Stora möter små
Go kväll i stugan!
I eftermiddags släppte vi ut bäbisarna till gubbsen för de var såå nyfikna…i köket så att vi hade lite koll. Ack, vilka snälla missar jag har! Musse gäspade och sträckte på sina 6,3 kg som för att säga "se vad stor JAG är, mucka inte med mig", sen nosade han lite och så var det bra. Floppis studsade omkring och sa "ska vi leka nu, ska vi leka nu" och nosade och blinkade och gäspade, "jag är snäll, SKA VI LEKA NU?"
Grabbarna har visat lillkillen hur man bäst tar sig in under badkaret, dvs Floppis har visat, Musse skulle nog *uff* fastna….fniss…
Lite tvätt försökte sig Musse på med lilltjejen som är så vansinnigt lik honom, samma teckning men med kort päls. Då fick han sig en dask! Gissa om han blev förnärmad…Hon är tuff, den lilla.
Sen har de ju träffat den STORA vita vovven också. Mycket försiktigt. Tass, tass, smyg, smyg….ligger hon stilla nu? Då kan man smyga fram och få lååååååååång hals och nosa lite på svanstippen och fort, fort rusa in under köksstolen igen. Puh, hon åt inte upp oss, kanske hon bara gnager på såna där torra ben?
Och Nikki, vita vovven, bara ler…..hon är ju så kär i de små, men hon har världens tålamod. Största lyckan hittills var när Musse skulle tvätta henne i öronen, hon lever på det ännu.
På natten får de sova separat, jag vill kunna hålla koll på de små dunbollarna. Jag känner mig helt bortkollrad och pjollrig….*kärlek*
Evangeline, Floppis, Musse, Milou och lillkillen som letar namn på F, Teo blev fel, finns redan en i kvarteret….Såå namn på F någon?

Härlig beskrivning att höra……blir ju nere i alla katterna bara genom en beskrivning….F…är alldeles för nyvaken.. sover fortfarande… Fjodor…..
…ska fundera under min miniminisemester i Norrland…. Frans….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

,,,och God Morgon!
Jag ser allt framför mig, vilka enormt goa missar och vovve som tar hand om nykomlingarna utan morr och fräs! Dom känner på sig att "det har varit tuffa tider för småskruttarna…bäst att ta fram de mjuka tassarna!"
Kram
Cammo och missar
Härlig redogörelse över nykomlingarnas möte med "stammisarna". Det där bådar gott. Blir så rörd över den vita vovven. Vad är det för ras? (Min svaghet för vita djur gör sig påmind). Kattungarna måste känna det som att de kommit till pradiset.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Filip, Ferdinand, Fluff, Flipper?

Fridolf, Fabian, Florian, Fido, Frodo??
kram/ Ladykatt

Figge Filuren Frisbee(hihi)
CAMMO

Fraggel!

Fritte, Farao, Fantast, Folke, Fridolin, Frasse, Foppa, Fille,Figurt, Frimärt, Fandanio, tror nästan jag börjar spåra ur nu….
Fantomen…Fiber
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Lena! Vita vovven är 75 % golden och resten är labbe och karelare.
Så hon ser ut som en kritvit golden med stor krage och JÄTTE rullsvans, ska se om jag hittar nån bild….hang on….leta leta…
Tror det funkade, hon är väldigt rund om magen där för hon ska precis löpa….man ser inte den fantastiska svansen så bra där..
Evangeline och missarna och vita vovven