Kan det vara allergi?
Det kanske inte är rätt forum att fråga denna fråga, men iochmed att jag mest är inne på just Hittekatter så tänkte jag att jag gör det iallafall..
Jag har en liten tös, Vendela, som snart är 5 månader. Och så har ju jag mina pälsklingar, Torkel,Sixten och Blissa här hemma.
Ena sen Vendela var 3 månader har hon blivit snuvig, inget annat än näsan som kan rinna tll och från. Är så oerhört rädd nu att det kanske rör sig om en allergi mot katterna, men sen så tycker man ju att det kanske borde blivit värre med tiden om det var det? Och det har det ju inte.. Jag ska till bvc nästa onsdag för spruta, vägning och mätning och ska kolla med henne då. Men , vad tror ni, kan det vaa allergi eller något annat? Har också läst att när det rör sig om allergi så ska snoret vara klart och rinnande men detta kan ibland vara lite grönt.
Jag vill inte att det ska vara allergi mot mina pälsklingar
men är det det, och rör det sig bara om denna snuva hon har , och att den försvinner, för hon besväras inte av den, inte ens när hon äter, så kommer jag inte ge bort dom till mamma (zenita) utan låter det vara såhär, för Torkel,Sixten och Blissa är en del av familjen.
Tack på förhand /Orolig mamma

Glömde skiva att jag har en sådan ångest i tanken på att det skulle vara allergi. Mina katter är en del av mitt liv

Är snoret grönt så tyder det ju på bakterier så det bortde väll inte vara alergi.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#2 jo.. men sen är det inte alltid grönt heller=/
jag tycker du ska kolla upp detta då gör dom ett pricktest, där med får du reda på om det kan vara så. Min son tålde inte några pälsdjur, jag fick rådet att göra mig av med dom å det gjorde jag detta ledde till att han inte kunde vara alls vid någon katt utan att få allergi å astma. Det tåg 1 månad efter jag plaserat ut alla 3 missarna å pang vart han jätte allergisk måt att inte visa något alls för nån katt. Varför jag gjorde det testet vara att jag märkte att han inte tålde hundar (alla hundar tycker att barn är godisslick :P) å sen så hade jag hästar märkte ju oxå att han vart sjuk när jag vart i stallet o när han var med. Så jag fick sälja dom något jag ångrar så in i havet men då hade jag ingen dursh i stallet ja det vart bökigt värre. Idag tål han katter (peppar peppar ta i trä) hästar lite bättre även hundar så han har växt ur allergin mycket. Men om nu hon visar sig inte tåla katter så tänk dig för jag upplevde det som värre mycket värre många har ju katt.
tycker med att du ska göra en test.när din mamma var liten, så var hon jämt snorig. men det var ingen allergi. utan bara bakterier. så jag tror du kan vara lugn. kram.

Precis, för det är just det, att hon visar inga andra symptomer. Hon är pigg och glad och älskar katterna märker man, speciellt sixten, när hon sitter o hoppgungan och han går förbi och stryker svansen mot ansiktet, hon skrattar och skiner upp. Men jag ska höra mig för på bvc vad dom säger, men en till sak som jag märkt, är at hon verkar ganska trång i näsan, kanske är därför? Massa spekulationer, orolig är man. Men det blir nog bra tillslut. # 5 Kanske fått ärva snuvan av mormor??
#6. du får skylla på henne.dåliga gener från mormor. ha ha.
:D
Har samma problem, är nästan snuvig hela tiden..Har haft det i flera år nu, trodde att jag var allergiskt , men det är jag inte..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Lycka till…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....