i mina ögon mer hedervärt, än att skicka pengar utomlands, och blunda för hur det verkligen ser ut i Sverige!
Jag lade även till:
Eller ska man tolka det som att du tycker att de malianska/sudanska/burmesiska… barn är mer värda än de svenska?
Medarbetare på jack russel terrier
Visst att kanske då katt hem får mer pengar men alla gör väl för fan (förlåt att jag svär) vad vi vill med våra egna pengar.. Här vet vi att pengarna går till det vi vill.. Men seriöst så tror jag knappast att katter får mer pengar då det sitter folk och skänker tusenlappar till rädda barnen. Dom har nog inte undersökt vart vi skänker mest utan hur mycket pengar som används till det ända mål vi vill……
Hej Maria
Jag skulle oxå skänka pengar till KKS (Kattkomando Syd). Jag värdesätter inte människor mer än djur.
Allt levande är lika mycket värda.
Djuren sviker inte, frågasätter inte.
Men vad gör alla människor. sviker, krigar och vet inte allt. Jag kommer en dag att testamentera mina pengar till en Kattförening.
Men skänka pengar till välgörenhet, näe inte ett öre.
Folk skor sej bara på dessa insamlade pengar och det kommer inte till dem som bäst behöver dem.
Välkommen in på vår sajt och hjälp till att sprida information för alla dessa 100 000 tals hemlösa katter.
Hjälp katter i nöd, ge hittekatter ditt stöd!
http://www.hittekatter.ifokus.se/
Medarbetare på sajten
Mvh Jenna-Gun Ögren Åström
Detta var bara vad cint hade utbetalat ju.
I slutet lade jag till att jag tror att läkare utan gränser får mer pengar i slutänden än vad katterna i Sverige får och att hon skulle kolla upp saker och ting innan hon jämförde. Något sån fast mkt bättre.
Då menar jag ju att vilka i andra länder skänker pengar till svenska katter? Men läkare utan gränser är ju så mycket mer.
Fast jag började mailet med att "Nu har du väl ändå skitit i det blå skåpet" *fniss* Ja e man förbannad så e man. Jag menar ta jämförelsen som hon gjorde är bara för mycket.
//Pia
HAha, tack Essut, för att du uppmärksammade detta, så vi fick utlopp för våra aggressioner! Underbart! Där ser ni, allihopa, inget ont, som itne för något gott med sig!
Har en dålig dag, sur som ättika och gissa om en sån här artikel triggar….kom på att jag nog tyckte att ansvarig utgivare skulle få vara med, så det blev ett till mail. Tyckte Otto Sjöberg kunde få veta hur pinsamt ointelligent krönikör han har, hur det uppfattas att skriva en artikel utan att innan göra efterforskningar, här är hans mailadress (ta bort den om man inte får ange den här, den går att finna på hemsidan)
Hah bra med sura folk.

Den andra var anna ekelund i aftonbladet på torsdagar…jag hade fel att hon också var på expressen…
#22 Det var min syrra som ringde mig om artikeln i Expressen..
Hon hade köpt Expressen idag och var så arg.
#25 Henne kommer jag ihåg, hade skrivit till henne och var så arg.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja jag skrev till henne också. Fast jag tror, att hon, Anna Eklund hade en stor portion ironi i sin krönika, vilket denna matapa saknar.
Ja man kan inte annat än se rött och bli ilsken när man läser så korkade uttalanden som hon gör. Det skänks oerhört mycket pengar till Röda korset SOS barnbyar och Plan International mfl. genom bland annat alla TV-galor och inte minst alla telefonomröstningar. Vad får katterna ingenting förutom under Djurskyddets kampanj förra året + oss vanliga kattälskare.
Förutom at stödja katterna på olika sätt så är jag med i Postkodlotteriet. Anledningen till det är att där finns många bra förmånstagare som jag vill ge mitt stöd. Barncancerfonden, Världsnaturfonden, Bris, Alsheimerfonden och Hjärtlungfonden för att nämna några och då pratar vi inte om småpengar.
Min åsikt är också att det ena behöver inte utesluta det andra och var och en måste få ge det stöd man vill utan att bli förolämpad.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jises vilken människa!!! Ni har skrivit bra komentarer till henne allihopa, kan inte annat än hålla med er, jag får väll vara en såndär vidrig obehaglig persom då, för jag ger heldre mina pengar till katterna än tiil de andra organisationer hon räknar upp, då vet man vart pengarna går. Har varit nån artikel i aftonbladet tror jag det var om biståndsorgannisatipnernas chefers löner och de har ju bra mer än en vanlig människa har och sen kallar de sig välgörenhet!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
tjoflöjt, skrev nog dagens magsuraste mail till den där typen! med hänsyn till denna trevliga sajt tänker jag inte publicera innehållet här 
Hahah! undebart. ja jag ger ju till WWf varje gång jag handlar på mitt kort. Dessutom, så går en liten slant till Webaid från mig varje månad.
Stackars lilla Marie, varken hjärta eller hjärna!
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺

Så bra ni har skrivit allihopa! Nu får hon så att hon kan läsa. Jag har också mejlat henne nu!

tillåt mig skratta åt henne. ;D håller med #32 - "Stackars lilla Marie, varken hjärta eller hjärna!" - Så sant så sant!
Mitt senaste inlägg:
Midnattsmarodören:
Jag antar att du menar att katterna klarar sig bra utan vår hjälp? Då måste jag ju fråga dig om du har koll på att katten egentligen är ett ÖKENdjur, som inte hade funnits i vår fauna, om inte VI (människorna) hade tagit hit den. Så nej, katter klarar sig INTE själv i Sveriges klimat som många tror! De dör av svält, sjukdommar och köld, precis som människorna i de drabbade U-länderna
Medarbetare på jack russel terrier

Kära Marie kanske skriver av dåligt samvete???

Haha, hon har skrivit Katthemmet Kompis två gånger! Vilken supermiss! (Om ni läser den feta, svarta stilen…)
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ni som får svar från Expressen kan väl berätta det för oss andra här inne. Det vore intressant att höra!!
Morgans inlägg var bra med.
//Pia
Engla, don efter person… den FETA SVARTA Stilen… Nä fy så elak jag är……
Åh, jag letade som en galen efter mitt, men det är klart, jag mailde ju henne direkt….Klart som f*n det inte syntes

# 40 Gunilla, vad menar du? Jag är nog lite trög ikväll. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
FETA SVARTA Stilen…. hahaha
#39 Morgans inlägg var världsbäst! Där fick hon på näsan så det sjöng om det.
HEJA MORGAN!
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺