Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketthuskatten
Läst 888 ggr
Engla
0

Katter i koppel?

Går ni med era katter i koppel?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

MariannE11
0

jag har två av mina ute i koppel: hittekatten Zazza och värstingen Bruno…. dom älskar att vara ute och jag får många anklagande blickar från dom att dom får vara inne… en tredje kommer ut då och då… hon tycker det är spännande men har inte lika stort behov… den 4:e katten skulle dö av skräck ute så hon slipper… Julia 1-åringen är vare sej van vid halsband eller sele så hon måste vänja sej med det först… tror att halsbandet skulle gå rätt bra för det gäller bara att få henne att glömma bort den… men jag skulle inte våga att ta ut den krumsprångiga busmissen med bara halsband…..hon har testat sele en gång och då blev hon näst intill vansinnig….så jag får fortsätta vänja henne med den…Zazza och Bruno behöver bara halsband….. sen har jag rätt långt Flexikoppel till dom…

är du Engla ute med dina missar?…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena
0

Tidigare katter jag haft har gått i koppel med lång lina. Har satt fast kopplet och sedan har katterna gått rätt fritt ute i trädgården. Det har fungerat bra. Tina vara även duktig på att prommenera i koppel. Nu ska jag vänja våra nuvarande katter med att vara i koppel i trädgården. Sele är det enda säkra - halsband ålar de sig lätt ut.

/Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ladykatt
0

Japp, jag brukar "rasta" min Smulan i koppel. Vi har börjat med detta när hon slutade vara vildkatta och blev huskatt men visade behov att vistas ute för att kunna utföra sina behov. Det gick mycket bra och idag är hon helt van med detta…

Till och med de andra katterna kan ibland ta en promenad i koppel, men de tar koppelpromenad bara tillfälligt…

kram/ Ladykatt

Engla
0

Jepp, här vandras det på med katter i sele…. Och då är jag ute med Ängla eftersom Blixten är livrädd för selen…men jag ska börja lära My att ha sele på sig.

Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min Ängla Pengla i sele och koppel!

MariannE11
0

#5 …åååh….. nämen vilken fin misse.. superfin…..å vilken fin bild…..*kär*..

Engla
0

Ängla räcker vacker tass och tackar så hemskt mkt för den trevliga komplimangen…! MjauSkrattande

MariannE11
0

synd att min Bruno är "upptagen".. annars skulle han matcha din Ängla rätt bra…. Cool

Engla
0

MariannE11: Jag diggar Bruno! Han påminner om min andra katt, Blixten. Ängla är fortfarande singel…Han väntar på den rätta. Men å andra sidan byter han favorittjejer ganska ofta…Räcka ut tungan

Destany
0

Jag e ute o går med mina i sele.. Puma flyger fram o svingar sig upp i träden som ingetting… Hon älskar det =)

Zorro e en liten fegis ute går gärna efter Puma.. Försöker klättra i träd men e för baktung… Då blir han hemskt sur o jamar o blänger på trädet hehe o Puma sitter uppe i trädet o skrattar åt honom

Jenna-Gun
0

Hej

När vi hade bara Bamse och Jesper och bodde i stan. Då gick vi ut med katterna i sele och koppel om helgerna när det var fint väder. De vande sej snabbt att ha selen och de gillade att gå ute i den.

Annars var de ute på altanen med lång lina så de kunde leka fritt.

Men nu när vi bor på landet så är de frigående som de vill.