Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 974 ggr
carrrrrooooo
0

efter att katten har dött..!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt blev överkörd, hon var registrerad och hade id-märkning.. måste jag anmäla detta någonstanns.. någon som vet??

// Carro

siberlina
0

men stackars dig, jag förstår att  du måste  må dåligt nu,,men du behöver ej  anmäla det  någonstans  bara du   ser till att din katt   blir  begravd  eller   så kan du  kremera den och behålla askan,min katt  dog  för  ett år sen   och jag har  askan i en liten urna, från början  tänkte jag sprida askan , men jag   kan ej  det

GosChippen
0

Du menar med tanke på ID-märkningen? Registret? Ja, det kan ju inte skada att anmäla att katten inte finns mera. Ett mail bör väl räcka.

martdat
0

beklagar, det är aldrig kul att förlora en kär vänn,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
0

Lilla kisse, sov sött. Det är inte lätt att mista sin vän.

carrrrrooooo
0

Tack för alla svar… hon fick en jätte fin begravning bland massor av blommor.. får se hur jag gör med anmälningen…

Jag tycker det är helt stört av bilister som kör över katter att inte anmäla det…!!.. det var det ingen som gjorde vid ashis fall..!…

// Carro

Kat08ja
0

Beklagar sorgen!

Mizzi
0

Gråter

emjon
0

Beklagar att du förlorat din vän på så tragiskt sätt tyvärr är det nog mycket ovanligt att en bilist stannar över huvud taget och det är sorgligt. De har ingen empati vare sig för katt eller ägaren.

Jag skickar alltid ett mail till id@skk.se  för att avregistrera den katt som har dött.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

essut50
0

Tröstkramar till dig. Jag gjorde som emjon skrev ett mail till skk när vår Tusse hade gått bort.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0

Tröstekramar från Jenna

karins
0

Tröstekramar härifrån oxå.

Hawknestgrove
0

Tröstekramar fårn mig med. JA, anmäl till ovanstående att kissen är borta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Är verkligen ledsen för din skull..vet såväl hur det känns..nu har det gått snart en månad utan min Linus, som skulle fyllt tre idag..han har tagit hand om din kisse nu där dom är bortom regnbågslandet..

översänder de allra varmaste tröstkramar..

carrrrrooooo
0

Tack alla för era tröster…!=) hon har varit ifrån mig nu i 6 dygn.. det känns jätte jobbigt..!..

maggan47
0

beklagar sorgen efter din vän, hade hon försäkring, ska du anmäla dit också, att kissen inte finns mer kram Maggan47

carrrrrooooo
0

Nej jag hade ingen försäkring.. Tack för hjälpen:)