Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1175 ggr
Naquita
0

bandit har rymt(INNE!!!=))

http://ronnebyshittekatter.blogg.se/1209736753_bandit_har_rymtronneb.html

Vad jag känner mig totalt skyldig och misslyckad, men jag trodde aldrig ens i min vildaste fantasi att hon skulle lyckas rymma ur det lilla igensnurrade fönstret som det dessutom var nät på utanför=// typ 1½ meter upp på dörren, inte en hylla i närheten.

Hon måste varit skräckslagen lilla tjejen:(

Darkmoonia
0

Men lilla tjejjen! Är jag förbi däruppe skall jag hålla utkik!

Jenna-Gun
0

Men Oh så trist.

Tror du inte hon kommer tillbaka till sina ungar..

Bu får hålla tummarna för det.

Jwnna:(

Dakrish
0

Jepps, bebisar på 3 veckor har jag för mig… :(

Onikan
0

Neeeeej!
Vet precis hur du känner dig. Paniken, sorg i hela hjärtat.
Önskar ingen annan den känslan, å du som har hennes småttingar hemma också :(

TIPS! spela in kattungarnas skrik på mobil/kamera på "film" och spela upp det ute om kvällarna/nätterna när ni letar efter henne. Kanske kommer hon iaf hyfsat nära er då?

FY, mardröm.
Min slutade ju inte lyckligt tyvärr men jag ger inte upp. Det får du absolut inte göra heller!! Det är inte omöjligt!

Naquita
0

ja, bebbarna finns ju kvar och jag går runt med dom i en transportbur innan matdags när de är som skrikigast och hoppas hon dyker upp(låter kanske grymt men de har det bra därrinne och får mat efter bara några minuter) och på dagen ligger de i en transportbur med en filt över som är täckt över fällan o transportburen så det ser ut som om hon bara kan ta sig till ungarna genom fällan. men ingenting ännu:(( även satt ut en fälla i skogsbrynet:(

anebit
0

Näääääää,    så förtvivlad jag blir och det är ju ingenting mot vad du måste känna dig………

Smart sätt med transportbur och fälla……… Hon måste ju vilja tillbaks till sina bebbar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

men åhhhhh så jobbigt för dej o hennes små bäbisar…snälla försök att inte lägga skulden på dej själv..katter har nog en otrolig förmåga att överlista oss människor..detta hade kunnat hänt vem som helst av oss…slog mej tanken att gå ut med bäbisarna i bur när det är relativt tyst ute..mammorna brukar ju reagera på barnens pipande..önskar att många, många kan vara behjälpliga att leta…stackars missen..

karins
0

Nej vilken mardröm! Håller tummarna här att hon kommer hem till sina bebisar. och hoppas hon inte hittar någon okastrerad hankatt..

Puma77
0

Stackare. Hoppas du får tag i henne.

//Pia

Puma77
0

Jag har nu mailat en bekant i bygden att hålla ögonen öppna.

//Pia

Ciiviic
0

nej men va hemskt : (
Hoppas hon kommer tillbaka snart till er :(

maggan47
0

håller tummarna att hon kommer tillbaka snart Maggan47

Lena
0

Ohh så ledsamt att hon lyckats smita! Ibland verkar det som att skygga katter kan förvandla sig till en metmask och ta sig ut genom ett nyckelhål mer eller mindre. Bravader som man inte kunde tro vara möjliga ens i sin vildaste fantasi. Håller tummarna så de knakar att hon kommer tillbaka snart till sina småttingar.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Naquita
0

Vet någon hur lång tid det tar innan mjölken försvinner för alltid i hennes tuttar?

MelindaS
0

Är så ledsamt. Hoppas Bandit kommer tillbaka snart. Jag ska nu upp och kolla de båda fällorna igen och mata och kissa kattbebisarna. Hoppas Bandit gått in i fällan. *håller tummarna* Jag har skrivit ut en 80 lappar och lagt i varenda brevlåda jag kan hitta idag känns det som. Ska skriva ut lite fler lappar nu.

Bandit kom hem nu vi saknar dig och bebisarna saknar dig massor!!!

Kramar

Naquita
0

#15 oj hihi. du får hojta om du vill ha betalt för färgen..*ler*

Jag hade verkligen gått in i väggen utan dig:( Känns som att jag ber dig hjälpa mig hela tiden, men det behövs verkligen.

Jenna-Gun
0

Super Melinda. Naquita behöver dej nu.

Kram till er båda.

Jenna

anebit
0

Sån tur att ni har varann….  Det är jobbigt att vara ensam, speciellt när sånt här händer…………….

12234
0

Håller tummarna för att Bandit kommer igen!

Jag förlorade en skygg kattunge förut som smet ut (också helt orimligt att han skulle försvinna).

Trodde aldrig jag skulle få in honom. Första natten fångade jag grannkatten i fällan, men andra natten satt han likt väl där! Obeskrivlig lycka! :-)

Så ge inte upp, servera smaskens mat som luktar MYCKET i fällan och håll tummarna!

MelindaS
0

Nä det är inte lätt att vara själv när sådant här händer. Ingen fara Emma, det är bara fråga så fort du behöver hjälp med något. Jag hjälper dig så mycket jag bara kan och har möjlighet till.

Ingen Bandit i fällan nu heller. Ledsen Men Emma och jag är envisare än envisa. Ja det är det bara att fråga Pricken om. Bandit ska tillbaka!!!! Bebisarna har fått mat nu i alla fall. Verkade mätta och belåtna och somnade gott till slut. Till och med matvraket den svartvita bebisen verkade mätt till slut hehe. Både Noah och Gucci har suttit och tvättat de små medan jag matade dem. Det var så gulligt!!!! Glad

Nu ska jag sova lite. Gonatt!

Kramar Melinda

MariannE11
0

näää….. nedrans…..jag håller tummarna att hon snart kommer tillrätta …..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kat08ja
0

Hoppas hon kommer hem snart!

Naquita
0

Ja jag har inte kunnat sova inatt., Vaknade 03:30 och har varit uppe sedan dess:((

Hoppas innerligt Bandit sitter i ngn utav fällorna nu när jag kommer hem från jobbet. Melinda har varit snäll o satt upp lappar o lagt i brevlådorna, hon ligger redan ute som försvunnen på KKS, i min blogg, polisen e kontaktad, vänner o bekanta e informerade, 2 fällor e utsatta med lax/tonfiskblötmat som hon älskade att få när hon fanns hos mig.  VAD MER KAN JAG GÖRA??

Naquita
0

ÅH, jag störtbölar. mamma Bandit gick in i fällan inatt och är nu
återförenad med sina små igen=)
Nåja nästan iallafall, hon struntar i dom och den enda som visat intresse för mamma och inte sprungit efter mig skrikandes e …..mammagrisen svartvit;)

Dakrish
0

Woho! Hon är i alla fall inne nu.

karins
0

Härligt att hon är inne igen!Glad

Naquita
0

http://ronnebyshittekatter.blogg.se/1209805917_bandit_r_infngad.html

bilderna talar sitt tydliga språk, jag har en katthane med ett hjärta utav guld här hemma!

essut50
0

Åh va skönt att höra att hon är inne. Hoppas hon vill ta hand om sina kattungar igen..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

Så härligt.

//Pia

mammatass
0

Vad skönt att höra att hon är tillbaka!!Glad vilka fina bilder på bebbarna +hanen!

SallyB
0

Lycka!

Vad bra att er uthållighet och envishet lönade sig. Var hon långt borta eller i närheten?

Ps Så fina bilder på "pappa" Noah och bebbar!

Jenna-Gun
0

Såå härligt att hon kom tillbaka.

Kanske att bebbarna luktar annorlunda så hon inte gillar det.

Bara en tanke

Senixus
0

Härligt att läsa att hon är inne igen Glad Ennu härligare att läsa om plastpappa Flört Hoppas allt ska gå ra nu för damen & hennes arn Cool

Crisse
0

Vad skönt att höra att lilla gumman har kommit hem igen.

Naquita
0

ja, de e så skönt. och nu kan jag glädja er med att alla ungarna ligger och diar henne:D

Jenna-Gun
0

Men o så skönt att hon tar sitt ansvar igen.

anebit
0

En sån underbar upplösning………. mamma katt är tillbaks och diar sina små….     Glad

12234
0

Vilken solskenshistoria! Och vilken lättnad! :-)

Ledin
0

å så skönt att hon är inne o vilken Noah du har så super duktigt av han att ta sig an kattungar så där gulliplutten. Ge han en extra puss för sin jätte insats :) å skönt att dom får dia på sin lilla mamma.

Engla
0

Så skönt att det löste sig!!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Naquita
0

Ja Noah förvånade mig, som han tog emot kattungarna med hela sitt hjärta. Lät dom t.o.m dia honom

de ligger hos mamma sin nu, men såfort de hör mig skriker de och springer ut till mig

Jenna-Gun
0

Noah blir nog en fin pappa till sina o  Brummas bebbar.

Kat08ja
0

Vad skänt att det löste sig.

Naquita
0

Jag tror oxå Noah blir en helt fantastisk pappa när de väl kommer (iih 2 veckor kvar nu)

martdat
0

har missat denna tråd oxå nu är internett strejkat, Vilken tur att hon kom hem ijen.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

maggan47
0

vilken lycka att allt löste sig och att lilla mamman hitta hem till slut, även om "pappa Noah" tog väl hand om dom, så är det ju det där med maten…FlörtMaggan47

Lena
0

Blir jätteglad när jag läser att Bandit har kommit tillrätta igen! Har tänkt jättemycket på henne och hennes barn och hoppats som bara den. Nu kan vi alla andas ut när vi vet att äventyret fick sig ett lyckligt slut! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"