Så arg!
Alldeles nyss gick det runt 4 unga killar här. Den ena hade en luftpistol och de förföljde två katter. Jag såg dem inte skjuta nåt på dem, men det är inte omöjligt eftersom de gick och sköt på lite allt möjligt annars. Såg dem bl.a. skjuta på skyltar och varandra. De var ut mitt sikte då och då på vägen bort härifrån. Hur idiotisk får man vara? Är det inte olagligt att bete sig oansvarigt med vapen (även om det "bara" är luftpistol)? Blotta tanken på att de kanske gjorde nåt med katterna fick mig att flyga i luften och jag sa till mig själv att om de kom tillbaka skulle jag gå ut och fråga vad de sysslade med och eventuellt skälla ut dem. Vad har föräldrar för pli på barnen när de beter sig sådär med vapen? Önskar de hade kommit tillbaka, men det gjorde de inte. Ska ha uppsikt ifall jag ser något mer under kvällen.
GAH! Var bara tvungen att avreagera mig.
Men det är olagligt att bära vapen offentligt har jag för mej
Skulle ringa polisen

Herregud. Jag förstår att du blev helt förtvivlad. Det skulle jag också bli. Dock skulle jag gå ut och fråga direkt vad de höll på med. Det är ju inte helt omöjligt att dem ger sig på kissarna :/
Men jag hoppas innerligt att de inte gjorde det!
Förra somaren så var det en familj som hade kalas för sin tioåriga dotter på gården. Med ute så gick deras kattunge på några månader för första gången. Den fick bara vara på gården som sagt. Men något hände och de fick åka till vetrinär.
Det visade sig att någon jävlats med dem och skjutit katten med luftgevär. de vet inte varifrån det kom men det var ingen på kalaset utan det var utifrån. Tyvärr så träffade skottet så illa med att de lev tvugna att avliva den. Roligt kalas för den lilla tjejen.
//Pia
#3 Fy vad trisst! Blir så ledsen över att människor kan göra på det där sättet.
#0 Det är nog bra när man reagerar och säger ifrån. De flesta vågar tyvärr ingenting göra när de ser sådant där.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kolla upp det. Olaga jakt är det i vilket fall som helst. sedan så är de flesta tryckluftsvapen åldersbegränsade till 18 år. Så det är bara att ringa polisen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det är inte tillåtet att gå med luftgevär i tätbebyggt område..dessutom ska man uppnåt en viss ålder för att ha tillåtelse att bära dom..tror att åldersgränsen är 18. Hoppas innerligt att dom ger sjutton i att ge sig på djur med geväret..man vill inte ens kännas vid tanken..

Åldersgränsen är 18.
#3 - Vad hemskt! Vad för sådana personer för något sjukt nöje ur att göra så?
Till alla: Ok, det stämmer alltså att det är olagligt. Har hållit uppsikt, men inte sett nåt mer. Verkar som att de inte bodde häromkring. Iofs så kanske de inte alls gör så här omkring där de bor eftersom folk där säkert kan identifiera dem.