Låst: Basse söker hem IGEN
Happ, nu var de dags igen…
Lilla Basse kan tyvärr inte bo kvar hos Jenny, då han och deras andra katt inte går ihop för fem öre..
Dom har försökt de mesta, men Basse flyger på den andra hela tiden.
Jag känner nu att Basse ska komma till nån så fort som möjligt då han flygit runt bland massa olika hem på så kort tid…
Han behöver ett hem där han kan få boa in sig och känna sig trygg.
NU menar jag INTE att han inte gör de där…
Men han behöver komma till ett nytt hem ganska så snart..
HELST där han får stanna för alltid.
Börjar bli så ororlig för honom : (
Jag är just nu helt tom i huvudet.
åå vet inte hur man lägger in tråden som lagt in om honom förut.
Men snälla, finns de någon här inne som kan ge stackars Basse ett riktigt hem?
han är kastrerad, id märkt, vaccinerad…
Men snälla Ciiviic, stackars kisse :( Hoppas Basse får ett tryggt och harmoniskt hem snart iaf. Jag har själv 4 st katter så jag kan inte ta fler tyvärr, hur gärna jag än skulle vilja. Min ena katt är tyvärr ensam katt, så hon skulle nog inte vilja att jag tog in en katt till ens :( Håller alla tassar och tummar jag har för att Basse snart får ett fast hem.
Kram
Sessan1
putt
putt

Jag passar på att putta lite för lilla Basse i hopp om att han äntligen kan finna ett livslångt hem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#1 - Jag hoppas med på ett hem snart..
jag känner att de börjar bli alldels för mkt nu…
Hade jag kunnat så hade han självklart få komma till mig igen.
Men jag kan verkligen inte… :´(
Åh, stackars lille Basse,! Puttar upp för honom! Prova på fler forum också!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

puttar upp för Basse!

Gunilla, har lagt ut på kattforum.se oxå..
Mer ställen vet jag ej
www.katt.nu alltså Spinns forum och hos Sofia! PM:a henne, så kan hon kanske hjälpa dig sofia_85 alltså!

aaah tack :) … ska lägga ut där med..
Verkar lite segt på både denna sajt samt den andra tyvärr.

Blocket,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Puttar för charmören. Om jag ändå inte hade 4 missar redan :-( Det måste väl finnas NÅGON (med möjlighet) som vill ge Basse ett nytt hem & en ny chans till ett fint liv, eller har vi hamnat helt fel med vår medmänsklighet? Min senaste misse tillhör en av de "9 lådkatter" som inkom till Köpings katthem. Hon var den sista kvar på hemmet & jag kände att jag ville & kunde ge henne ett eget hem. Dock är 4 missar i det extremaste laget. Det fungerar jättebra så det är bara matte som annser det är lite många missar här
Men huvudsaken är ju ALLTID att våra missar har det bra och trivs med tillvaron.

De har ju inte bott ihop så lång tid så är det inte lite tidigt att ge upp? trist att han ska behöva flytta ijen, hoppas det blir bra för honom. Tessta med Blocket och dyl oxå,

Jag säljer inte djur på blocket då jag anser att de är , hmm , inte rätt.. känns fel på nå sett, iallafall som i detta läge, när stackars Basse redan fått flytta runt så mkt…
Så vill jag på en gång att han flyttar till ett seriöst hem …
putt
Puttar för stackars Basse…..

Kan KKS hjälpa kanske *hmm* De brukar ju vara underbara på sådant. Upptäckte att du finns i V-ås och kom då att tänka på KKS :-) Jag har en misse från Örebro katthem (jourhem bara) Jag vet att de kan "fixa" jourhem om så behöves, men dock kan jag nog inte rekomendera det vad gäller charmige Basse. Katterna får nog flacka en del innan allt lugnar sig för dem
Men som sagt… KKS kan kanske vara någe. Värt att testa iallafall
Hoppas allt ordnar sig för Basse snart.

kks hemsida… kks.nu
Men Basse bor väl nere hos Jenya?

Och endå letas tydligen nytt hem. Det står att Jennys andra misse & Basse inte går ihop. Så det är visst dags för nytt hem. Jobbigt för Basse.
TIPS…
Varför inte testa att ha dem åtskilda en vecka & sedan låta dem "träffas" kortare stunder under uppsikt . Man kan ju utöka stunderna allt eftersom. Har man tur så lär sig Basse att även den andre katten får finnas där
Värt ett försök kanske? Eller är det Jeny som ångrat sig utan anledning. Om hon ville ha Basse så ör hon ju vara erädd att kämpa för honom lite med *hoppas* Dock står min lilla ide om KKS kvar utifallat… De kanske kan hjälpa andra missar i framtiden… vem vet 

Basse, och andra katten har varit delade, dom har provat massor.. ooh det funkar inte enligt dom..
Basse bor nere i Ullared, men jag kan nog övertala sambon att åka ner och hämta honom eller möta dom halvvägs, jag vill helst inte sätta honom i ett jour hem ..
han har fått flytta alldels för mkt
Nä, ska han flytta till något nytt ställe, så får det ju bli något permanent. Lille killen……

Precis…. Därför kommer jag försöka hitta ett sådant, och ska göra allt i min makt för hans skull att hitta ett sådant…
Ska försöka få tag i Jenya när jag kommer hem..
man släpper 1 sak till sambon och han klarar inte de…
Nä, men ibland så får man kanske väljá det minst onda av två. Så uteslut inte ett jourhem, det kan ju bli hur bra som helst!

Jo men blire jourhem så måste han ju flytta IGEN, de är de jag inte vill.. Vill att han ska kunna känns sig trygg oh må bra

Jag förstår din motvillja mot jourhem totalt. En sak om det varit första flyttförsöket, men när killen flyttat flera gånger tidigare så gör du helt rätt i att försöka slippa välja jourhem
Ja har de försökt allt så finns det ju inte så mycket mer de kan göra *snyft* Kanske kan du testa att ringa KKS o höra. De kan ju försöka leta nytt hem på sidan om ditt eget letade. Alla sätt är bra utom de dåliga
Hoppas att allt löser sig för er och misse charm snart 

#26 KKS är mycket välkänt här på hittekatter. Det finns många aktiva inom föreningen som skriver här. Även kks ber ofta om hjälp här och vi vet alla att de är själva i stort behov av hjälp med pengar och stödhem. Bara för att man är en förening så betyder det inte att man har jourhem som står och väntar.
Hoppas det löser sig.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Basse kan få skjuss uppåt i landet på söndag…
snälla är de någon som kan tänka sig att ge världens mysigaste ett hem ???

Självklart vet jag att kks inte har nya hem på löpande band, men om man pratar med dem så kan de ju iallafall ha e i åtanke för eventuella nya hem i framtiden liksom. Det är ju aldrig dummt att lägga ut så många krokar som möjligt liksom… man kan ju ha tur
Det var väl mer så min tanke var 

#29 - Jo absolut…
men ska kolla lite fler vägar.. För nu börjar läget bli lite akut känner jag…
åååh vill inte helst inte sätta mer arbete på KKS då dom har massor att göra redan..

Och tyvär så kan Örero bara erbjuda Jourhem (om dom kan skaka fram ett)
Ja ibland önskade man att man kunde trolla 

#31 - Mjo… Men aaah… jag vet inte riktigt hur jag ska göra, ska prata lite med en till tjej som är aktiv med Basse just nu så får jag se vad hon säger..
Ja, ibland så får man ju välja en utväg, som kanske är den minst dåliga. Den mest dåliga är ju att han är där han är. Att komma till jourhem är mindre dåligt. Så lycka till, Lille Basse, hur det än går!

Puttar

puttar

Tack

putt

Puttar för Basse!
Putt för stackars Basse!

Puttar & hoppas en kattälskare med en katt förlite i hemmet ser detta nu 
Hur går det för lilla Basse och hur bor han idag eftersom katterna inte kommer överens och det har varit akut länge?
Tyvärr så finns inga garantier för där han är nu skulle vara permanent hem och ändå skall Basse flytta. Det kan också hända att en katt som kommer till jourhem får stanna permanent. Inte alls ovanligt så fundera ändå på jourhem om inte permanent hem dyker upp.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#41 - Jo får nog göra det då, läget är ännu mer kritisikt då dom ska flytta snart, åh jag vill inte att han ska behöva flytta alldeles för mkt, jag är så orolig för hans skull !
Nej han bli instängd i från den andra katten så fort dom inte är hemma, åååh när han bråkar för mkt .. Dvs ganska så mkt.. :(
jag förstår liksom inte riktigt vad som hänt, då han är världens gos päls
Men de flyttade ju i slutet av februari ju.. Så tråkigt att de ska flytta igen…..

Ja det är tråkigt. Jag puttar upp för Basse igen!

SNÄLLA finns det NÅGON som kan ta in Basse iallafall till Jourhem !? Han kommer transporteras till Västerås vilken vecka som helst.. Åh jag har verklinge FULLT !
Men finns ju ingen annan som kan ta han ..
Snälla ?. JAg gör verkligne vad som helst..
Puttar upp!!!!!Men varför ska han transporteras till Västerås?

för han ska hitt :'(

kan inte basse vara hoss jenyas mamma tills hon hittat ett hem då, hon hadde väll teddy några dar om jag minns rätt.du ska ju inte ta på dig mer än du känner att du själv klarar av,

Jenyas mamma har 2 hundar…
Åååh jag vet inte… men han måste därifrån..
ååh hitt är den enda lösningen …..
För hans skull iallafall..
Aaaah Teddy bodde hos Jenya…
åååh så har hon en annan katt….
så aah
Åh, så jobbigt. Ok, då jobbar vi på, att han får ett hem, kollat med något katthem i närheten där ni bor? Örebro? Annars så får vi försöka jobba hårdare på det. Såg att du hade tråd om hoom även på SKS

MMMMM ! Saken är den att , innan han flyttade till Jenya så hade han plats på ett katthem :@ …. GAAH!
Men det är väl bara att söka vidare….
Åh, ja just det! Kommer ihåg det……Som sagt, det är bara för dig att söka vidare……Stackars dig! hoppas det går bättre!

aaaah men kommer han till mig så måste ett hem hittas fort som tusan
Ja då jobbar vi på det! Kan du inte höra med det katthemmet, då han kunde komma in förut?

Dom har nog lika fullt igen, dom kunde ta in han då, då en annan katt skulle flytta
Har du testat i alla fall?

läget blir mer och mer kritiskt !
jag måste få hem Basse hitt snart …
Då han börjar bli mer och mer anti att bo där…
jag tror han är understimulerad !
Eller va det heter..
Så ska planera in en dag härn u när han ska hämtas…
Men snälla !
Finns det nån som kan ha honom ???
Bara tills nått annat kommer upp ?

Puttar upp för Basse!
Men du kan väl höra med katthemmet i alla fall Ciiviic?

jag ska självklart höra med katthemmen,
Men som planerna ser ut nu, så kommer han i nästa vecka eller veckan därpå

Jag kommer ta hem Basse till mig oh lösa allt därefter !
Tack för all hjälp !
Men som sagt… Finns folk till allt !

Låser denna tråd på TS begäran.
Mvh ÅsaF
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars