Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1027 ggr
Ankie
0

Hur mår lilla Lyka?

Hur är det med Lyka? Jag har sett att de gamla inläggen är låsta. Men funderar gör jag hur det går med kissen??

Faxlin
0

På grund av påhopp och elaka pm så har det bestämts att det inte kommer uppdateras om Lyka här inne något mer. Något som är tragiskt. Men samtidigt fullt förståligt.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MariannE11
0

Jag undrar jag med… men respekterar beslutet…. men vad jag tycker är att att dessa påhopp behöver bestraffas….om inte annat utesluta dummingarna….visst behöver vi inte vara sams allihopa men att vara elak är något som jag inte tolererar…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Faxlin
0

#2: Tyvärr svårt att bestraffa när man fegar ur och gör det per pm.

Audiatur et altera pars

kattassen
0

#1 Man blir så ledsen…Ledsen

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MariannE11
0

fast jag tycker de borde kunna klämmas åt på något sätt iaf… och skulle önska att utsparkade medlemmar förbli utsparkade tills de hunnit växa till sej ….fattar inte hur vissa människor är….men till det positiva: det finns så många braiga människor här med ett stort hjärta… och DU Ciivviic är en av dom! Kram till alla braiga människor…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Lilla Lyka och Ciiviik finns i mina tankar hela tiden men även jag har respekterat beslutet. Vill inte heller vara jobbig med att komma med välmenta råd när jag inte aktivt kan hjälpa till med en lösning. Det är lätt att förivra sig men nu försöker jag tänka mig för. 

Jag delar också Mariannes synpunkt och funderar också över att det är inte ok att skriva elakheter på forumet men accepteras via PM.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

maggan47
0

funderar jag också över, hur kan det vara ok att pm.a elakheter, men inte tolereras i trådar, den som får pm vet ju avsändaren, kan inte personen kontakta sajtvärdarna då, så vi får ett slut på detta, både Crisse, Ciiviik, me fl eldsjälar är ju drabbade, trodde att vi var här för att hjälpa hemlösa katter till ett drägligare liv, och inte hoppa på dom, som gör det möjligt för kissarna att få det, om alla eldsjälar hoppar av, vad blir det då för liv, för dessa utsatta kissarGråterMaggan47

Elcyion
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller helt med #7. Är det inte ok på forumet, ska det inte heller vara ok i pm! Man kan ta screenshots (skitenkelt) och skicka till admin. Är det något som är intresserad av att lära sig hur man gör en screenshot (skärmdump) är det bara att kontakta mig i pm. En screenshot gör helt sonika en bild på det du ser på skärmen.

Medarbetare på jack russel terrier

Ankie
0

#1 Jag respekterar detta och hoppas så innerligt att Lyka blir frisk.

Lena
0

Nu måster jag gå in som Sajtvärd och tillrättalägga saker och ting. Jag har varit i kontakt med den Ifokusmedlem som skickat PM och fått ta del av dessa mail. Jag har satt på mig neutrala glasögon och läst det som skrivits. Av det jag läst kan jag inte se något otillbörligt. Det är inga elaka PM med personpåhopp utan är en vanlig konversation där vederbörande lämnade några goda råd som bottnar i samma engagemang som många andra av oss hade när det gäller kattern Lyka. Tyvärr verkar det ha blivit missförstånd och feltolkningar. Kan säkert bero på trötthet hos de inblandade. Det som skrivits bryter inte mot skrivreglerna på något sätt.

Att skriva PM är ingen förbjuden handling. Däremot ska man naturligtvis tänka på hur man skiver såväl i PM som i öppna forum. Men i det här fallet var det inget att anmärka på, inte i det som jag fått ta del av i alla fall.  

//Lena - Sajvärd för Hittekatter iFokus

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

Det är så lätt att saker och ting missuppfattas just pga avsaknaden av kroppsspråk och tonläge. Har själv blivit så kränkt å ledsen i en tråd att jag slog av burken i tårar. Dagen efter fattade jag inte alls vad jag hakade upp mig på.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

#11 Det är så sant som du skriver, det blir tyvärr lätt den här typen av missuppfattningar när man bara kommunicerar skrifligt. Våra känslor spelar spratt och fyller ibland i sådant som egentligen inte finns.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Elcyion
0

#12 Det känner man igen allt för väl Generad

Vad skönt att det inte var allvarligare än så (tänker då på rena personangrepp och kränkningar). Tråkigt att ciiviik (stavning?) känner som hon gör ändå, men det kunde ha varit värre.

Erbjudandet om att "lära" folk hur man gör skärmdumpar/screenshots finns fortfarande kvar. Har fått en förfrågan, och har satt ihop en snabb guide som de flesta nog förstår.

Medarbetare på jack russel terrier

Faxlin
0

Jag vet att det finns mer bakom detta än vad som kommit fram till sajtvärden tyvärr. Så det handlar inte om att det är överkänslighet eller fel tolkningar. Men jag har inte läst allt måste jag erkänna, men det jag vet är inte trevligt. Och absolut inget som kan misstolkas tyvärr.

Så jag har ännu en stor förståelse för Ciiviics beslut att lämna hittekatter.

Mvh ÅsaF medarbetare

Audiatur et altera pars

Lena
0

#14 Jag lägger just nu mycket tid åt det här ärendet då jag vill gå till botten med det och få slut på ryktesspridning och spekulationer. Men man gör det onekligen inte vidare enkelt för mig när det kommer olika uppgifter hela tiden.

//Lena

Faxlin
0

#15: Tror inte det är så mycket olika uppgifter utan mer att det blandas ihop lite och det kan vara svårt att hålla i sär de olika begreppen.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Lena
0

#!6 Som sagt jag väntar på materialet - utan det kan jag ingenting göra.

//Lena