Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3715 ggr
Fiddelis
0

Var är min Zack?!"INNE"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på att bli tokig här.

Mitt lilla monster Zack försvann igår från vår lägenhet i Backa.

Om det finns ytterligare någon medlem som bor i närheten och som har sett honom, får ni gärna säga svara. Jag kommer att kolla säkert hundra gånger om dan.

Han är en rödbrun långhårig katt med vita inslag. Han är en blandning mellan maine coon och norsk skogskatt. Han har väldigt yvig svans (den ser ut mer som en dammvippa), gula ögon och rosa nos. Han bär ett lila reflexhalsband med en liten bjällra och en cylinder med mina kontaktuppgifter. Han är dessutom chip-märkt och kastrerad.

Sätter in en liten bild på honom också. Jag kommer att utfärda hittelön om någon hittar och kan ge honom till mig.

Om ni kan, snälla hjälp mig. Sitter här med krossat hjärta och är fruktansvärt orolig.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Har du kikat runt där du bor i källare och dylikt som katter kan smita in i och inte komma ut från.  Ring polisen och hör ifall de fått in nåt om upphittat, ring katthem om du har i din närhet eller veterinär med (de får ibland in med)

Fiddelis
0

Jag har tittat i soprum och överallt. Grannar såg honom igår kväll stryka omkring utanför, men jag har inte sett honom trots att jag har letat som en galning. Har ringt polisen och anmält honom som försvunnen och då hade de inte hört något och antagligen är det svårt att få dem och bry sig. De har ju trots allt en hel del annat att göra.

Vart kan jag hitta olika katthem?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Dels kan du googla på "katthem". Kanske kan du få låna en fälla med om du hittar ett katthem. Om kissen inte är van att vara ute skulle jag tro han håller sig undan på dagen, ofta rör de sig sent och väldigt tidigt. Sen kan du kolla under "Länkar" här uppe i grå delen. Var finns du, kunde inte komma in på din sida?

Puma77
0

Ja en fälla vore kanon om du kunde få hjälp med att låna.

//Pia

Fiddelis
0

Så nu går det att se min sida. Finns inte så mycket där än men jag är ju kattokig (djurtokig) så det kommer.

Fiddelis
0

Hur fungerar en fälla?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Du har ju Djurens samarit tjänst i Göteborg även KKS kanske kan hjälpa till.

De finns lite olika fällor, den kanske vanligaste är en i metall som man håller upp fälluckan med en vire kopplat till en trampplatta ungefär halvvägs in i fällan, så när katten kliver där åker luckan ner. Man brukar ställa nån smarrig mat som luktar gott, tonfisk, grillad kyklcing för att locka in katten. Lite snabbt beskrivet

Puma77
0

Det finns oika. Drop trap som man drar undan en pinne med ett långt snöre när katten gått under men jag tror nog att du ska helst ha en som du inte behöver sitta och vakta. Då är det den som slår igen när katten gått in o utlöst den. Finns det inget katthem i närheten som kan hjälpa dig?

//Pia

Puma77
0

Men du tror inte han kommer om du går ut senare ikväll när det börjat skymma och du ropar på honom? Eller är han skygg av sig?

//Pia

Fiddelis
0

Han är inte väldigt skygg av sig, men jag hoppas att det är så att han inte vill att jag ska hitta honom just nu. Det finns ju så mycket spännande där ute och vädret är ju kanon. Jag gick ju trots allt och ropade på honom fram till sent igår kväll, tidigt idag morse och av och till under dan. Det jag är rädd för är att han ska ha gjort sig illa.

Dakrish
0

Du har inte en transportbur som du kan sätta in lite smaskig mat i? Sen skynda fram och stänga till. Kanske funkar?

Fiddelis
0

Jo det har jag ju, det skulle nog kunna gå, om han bara vill komma fram

Dakrish
0

Prova ikväll, det blir ju inte värre än att du sitter där ute en stund. ;)

Fiddelis
0

Nä det har du rätt i =)

Hawknestgrove
0

Du har väl kontaktat polis också Sätt upp lappar och finns det inte nån sida just för göteborg, hittakatten? utlova hittelön, så får du säkert hjälp av ungarna. Lycka till!

http://www.torslandakatter.se/

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

maggan47
0

http://www.goteborgskatthjalp.com/  här kan du också skriva i en efterlysning, försök även på www.katter.nu  Lycka till Maggan47 och håll oss uppdaterade, www.blocket.se  finns också

Fiddelis
0

Ska se om jag inte kan få några lite äldre ungar som vill ha en fin hittelön att hitta honom.

Erika91
0

Vad tråkigt. Tyvärr bor jag inte i närheten och kan hjälpa till att hålla utsikt. Men jag håller mian tummar stenhårt att han kommer till rätta igen! Ser också att du fått bra råd. Annonser överallt med bilder kan göra susen!

Simson
0

Såg fotot på han nu och jag måste säga att han är underbart vacker!!! Håller tummarna att någon ser honom nu!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

annebeate
0

Ser att du fått många bra råd. Lappar, gärna med hans bild  på och försedda med avrivningsremsor med ditt telnr som man lätt kan ta med sig är bra. Sätt upp dem lite överallt i området och locka med hittelön. Skulle tro han håller sig i närheten, särskilt om han inte är van att vara ute. Sent på kvällarna och tidigt på morgonen lär vara den bästa tiden att leta efter sin katt. Hoppas så att du snart hittar Zack. Han är så vacker.

Erika91
0

Ja glöm inte att skriva att hittelön utlovas! Då blir det fart på många!

Sidentass
0

Åhhh vilken vacker kisse!! Förstår så väl att du känner dej orolig..jag skulle råda dej till att gå ut o ropa då det är lugnt ute..kanske är han lite orolig om han inte är van att vistas fritt utomhus..då känns kanske allting så konsigt att han sitter o trycker någonstans..det där med lappar med hans bild där du utlovar hittelön tror jag är en bra ide..

Håller hårt i tummarna här!!

Fiddelis
0

Jo tack, han är grymt vacker. Det gör ju att man blir extra orolig. Folk kan ju tro att han är renrasig och värd flera tusen och därför tar honom.

Men tack för alla uppmuntrande ord. Det behövs verkligen nu…

Fiddelis
0

Nu har jag letat hela dan, gjort anmälan till polisen, efterlyst honom i blocket.se, upphittat.se, lost-and-found.se, Göteborgs katthjälp, Kattkomando syd, stadskatten, djurhjälpen, GP…mm, satt upp lappar om hittelön och mitt telefonnummer, pratat med grannar…….men ändå går det inte att sova…

siberlina
0

jag hoppas   din lille  gulle pojke  kommer hem  snart,jag har en   en   prinsessa  här  som var ute  i 2  månader. från 19  februari  till 26   april

emjon
0

Förstår din oro över att kissen är borta. Han är väldigt vacker och med det utseendet är det nog risk för att någon kan ha tagit honom.

Vet också att det är helt omöjligt att sova när katten inte kommer hem. Jag har själv varit med om det men min historia slutade inte lyckligt.

Är han van att vara ute och hur bor du? Det finns så mycket en katt kan råka ut för. Jag hoppas att du snart har honom hemma igen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Fiddelis
0

Nej han är inte särskilt van vid att vara ute. Jag har varit ute med honom flera gånger, så han känner ju till närmsta området.

Området jag bor i har mycket gräs och buskar och balkonger långt ner som är jättemysiga att krypa under för att gömma sig. Omkring området där jag bor finns det skogsområden och villor. Det finns en väg lite längre bort som är trafikerad.

Här finns fullt av katter

Hawknestgrove
0

Tog du även min länk?

Fiddelis
0

Nu tog jag länken. Ska skicka nu. Tack =)

Hawknestgrove
0

Åh, lycka till!!! Lilel Zack, kom hem!

Ledin
0

håller tassar här för Zack å ber han komma hem.

Fiddelis
0

Har precis varit ute med ännu fler lappar och talat med husvärden. Är så fruktansvärt orolig.

Thisbisen
0

Hej - vet vad du går igenom just nu och vill bara säga - ge inte upp!!! Han finns därute - kanske närmare än du tror.  Leta sent på kvällen när det lugnar ner sig och ställ klockan och gå ut i gryningen.
Min Thisbe sprang iväg med koppel och sele i nu söndags, jag var livrädd att hon skulle fastna någonstans och var utom mig av oro. Men när jag var nära att ge upp letandet igår kväll så satt hon där - inklämd under bråte bakom hyreshuset! Titta på ställen där du inte tror att han finns! Titta många ggr för de är fenomenala på att gömma sig. Ropa namnet och skramla med mat i skål.
Håller tummarna för dig! Oftast kommer de tillbaks. Glöm inte att titta i trädtopparna med - de är fenomenala klättrare.

Fiddelis
0

Jag känner igen det där med fenomenal klättrare. Han är helt otrolig på den punkten. Han är bra på att ta sig ner också och det är ju tur. Jag är så rädd för att han har fastnat nånstans och att jag aldrig kommer att hitta honom…

Hirit
0

Vilken underbar vacker kisse han är Zack, jag hoppas verkligen att han kommer tillrätta. Jag känner för dig,vet hur det känns när katten smiter, min numera döda perser som smet ut genom dörren en gång, hittade jag turligt nog, men det var en pärs innan.

Thisbisen
0

Förstår att du är orolig… försök tänk så positivt du förmår. Det är inte kallt ute (läste om en katt som satt i ett träd i -20 i en vecka!) och de har ju sina instinkter, mer än vi mskor förstår oss på. Att tänka att han är hungrig är jobbigt, men det kanske också är det som driver honom fram och hem!

Simson
0

Eller kanske du ska tänka "tvärtom"??

Jag vet en tjej som katterna smet från. Hon bodde högst upp i ett hus som satt ihop med flera hus. Samma huskropp så att säga. Alla husen hade balkong/terrass längs med hela sidan. Dvs man skulle kunna gå runt hela huset på terrasserna.

Däremot så gick hängrännorna sammanhängande runt hela huset. DÄR gick katten iväg!

Hon såg att katten var flera "hus" bort och visste inte vad hon skulle göra. Ett tag var hon på väg över balkongräcket för att klättra efter katten men insåg att grannarna i huset mittemot skulle tro att hon tänkte hoppa.

Goda råd blev dyra och hon kom på att katten hatade att hon visslade. Katten blev förtvivlad då och skulle alltid komma och trösta matte.

Hon ställer sig så på sin egen balkong och visslar det falskaste hon kan…och gissa vem som kommer som ett skott?? Katten!

Jo hon höll mer koll på katten efter det. =)

Fiddelis
0

På tal om busvissling…jag läste nånstans att det finns ett kattljud som katter inte kan motstå. Ett ljud som mamman gör när hon ropar på sina ungar, något i stil med äääääeeeeemmmmm, men hur detta ska låta fattar jag ju inte. Är det någon som har en länk med kattljud eller nåt så att man kan få höra?

Simson
0

Så brukar jag låta när jag ropar på mina grabbar. Ungefär så?? De kommer som kanonskott då. Ljudet kommer nästan nere från magen.

Eva-Lisa
0

Fiddellis har hittat Zack men han sitter fast i en hålighet under en balkong. Ska hon ringa brandkåren eller vad ska hon göra?

siberlina
0

jag tycker hon ska ringa brandkåren   eller   åka  till  brandstionén    , det  bästa   är  att   stå   öga  mot  öga med brandmännen    då  veknar  dom  när det  är en kvinna…

Erika91
0

#37 Vilken historia! Glädjande!

Jenna-Gun
0

Men oj så svårt.

Hoppas det går bra att få ut kissen

Håller tummarna

Eva-Lisa
0

Brandkåren kan inte hjälpa till. Har ni några bra råd . Han tycks inte sitta fast för han har förflyttat sig.

Jenna-Gun
0

Hon skulle ha mat med sej så kanske det kan locka ut honom

Erika91
0

Vad skönt att ni har hittat Zack! Jag håller tummarna för att han ska komma ut! Jag säger som Jenna, hon ska locka med något han tycker är mycket gott, som räkor, om han nu tycker mycket om det.

Fiddelis
0

Han sitter fast under en balkong men också i en springa i husgrunden. Vi måste gräva oss in och slå sönder husgrunden, men har inga redskap. Hjälp vad ska vi göra!? Vi måste få ut honom ikväll annars är risken stor att han dör!!!!

Ankah
0

Herregud!!! Har ni ingen fastighetsskötarjour eller något?

Lena
0

#47 Jösses vad dramtiskt! Som #48 skriver brukar det finnas en fastighetskötarjour som man kan vända sig till. Sitter han fastklämd i husgrunden? Verkar han skadad?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Fina Zack! Måste väl finnas någon hyresvärd eller vaktmästare som kan hjälpa till med detta. Annars kanske det går med någon mat som luktar gott som kan få fram honom om han kan röra sig.

Blondieisbackagain
0

Ring brandkåren dom bruka ju ställa upp.

men om han sitter fast så vet jag att man kan använda MATOLJA O HÄLLA ÖVER KATTEN FAST inte på huvudet akta ögonen.

såg de på animal planet :D

Va skönt att hon har hittat han iaf nu! kunnde ju ha slutat värre :O

me att be hon ställa fram mat så han känner lukten för hungrig lär han allt va.

Hoppas värkligen hon får ut han :( 

Lycka till!

Hawknestgrove
0

HAr du inga verktyg så får du skaffa. Brandkåren ska hjälpa till! Ring Aftonbladet! De brukar få fart på sakenra! Lämna honom inte! Håll koll på honom, så han inte förirrar sig längre in!

Eva-Lisa
0

Nej Brandkåren hjälper inte till. Fiddelis har ringt igen och bett om att få låna verktyg , men nej det gick inte. Djurambulansen som är en idiell förening är nu på väg. Vi få se var dom kan göra.

Vaktmästaren börja kl 08.00 i morgon.

Hawknestgrove
0

Ok, men då kommer det nog att lösa sig! Sickna pottsorkar……hon sitter och håller koll och sällsakp nu, förstår jag! Vi håller tummar här så det visslar!!!!

Fiddelis
0

Vi har inte fått ut Zack. Han sitter fast och kan inte vända sig. Djurakuten har varit här och han har fått lite mat och vätska. Vi ringde räddningstjänsten igen men de ville inte hjälpa till. Det vi skulle göra var att ringa husvärden imorgon och sedan får de ringa räddningstjänsten. Man måste slå ner en bit av grundfundamentet som är av cement, eller om det går, gå in i lägenheten och riva upp golvplankan där han ligger. Detta kommer att bli den värsta natten i mitt liv…

siberlina
0

men lille  gubben, ni måste  få  upp  honom

Mizzi
0

Ojojo vet hur du känner det nu.

Håller alla tummar och tår att ni får loss han i dag .

Fiddelis
0

Vi måste få loss honom idag, annars är det nog kört. Sitter och skakar hela jag. Tror jag håller på att gå in i nåt slags chocktillstånd…

Fiddelis
0

Det borde faktiskt finnas någon instans ute i samhället som gör samma räddningsarbete för djur som man gör för människor. Det här är ju inte klokt!

Ankah
0

Ja, liv är liv…

Hoppas Zack kommer fram utan några allvarligare skador!

Fiddelis
0

Jag hoppas han vet att hjälp är på väg…

Fiddelis
0

Han lever fortfarande i alla fall..

Eva-Lisa
0

Kan ni ta ett kort som visar hur det ser ut där han sitter. Kan vara till hjälp när man ska ta ut honom.

Fiddelis
0

Med mobilen ska det nog gå

Eva-Lisa
0

Bra.

Var även beredd med telefonnummer till kvällstidningar etc. En tidning ska ju fyllas med nytt varje dag.

Thisbisen
0

Stackars Zack som sitter fast!! Men ut ska han - och nu har du insatserna igång. Vad bra att han fått i sig lite mat och vatten. Åh tänker på er och håller tummar och tassar.

Fiddelis
0

Ja jag hoppas att insatserna kommer snart. Vaktmästaren ville inte ringa räddningstjänsten eftersom att de ansåg att det inte skulle hjälpa, trots att räddningstjänsten inatt sa att någon från poseidon skulle ta kontakt med räddningsjänsten imorgon. Vaktmästaren ringde en firma istället. Firman ska komma "nån gång under förmiddan". De verkar inte fatta att detär akut. Sedan sa han att vi skulle vara beredd med telefonerna "om de fick ut han idag". Nu börjar jag bli riktigt förbannad. Varför kan ingen hjälpa oss?! Vi har skrikit om hjälp sen klockan nio igår kväll. Djurakuten var ju här igår och försökte. Killen gjorde ett jättejobb men hade ju inga verktyg. Det är ju inte hans område egentligen. Han och en kille till ska komma idag kl nio. De hade några förslag på lösningar. Snälla, är det någon som vet vart jag kan vända mig, hjälp mig!!!!

Fiddelis
0

Det finns små kulvertar inbyggda under husen här och det har uppstått håligheter i marken utanför, där katter kan ta sig in och fastna. Varför gör inte bostadsområdet något åt det?!

anebit
0

Men, stackars liten!   Hur hittade du honom?  Hörde du honom jama?

Vaktmästarn har nog ingen egen katt.  Då förstår dom inte.  Han resonerar väl som många andra "Bara ett kattkräk, han klarar sig"   Men hade det gällt en hund, då hade det varit fart på dom………………  Förbaskade karl………

Har tyvär inget tips och bor även för långt bort…. Hoppas verkligen att killarna från djurakuten kan hjälpa dig………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

annebeate
0

#68 Jag pratade precis med räddningstjänsten med en som i slutet av vårt samtal direkt erkände att han ogillade katter. Han påstod att han precis talat med  kattägaren dvs du och att du sagt att Zack inte satt fast utan kommit ut från springan när du skulle ge honom mat, tror det var räkor. Ljuger han så ring chefen på räddningstjänsten. I så fall upprörande!

karins
0

Sån idioti..så arg man blir! Stackars Zack..Det är hyresvärdens skyldighet att se till så huset är i bra skick. och nu tycker jag dom ska fixa detta så Zack kommer ut..och sedan fylla i alla håligheter i huset.

Fiddelis
0

Zack håller på att få hjälp. Firman kom ganska snabbt ändå och de jobbar för fullt. Zack ska snart få lite räkor.

Vad det gäller räddningstjänsten vill jag inte utsätta någon för förtal. Sist någon ringde räddningstjänsten var det killen från djurakuten. Han sa att han hade ätit räkor men att vi inte kunde få ut honom utan hjälp och redskap. När jag pratade med räddningstjänsten var jag i chock-tillstånd och var nog ganska snurrig, så om de har uppfattat det på något annat sätt så är det väl så. Det jag är irriterad på är att det inte finns någon räddningstjänst som kan hjälpa djur i liknande situationer, där man behöver redskap. Hade detta varit i USA hade det varit full uppståndelse från böran.

Puma77
0

Eller om det varit en häst eller ko som fastnat hade de kommit.

Hoppas det löser sig snart.

//Pia

emjon
0

Oj vilken dramatik det varit här och glad blir jag över att Zack är funnen vid liv även om han är instängd och jag hoppas att han snart är räddad.

karins
0

Bra att ni får hjälp nu, Håller tummar och tassar för Zack här..

Fiddelis
0

Jag hittade honom genom att göra det där ääääeeeemmmm-ljudet jag pratade om innan. Då svarade han och vi kunde höra. Det var en ren chansning och ren tur. Nu hoppas bara vi överlever den här persen. De ska dra ut honom nu. Först ska han få lugnande medel och det finns ju alltid en risk med det. Han har fått en stark lampa i alla fall så han har det varmt.

Klarar han det här är det direkt till veterinär i djurambulans.

Thisbisen
0

Bra att de är i gång nu…snart håller du honom ska du se. Hoppas han inte fått några skador, rejält omskakad lär han vara först men de lugnar sig snabbt.

Dakrish
0

Lycka till!

Fiddelis
0

Det är kanske bra att han blir omskakad. Då kanske han aldrig vill gå ut igen. Han är ju betydligt säkrare inne.

Dakrish
0

Oh ja, det är han ju. Och skulle han visa sig vilja smita mot dörren i framtiden, så får du börja stänga om honom när den ska öppnas, eller hålla i honom.

Fiddelis
0

Nu ska det ske. Vi orkar inte titta på. Känner att jag håller på att kollapsa.

maggan47
0

vilken rysare denna tråden varit om Zack, puh  Maggan47

Fiddelis
0

Nu är Zack hemma!!!! =)

Han mår bra men är lite groggy efter det lugnande medel som han fick när de skulle dra ut honom. Han har fått dropp, blivit undersökt och intervjuad av västnytt (ja sånt pådrag har det varit) Ska lägga ut lite bilder sedan på räddningsarbetet.

Jag måste tacka Poseidon för ett gott arbete och engangemang. Det finns tyvärr katter som fastnar i hålor här, men de gör så gott de kan för att få ut dem.

Jag vill verkligen tacka DJURAMBULANSEN.

Jag skulle verkligen vilja pusha för dem för de behöver all hjälp de kan få och gör ett hästjobb. Finns det något jag kan göra på denna sida för att hjälpa dem? Man hittar dem på www.djurhjalpen.se

Jag vill tacka hyresgästföreningen här på Blendas gata. Det var deras balkong som blev demolerad.

Slutligen vill jag tacka alla er för ert stöd och era tips. Det har varit väldigt tröstande under tiden.

Puma77
0

Så skönt att höra. Underbara människor som hjälp till.

//Pia

kattassen
0

Oj vilken rysare! Skönt att det blev en lycklig upplösning.

Då gäller det att spana in Västnytt ikväll dåFlört  Skall rada upp trion framför TVn så de kan se hur illa det kan gå när nyfikenheten tar över.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Thisbisen
0

Vad oerhört skönt att höra!! Zack är räddad - hurra! Nu får nu pusta ut tillsammans!

anebit
0

Så underbart att han är hemma i säkerhet igen…….  Det har verkligen varit en rysare.   Buuur!   Hoppas verkligen att dom täpper till hålen nu…..  bara det inte bor några hemlösa där nere som blir inmurade.   Vilket hänt förr--------------

Ledsen   Kan inte se västnytt  bara östnytt……..

Puma77
0

Jag undrar om man inte kan se det på nätet sen med.

//Pia

maggan47
0

vilken lycka att allt gick bra för Zack, och att han är hemma igen Maggan47

Jenna-Gun
0

Skönt att kissen är hemma välbehållen.

emjon
0

Härligt att det blev ett lyckligt slut på den händelsen.

Fiddelis
0

Jag skrev fel i länken för djurambulansen. Det ska vara:

www.djurhjalp.se

Simson
0

Men vilken rysare det varit här på nätet under natten!!

Vad härligt att ni hittat den vackre killen igen!! Vad skönt du kom på det där ljudet mammorna säger!! Han lyssnade!! Något att komma ihåg att tipsa om när andra katter försvinner.

Hoppas att ni hittar någon länk till västnytt för detta vill jag verkligen se!!

Å bilder från vart han var fast vill jag se…

Krama om den lille rymmaren nu och ge honom massa godismat. Han måste tycka det är långt mycket bätre att vara inne med er nu!

Kram och nosgos!! Kyss

Fiddelis
0

Gå in på svt.se och klicka på nyheter. Där ska det gå att hitta regionala nyheter som man på klicka på och därefter västnytt. De brukar lägga in sina inslag på PLAY efter sändningstid.

Västnytt visas kl 05.40 i morgon bitti på kanal 24.

Tvärsnytt visas kl 04.10 på kanal 24. Sannorlikheten för att det ska finnas där är ju ganska liten.

essut50
0

Åh vilken rysare det har varit. Man kanske ska sponsra djurambulansen. dom gör ett bra jobb tycker jag.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0

Djurambulansen har Pg 461786-6 eller Bg 802539-5447 om man vill skänka en slant

Jenna

Simson
0

Eller bli medlem…

Fiddelis
0

Nu ligger det ute på www.vastnytt.se

karins
0

Så skönt att allt gick bra! Ja djurambulansen gjorde ett bra jobb, rosor till dom och en puss på Zacks nos!

Ankah
0

Vilket underbart filmklipp, och vilket majestätiskt avslut! Akta dig nu i fortsättningen, Zack, inga fler balkonger..!!!

Fundersam

anebit
0

Nu har jag tittat på inslaget………. Fantastiskt att du kunde hitta honom under altanen.   En sån tur att han svarade dig……..

Så skönt han måste tycka att det är att vara hemma igen. För att inte tala om hur lycklig matte måste vara…..

siberlina
0

va fin  zack   är   .jag  fick tårar i ögonen  när dom  tog  fram honom,jag såg  innslaget,,,grattis   till att det  slutade  bra

Puma77
0

Så underbart inslag och slutet fick även mina ögon att tåras.

//Pia

Simson
0

Härligt! Vad underbart att få se Zack live!! Roligt att se att Djurambulansen finns!! Borde dra fler sponsorer!

Nosgos till vackre Zack! Hoppas ni får en lugn och skön natt!! Med godis!

Fiddelis
0

Vi ska kela med honom hela kvällen och sen får han nana i sängen för det tycker han om

Hawknestgrove
0

Åh… Grattis Grattis till er ! En sån underbar historia!

essut50
0

Nu har jag tittat på filmen, vilket jobb dom har haft.

Är nu medlem i Djurhjälpen(ambulansen)..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Simson
0

De fick jobba! =) Hur i jösse namn kom Zack in där i det lilla utrymmet???

Thaeri
0

Fråga värden om ni kan näta in balkongen så kan ni ha den dörren ståendes öppen utan att oroa er :) Förutsatt att ni har någon, annars kan nätram till ett fönster vara bra.

http://www.kattforum.se har de en massa tips på hur man kan göra, både med balkong och fönster Glad

Fiddelis
0

Jag ska anmäla mig nu direkt som medlem när jag får min lön (får den mitt i månaden till skillnad från andra).

Hur Zack har tagit sig in förstår jag inte heller men han tog sig alltså in från vänstra hörnet (sett från vår sida). Där var det en liten, liten öppning in. Det var också där han kom ut.

Hawknestgrove
0

Ja, här är en till, som sak bli medlem när pengarna kommer!

Simson
0

Säkert någon mus eller så? När katterna vill så kan de. Fattar inte hur de lyckas ibland!?

Erika91
0

Vad underbart att läsa om att Zack är inne! Det är helt dumt att inte räddningstjänsten kan hjälpa till. Man tycker att de borde kunna hjälpa till. Om det var jag som ringde och de inte kunde så skulle de fått en rejäl utskällning.Generad
Jag såg videoklippet, det var ju otroligt vad litet utrymme han kommit in på. Det var tur att ni hittade honom! Jag hade ingen aning om att en djurambulans fanns i Sverige. De ska jag också stödja!

12234
0

Åh vilket fint inslag! Nu kommer de säkert få massor med fler medlemmar! :-)

Thisbisen
0

Stort grattis från mig och Thisbe…och du, sov så gott i natt!!

siberlina
0

min katt   som jag hade   när jag va  liten  kröp  in  under  ett   bastuaggregat  en gång  , för han trodde  att han  kunde  gå ut  den  vägen..

Fiddelis
0

Usch och fy! Ett bastuagregat?! Dessa katter. De går in en väg, men saknar förmågan att backa.

Mizzi
0

Ååå va skönt att han kommit ut lilla Zack Kyss

annebeate
0

Underbart slut. GladSåg Västnytt och vilken glädje man kände. Jag skall sätta in en slant till djurambulansen. Tyvärr finns inte det här i Malmö.

Senixus
0

Gud vad glad jag är att du fick hem din lilla killa Skrattande Såg inslaget… helt underbart med djurambulansen. Hoppas deras verksamhet kommer kunna bli större & större i framtiden Glad Och vad underart söt misse lillaZack är. Änu en gång Är så glad att han kom hem *kram till er båda* Cool

Hawknestgrove
0

Ja, Stötta djurambilansen1 Tänker jag göra när pengarna kommer nästa vecka!

Senixus
0

Får vänta till i slutet på månaden… inte råd denna månad - men självklart så ska man stödja Cool

anebit
0

Här är en till som skall bli medlem.    Så underbart med en djurambulans…… behövs i hela Sverige……….

Fiddelis
0

Ja visst gör det! Hade aldrig hört talas om det förrän nu. Men man kopplas till djurambulans om det finns i närheten om man ringer till SOS. Tyvärr var det ingen som gav mig någon information om eller kopplade mig till djurambulans när jag ringde räddningstjänsten, trots att jag ringde tre gånger och dessutom frågade dem om det fanns någon jag kunde vända mig. De sa visserligen polisen, men det kändes ju ännu mer meningslöst än att ringa räddningstjänsten.

annebeate
0

Räddningstjänsten gör mycket gott men i Zacks fall var den företrädare för räddningstjänsten i Göteborg som jag talade med i telefon i gårmorse en katastrof för räddningstjänsten när det gäller deras anseende. En uttalad sarkastisk katthatare som dessutom uppenbarligen ljög för mig när han påstod att han precis samtalat med Zacks ägare som uppgett att katten inte alls satt fast utan kom fram och åt när det erbjöds mat och att det inte alls var någon som helst fara för Zack. Jag hoppas att han verkligen skämdes i går när han blev varse hur många som engagerade sig i Zacks öde.

kattassen
0

Oj ja det var ett mycket bra reportage om Zack och hans äventyr. Jättefint att man fick se Djurambulansen "in action" också. Den skall jag genast sponsra speciellt nu när den finns i Göteborg och man kanske kan råka på djur i synnerhet katter häromkring som kan behöva hjälp. Som killen i ambulansen sa så kan de se till att djuret får ett värdigt slut om så behövs istället för, som han uttryckte det, "får en domkraft i huvudet". Det var väl polisens agernade han syftade på kan jag tro.

Härligt att Zack fick hjälp. Det var ju nästan som i USA på Djurpolisen… gött att se sådan här i Sverige.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Fiddelis
0

Nu får vi inte glömma att det inte bara var djurambulansen som hjälpte till. Jag vet tyvärr inte vilket företag som kom in och hjälpte till, men en stor grävmaskin, motorsågar, och folk som klarar av att jobba i mycket trånga utrymmen ryckte in. Djurambulansen skulle nog klara av att göra detta på egen hand om de bara hade resurser

Hawknestgrove
0

Hm har djurambulansen nån hemsida?

Hawknestgrove
0

Nu är jag också medlem!

Hirit
0

Fiddelis, det där hördes verkligen dramatiskt, vilken lycka att någon till slut hjälpte till.Jag är glad både för din skull och för den fina Zacks skull. ( jag har inte varit inne på ett tag här på forumet, så jag hittade inte inslaget på västnytt heller, får se om de har något arkiv)Men huvudsaken att allt fick ett lyckligt slut.

Jag hittade igen repotaget om Zack. Hoppas det bildas flera ideella djurambulanser i landet.Tack och lov att fanns till hands och att du fick reda på de fanns.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.