God morgon, tack det samma!:-)

ska jobba på hotellet i dag ijen.ser ut att bli soligt och fint här, irriterande att man ska jobba innomhus då. självklart lyckades jag somna sent bara för att jag behövde sova och när jag väl höll på och somna så klart mobilen börgar pipa från folk som tydligen är lediga i dag.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag ska iväg och vara med mottagning på Östra….usch för Östra när man bor i Högsbo…

godmorgon…. vad skönt att få komma upp nu… inte alls…..
.. jag har just väckt min dotter i Småland som har svårt att komma upp till skolan…..hoppas nu hon pallrade sej upp som hon lovade…
idag VABbar jag för min andra dotter som har extra svårt just nu att lämna hemmet hos sin pappa…. jag får se hur det går…. är ju alltid roligare att vara hemma hos sej själv än hos sitt exx…
ska städa lite, tvätta fönster på ovanvåningen innan jag vet var jag är idag…. ska returnera en vara som dottern köpte för ett tag sen….. o sen ska jag bara vara mamma…..
rätt mulet här idag o på gårdagens prognos för idag tror jag det kan bli regn på eftermiddagen…
hoppas ni andra får en bra dag!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
God morgon har börjat med att tvätta igen. Skall fixa altanen och leta efter ett verktyg att ta bort maskrosor med. Skall behöva fixa gräsmattan oxå. Men det gör i morgon tror jag.I slutet på veckan kommer målarna och fixar utsidan. Dom skall måla huset bajsgult enligt Sarah.Men det blir nog bra tror jag. Dom målade de röda husen förra året och det syns inte, var nog dålig färg. Måste kolla tvätten på altanen som fick vatten på sig när grannen tvättade sin altan. Så det är bara att tvätta om den.Sedan är någon av katterna sjuk, försöker komma på vilken.
Har nyss kommit hem från jobbet, mötte brevbäraren utanför porten. Han sa att han hade ett stort paket till mig. Han är van att ringa på vår dörr i vanliga fall för att lämna paketen..
"Gubben" berättade att Pontus och Milou har legat i min säng bredvid varandra inatt. Milou som jämt sticker därifrån när Pontus kommer till mig.
Så nu är det dax att försöka sova några timmar så man är pigg ikväll fast man är ledig.
#5 Har katterna kräks ??
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Det är varmt idag +20 gr. ändå håller jag på att elda. Tänkte ta mig en dusch, för det är inte mysigt att duscha i iskallt vatten! sedan måste jag tvätta, virka några maskor, ansa i trädgården, iväg och handla..gosa med katterna….Förgätmigej….

Ha nu en bra dag allihopa!
#6 Jag tror att någon har ont i magen, har inte kommit på vem, eller så har båda två det. Dom har fått whiskas. Jag tror inte dom tål det. Dom fick fisk igår och det åt dom.
Vädret är helt underbart. Strålande sol och blå himmel. Det skedde dock en olycka vid en korsning som ligger 30 m frå mig här nu på morgonen. Jag var på jobbet men jag hörde om den när jag kom hem och en av bilarna stog kvar i väntan på bärgningsbil. En personbil hade kört ut i korsningen och nerifrån hade en långtradare kommit. Tur i oturen att den inte hållt för hög fart vilket kan hända. Lastbilden tryckte in passagerarsidan på bilen som var tom tack o lov. Inga större personskador ska det ha blivit, nacke och sånt som vanligt men det kunde ju ha gått mycket värre. Denna korsning är det inte ovanligt med olyckor i. Vet om några med både bilar och cyklar inblandade.
Har varit och tagit lite bilder med och detta träd står precis utanför min port;)

//Pia

#9 körsbär..kom på en gammal schlager.." Ska vi plocka körsbär i min trädgård du och jag trallala" och nu kommer jag att gå och tralla på den hela dan….
Mm väntar till de blir mogna här mmmm va gott. då blir det verkligen plocka körsbär i min trädgård;)
//Pia

Ludde var och tog en snok i em. blev lite skraj, trodde det var en huggorm först, hade ju inte mina glasögon på. Jag räddade i vart fall snoken..och försökte tala om för Ludde att inte ta sådant som slingrar sig..tror inte han lyssnade. Nu ska vi grilla Flintastek