Veterinär snart!
Snart åker jag till veterinären med mina 2 älskade killar. Båda ska kastreras och ID-märkas. Jag vill inte prata högt om det här hemma för katterna anar att någonting är på gång. Hoppas att allting går bra jag har lite ont i magen och är lite nervös, men jag försöker vara lugn för katternas skull.
Lycka till!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det kommer säkert att gå jättebra, vi håller tummarna här!
Ja om du är nervös så känner katterna det.
Det går säkert jättebra.
Jenna
Besöket gick bra. Mina killar var lite nervösa i bilen, men väl framme lugnade dom ner sig. Flammy försökte borra ansiktet i min armhåla han är lite blygare. Hugo Boss blev glad och började spinna han är jättemodig. Veterinären frågade om jag ville vara med som assistent och det ville jag. Det enda jag inte gillar är sprutor så då kände jag mig lite skakis, men resten gick bra. Så nu är killarna kastrerade och chipmärkta. Allting var över på 45min (inkl. kafferast) den trevliga och snälla veterinären bjöd oss på kaffe och kakor.
Flammy vaknade först han gick några steg och somnade på det kalla golvet så jag bar honom tillbaks till filten. Hugo Boss vaknade lite senare och var väldigt vinglig. Båda är fortfarande trötta, har varit på toa, går vanligt och har ätit lite mat. Jag ska hålla koll idag och imorgon så att allting går bra.

oooooh så söta :)
va bra att allt gick bra me dom :)
Åh, sån härlig bild!

vad skönt att det nu är gjort…..
är det inte rätt ovanligt att få erbjudande om att få vara med?… eller har du specialprivilegier?….. måste ha varit spännande att ha varit med o sett på……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#7 Ja, jag skulle också vilja vara med. Annars sitter jag ju bara i väntrummet och rullar tummarna ändå… :)
#7 Jag vet inte om det är ovanligt att få vara med. Jag trodde han skämtade så jag frågade 2-3 gånger är det säkert du vill att jag ska vara med? Han sa: Ja, självklart kom nu ställ dig här och så håller du i nacken så får pojkarna sova ett litet tag. Han frågade mig och min äldre väninna: Är det Ok, om jag skämtar? För en del tycker inte om när man skämtar folk kan ju vara känsliga. Vi sa: Självklart får du skämta vi skämtar jämt med allt och alla så vi tål nog en hel del. Flammy var först han vägde 1/2 kilo mer än veterinären hade räknat med så han fick även lokalbedövning. När han tog på lokalbedövning så skojade han: Jisses, vilka kulor det är nästan så man blir avundsjuk. Ojoj vad vi skrattade. Han visade hur jag ska hålla i i baktassarna och så förklarade han vad han gjorde hela tiden. Jag frågade: Ska katterna få ögondroppar så ögonen inte blir torra? Han sa: Vad bra att du påminde mig det kan vi ta nu på en gång. Den var det Hugo Boss tur nu behövde han inte förklara lika mycket. Jag höll i baktassarna och han gjorde det han skulle. Inte alls läskigt. Jag tyckte det var mycket spännande att vara med och hjälpa till och samtidigt fick jag klappa mina katter och prata med dom (även när dom sov) jag gör bara så. Här hemma brukar jag komma på mig själv att jag pratar med babyröst med mina katter, men dom är ju mina kära familjemedlemmar och bebisar 
Min väninna satt i väntrummet hon ville INTE vara med på kastreringen. Dörren var öppen så veterinären och jag kunde prata och skoja med henne samtidigt. Vilken ovanlig man som klarade av att göra flera saker samtidigt kastrera, visa hur jag ska hålla i tassarna, prata och skoja

Skönt att det är över för pojkarna.
Jag var med när vår Tusse blev kastrerad 1994. Min mamma ville inte vara med så hon satt i väntrummet.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Du milde vilken söt o charmig bild! Så härligt att allt gick så bra..och det brukar minsann inte höra till vanligheterna att man blir bjussad på kaffe!!
Ja, jag var med, när Jag kastrerade Guiness och HArald.
Så fina!
Jösses så fina missar
Varning för kattnappning!!!!!!!
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ja..dom är helt underbara..
Ja visst är dom fina :-)
#16 Jag har varnat mina katter för kattnappning, men dom skrattade bara hehe…

Jag har också vart med på en kastrering, det var när våran huskatt Blunder skulle kastreras 95. Så på hankattskastreringar är det nog inga problem att se. Men honkattskastrerikngar är kanske en annan sak.