Jag har en hemlis...
Som jag hoppas på att kunna ge glädjande besked om imorgon eftermiddag :)
håll alla tassar och tummar för oss nu! 
Spännande
//Pia
Håller tassarna och tummarna för din hemlis. Är nyfiken så men får väl stå ut och vänta tills imorgon..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

:D jag tro det handlar om at du Might be gravid? :D lr så är jag lååång ute o cycklar :D

Åh va nyfiken jag blir……………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
hahahaha, nääää du, det här hadlar om något väldigt långt ifrån att va gravid ;D

Men jisses så spännande!!! Nu väntar vi tills i morgon:-)
Spännande
Ja, blir det det resultatet jag hoppats på, så tror jag att det kommer att glädja många andra här inne ;)
Mer än så säger jag inte ;)
Nu är jag ännu mera nyfiken när du skriver sådär.

#5 OM du inte är gravid måste du vara dräktig, finns ju inte fler alternativ på denna site. Du kan vara lugn, känner en väldigt trevlig husveterinär, tror det går via försäkringskassan under tiden ;-) 
haha, du är rolig du morgan ;)
Näe, den enda här på mitt bygge som är dräktig, det är min andra hamster som ska föda på fre-lör är det planerat ;)

Ohh, men säga så till en nyfiken Åsa.Jaja, jag håller tummarna självklart :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hemlis! Vad spännande! Och så nyfiken jag blev..
mmm, och omkring kl 16 imorgon "smäller det", så ni kan suga på den karamellen ett bra tag till ;)
Ska vi vänta så länge..
hur ska jag orka med det.
Den som väntar på något (förhoppningsvis) gott, vet du väl Essut ;)

Men vid 16? Det är ju jättelångt.
Audiatur et altera pars
ja, jag vet ;) nån måste väl få jäklas lite med er såhär på kvällskvisten ;)

#14 -Nu är klockan 00.24 - alltså man väntar med stärsta spänning på nyheten!.-) Men ..tyvärr..får hålla mej till tåls tills imorrn då man måste ta ett sovbreak först! Men jisses..så spännande!!

hmm, du har lagt tråden i huskatts kategorin. Så något med en ny misse är det, eller något sådant :-)
Audiatur et altera pars

#18 Blev det ett adobtivbarn eftersom du inte varken var gravid eller dräktig? Hmm, imorgon kl 16.00 härligt, om så ifrån vilket land kommer tjejen/pojken ;-)
Åsa är väl den som är någotsånär inne på rätt kategori iaf ;)

Ska sluta skämta men kan det vara en fyrbent du får hem? Nu snart sova men ger ledtrådar till andra
nää, morgan, jag ska inte få hem någon fyrbent ;)

#24 Ok, hmm, du ska lämna bort en fyrbent och ta hem en tvåbent i form av papagoja så som du tjatar. Nää, nu är jag trött 
Ja morgan, gå och sov du, för det ska jag göra iaf :)

Det handlar om en misse..men den är inte fyrbent.knepigt värre..kan inte vänta så länge som 16 00 i morron..biter på naglarna…

en nytt hus kanske…
Oh, tänk om jag kunde kittla fram svaret från Imasay…

nu är det i dag BERÄTTA
NÄ-HÄ 
Men ni ska få en ledtråd 

Vilken söt plutt. :)

Erm….inte fyrbent och sedan en bild på en katt som inte ser ut att ha någon kropp….lite ruskigt, tycker jag….
En jourkisse som fått jättebra hem? Flera jourkissar som fått jättebra hem? Du ska öppna eget katthem? …och kommunen ska betala? VAAAAAAD!?
Haha… Va taskig du är jennie som bara säger a och inte b :)

En långhårig huskatt..som ska bli din…
Åh har du nu hittat de perfekta hemmet till Matilda? Hon ser ju helt otroligt underbar ut.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Glömde skriva att självklart håller vi tummar och tasar här

Jaha det är din stödhemskisse på bilden….och hon ska få ett nytt bra hem…
SCHHH Emjon, Du är nog den enda som sett min annons och vet vem katten på bilden är ;)

Ska du ta den fina missen som stöhemskisse??? Vilket gooostroll *suckar av välbehag vid åsynen av bilden*…
#39 Oooops förlåt men jag blev så glad.
#40 Nej men skulle gärna vilja
men precis som du har jag huset fullt

jag har sett den kissen i ett annat inlägg förut, kommer ihåg den för den e så söt! nu e jag riktigt nyfiken 
Ser ut som en liten fluffboll. :-D

Ååååååå vilken sötnos
Nu är det bara 15 minuter kvar till 16.00……NYFIKEN!!!!
och nu är kl strax efter 16 ;)

Snälla Håll oss inte på hallster längre!
Jag måste tyvärr, för jag väntar också :)
Jag väntar oxå på hemligheten..
*petar på Imasay*
Tell us!

Kom igen! Nu har det gått lååååååååååång tid sedan klockan var fyra… Säg!!!
Nu kan jag avslöja hemlisen :)
Älskade söta rara Matilda har fått ett nytt hem!! :)
Hon åkte precis, och ska få en sibirisk hankatt som nu kompis :)
Åh, vad underbart!

Ja men då gissade ju jag rätt eller ??? jag gissade ju att du hittat hem åt en eller flera katter fast mina inlägg är av någon anledning inte kvar i denna tråden som jag skrev i går.
Likadant i en annan tråd, men inläggen i mina egna trådar är kvar …mycket konstigt 
Underbart för lilla Matilda.
Åh, så fint! Man hoppas så mycket, för dem som sitter i stödhem och är halvuxna och vuxna… Tänker på tex Zenita och ÅSa, som har halvstora kissar hos sig…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Så underbart Imasy! :D
Vilken tur att jag inte såg tråden förrän nu så att jag alpp vänta så länge :)
Jättehärligt!
Ja, Mizzi, du hade rätt, men det kunde jag ju inte säga ;)
Varje gång jag har sett fram emot ett besök som skulle kunnat ge dem ett nytt hem, har de dragit sig ur av olika anledningar, så jag tänkte att denna gång håller jag tyst om det, så kanske det går vägen ;)
Ja, jag hoppas att det går bra för henne nu. Det förtjänar hon. Och mina hamstrar lär inte sakna henne ;)
Skorpan och Danillo var så söta när hon åkte, de gick fram till buren och gav henne en nospuss 

Hehe då blir det party i hamsterburen i kväll nu då ?? 
Ja, nu är det bara Amanda kvar, sen så är "hamster-monstren" borta ;) men iom Matildas flytt, är de ju halvägs dit iaf :)

#52 Åhhh..vilken underbar nyhet…ett permanent hem…klingar som den ljuvligaste musik i mina öron..sådana här goda nyheter är värda att få vänta på!!
Ja Siden, inte att förglömma din Lucia!
#57 Vad glad jag blir att Matilda nu fått ett bra hem men så hade du också en väldigt bra annons. Det var verkligen ett lustigt sammanträffande eftersom jag inte hade den blekaste aning att det var du bakom annonsen.
Vad skönt för Matilda att få ett eget hem. Man blir så glad när lite äldre katter får ett bra hem..
ja, jag trodde det bara skulle bli kaos.
vi hade stängt in oss i köket, jag, nya matten, hennes mamma och hennes son. vi var alltså 4 st som "slet och drog" i Matilda och bara glode på henne.
dessutom var sonen både sjuk, trött och ledsen, och jag tänkte att hon kanske skulle bli rädd för det.
Dessutom så skyr hon mig som pesten efter att jag badat henne.
Men på slutet när de var på väg att åka, visade hon minsann vart skåpet ska stå, och låg så snällt stilla och lät mig klappa och gosa med henne utan minsta antydan att sticka därifrån. jag har haft henne här i ett halvår, och det ska alltså till att hon ska flytta för att jag ska få gosa så med henne!
sådär kärvänlig har hon typ aldrig varit mot mig :S
vilken lycka för Mathilda att få ett eget hem, måtte alla andra också få det, fåfäng önskan, jag vet, men önska får man Maggan47 som önskar all lycka till i nya hemmet, du får väl uppdateringar
jadå, vi ska höras av om ett par dagar, för en uppdatering hur det går :)
De var även sugna att ta med henne på utställning i framtiden om hon behagar ;)

Underbart! 

Gud vad skönt

Såå glad för din skull att du hittat ett bra permanent hem till henne.
Audiatur et altera pars
Jag har hållt kontakten med Matildas familj på mail, och det är så roligt att se hur det går framåt för henne.
Så här stog det i dagen mail, när jag frågade om det blivit några fler framsteg:
Hon är så nyfiken så det tar överhand =) Hon kommer faktiskt när jag ropar på henne, hon kan juh missa något=) mvh XXXX
Hon stack och gömde sig om jag ropade på henne, så jag tar detta som ett gott tecken på hennes utvecklig :)

Vad roligt att ni har mejlkontakt och att Matilda blivit tuffare och gjort sina framsteg:-))

Vad roligt att höra :)
Det är bra att ni håller kontakten!

härligt! hon trivs med sin nya kompis med ser jag.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jättekul att se bilder.
Mmmm, de är jättekära i varann ;)
nemen åh vad kul är hon redan jättebra kompis med den andre kissen? Grattis till lyckat omplasering super fin är hon
mmm, Vargtass heter hennes nya boyfriend, de är mycket förtjusta i varann 

Vad underbart det är när det går så bra.
Audiatur et altera pars
Vilka underbara bilder.
//Pia

Vargtass. Vilket fint namn :)

Underbart att hon trivs och även fått en fästman. Vargtass underbart namn.