hittekatt
nu har jag en liten kisse här som bott på bensinmacken i 2 veckor , så idag tog jag hem den och den är så go, hon har halsband med en liten bjällra på och en skruv där en namnlapp suttit ,men den har gått sönder ,namnlappen är borta,men hon äter och dricker mjölk och verkar trivas här så vi får se vad som händer…bilder kommer senare…

Men vad skönt att hon fått komma hem med dig och att hon troligen har en matte/husse som saknar henne eftersom hon har halsbandet! Vad snäll du är som tar hand om henne!
Hoppas att någon ser dina annonser och lappar och så och att hon kan få komma tillbaka till sin mamma/pappa!

Är katten öronmärkt eller möjligvis chipmärkt kan vju vara bra att kolla då matte/husse säker saknar sin kisse. Anmäl den även till polisen som upphittad

nej den är inte öron märkt.och jag ska snart börja sätta ut annonser mm, matte kaanske tror att katten är död…
Men mjölk är inte bra för katter. De får diaré och ont i magen. ta laktosfri mjölk, det går bättre.
Bara när kattungar är uppfödd på mjölk (typ ladugårdskatter) täl de mjälk som vuxen. Det är någon enzym eller nåt som försvinner när en kattunge inte får mjölk och då tål den inte mjölk längre.
Kul att du har en katt hemma! :)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

det är laktosfri mjölk.och den verkar tycka det är jätte gott. nu ligger hon i soffan och sover.den verkar väldigt trött
Okay:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

hennes tassar är alldes gråa ,det verkar som om hon varit ute och vandrat mycket- och va ska jag döpa henne till,

har någon något namnförslag,,,

nått napp hoss polisen? ring även polisdistrikt runtikring , katten kan ha vandrat och poliserna verkar inte ha koll på efterlysta katter som inte tillhör deras eget distrikt. skönt att du kan hjälpa henne,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

hon bodde vid en stor väg på bensin macken så det kändes skälvklart för mig att ta hem henne..hon hade nog inte klarat sig så länge…
Det blir lättare med namn när man se henne på bild:)
Lilla kissen! Känns trampdynorna hårda? Då är det en kisse som är van att gå ute. Är de mjuka, så går den mest inne
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Så mysigt med en katt hemma. Ta kort på henne/honom och sätt upp lappar. Kanske hör ägarna av sig. Går ju också bra att annonsera i lokaltidningen. Lycka till!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hur har det gått?

jag tror jag har hittat kissens matte

Så bra! Hur gick det till?
Åh, var det den????
Mne gu så bra om det är den. Vilken lycka och vilken tur att de lade ut en efterlysning och att det fanns ngn härinne som hittade den. Nu hoppas vi att det är rätt katt givetvis.
//Pia

jag ska skjutsa hem lilla kickan nu.vilken tur att denna sajt finns..
Åh, så fint!!! Du får berätta, när du kommer tillbaka!

Weee, toppen!

Men åh så fint av dej att ta dej an missen..o tänk så glad ägaren kommer att bli..

Vilken tur lilla Kickan får återförenas med sin ägare! Bra att du tog hand om henne så länge siberlina!

det var emjon som tipsade mig om att dom hade satt ut efterlysning på södertäljes katthem hemsida om en katt som va väldigt lik denna.och jag tittade där och tog tel nr , och ringde och det var deras katt , fast det var dottern som skulle passa lilla kickan som hon heter,för matte är ia ustralien,och kommer hem om en månad och eftersom katten är van att vara ute så hade hon släppt ut den den 19 februari och hon rymde direkt för hon tänkte väl gå hem till sitt riktiga hem..och så har hon vandrat omkring och tilslut hamnat på bensin macken och så råkade jag komma dit, men nu är hon iallafall hemma hos dottern igen, och jag sa till på skarpen att hon inte får släppa ut henne igen, så tänk va bra denna sajt är …mjau från siberlina
Så underbart att hon kom hem nu och hoppas hon har katten inne tills rikiga matte är hemma igen. Är ju inte lätt för katten att hamna i ett område man inte är van vid, jag skulle också försöka ta mig hem om jag inte visste bättre.
//Pia

tack emjon ,för att du tipsade mig om södertäljes katthem
#26 Bara roligt att kunna vara till hjälp och jag vet ju av egen erfarenhet hur fruktansvärt det är när en katt försvinner. Kan bara inte förstå hur dottern kunde släppa ut katten i ett okänt område och jag hoppas att hon inte gör det igen.
Massor av rosor till dig Siberlina som tog hand om kissen annars vet man inte hur det hade gått för den.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja verkligen rosor till dig, Siberlina, som tog hand om kissen. men en sån slarvig tjej! Att du kom förbi, var ju rena turen! Hoppas du fick uppskattning för vad du gjorde……

det bästa dom kan göra för att visa sin uppskattning är att märka katten i örat eller sätta ett chip på den, ifall hon springer bort igen…
Ja, men fick du något för din insats? En blomma, en hundring i sopappengar eller nåt?

jag vill inte ha något , jag är glad att den är hemma,den lille plutten..
Håller med Gunilla men tror inte döttrarna tänker så långt. Undrar om kissens matte känner till att den varit på avvägar? Om det varit min katt som försvunnit och du Siberlina räddat den så skulle du fått en räjäl hittelön av mig. Garanterat

ja matte vet om det ,men hon kommer hem om en månad,men det verkar va en gullig familj, men lite tankspridda.men jag tror dom lärt sig en läxa,det känns inte så viktigt för mig med hittelön…
Nä,men ändå. Ok, du gjorde en jätteinsats. Vem vet, de kanske inte ens vågar nämna det för matten? Lite fisigt gjort av dem, faktiskt. Man köper en blomma eller sätter in dagens ros i en tidning eller köper en tårta. Så är vanligt hyfs. det visar på sätt ocvh vis, att deinte värdesätter katten tillräckligt mycket. Men du har rätt, man ska inte behöva be om det, det ska komma spontant och det var det jag tyckte var lite konstigt, att det inte gjorde det

men katten är så otroligt gullig ,så jag tror den har det jätte bra hos sin riktiga matte.sista kvällen satt den sina tassar på min arm och tittade på mig, precis som om den ville säga något,,
En stor ros till dej som tog hand om och hittade ägaren.

Kram på dej.
Jenna

tack för rosen jenna
Ja, lycka till, lilla kisse!
#33 Förstår absolut att du inte tycker hittelön är viktigt för du har ett hjärta av guld och mycket empati för kissarna.
När jag läser alla annonser om förtvivlade ägare som blivit av med sina katter har jag medkänsla. Hur ofta ser man inte att det just varit kattvakt inblandad? Läste just i Hemmets Journal om en matte som fått tillbaka sin katt efter 2 år.
Mitt sätt att se på hittelön är först glädjen över att få min katt tillbaka. Sedan är det också en stark markering att visa uppskattning till den som bryr sig om att vilja hjälpa katten.
Jättebra gjort Siberlina!
Har du gett de information om id-märkning?
Ja, personligen hade jag betalat massor, om jag varit i samma sits. Ingenting kan egentligen ersätta mina kisaar.

men nu ska jag berätta något roligt , katten ska bo här hos mig i 1 månad tills den rätta matten kommer hem,jag erbjöd mig att passa katten gratis och idag ringde dom…jag är så glad
Ja men du är väl för gullig och det var en riktigt glad nyhet. Då kan man vara säker på att Kickan har det bra och att hennes matte var glad över din hjälp.

kickan har det nog bra hos , mattens döttrar ,men jag tror risken är att den drar därifrån,
Åh, så bra! Bättre hittelön kunde du ju inte få!!!! När kommer lilla gumman?

Nämen så bra. Vilken lycka för den lilla kissen och så roligt för dig. Blir nog svårt att skiljas sen….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

dom ska först åka till vetten med henne så hon är frisk, efter att varit ute så länge, så hon kommer vilken dag som helst, dom ringer, det ska bli jättekul , för jag började sakna henne…1månad ska gullefjun vara här
Så skoj för er båda! hoppas hon inte hinner rymma en gång till bara….

nu är katten här ,och hon leker och äter . hon gillar gräddfil
Gulliga er! Så klart hon ska få gräddfil…..

hon är så gosig, jag vill behålla henne

Nu måste du lägga ut foton! Vad roligt att de uppskattar din hjälp att de anförtror dig som kattvakt.
Härligt att du tog hand om katten utan dig hade den kunnat ha en helt annorlunda framtid. Kunde ha gått riktigt illa om inte du varit med som skyddsängel!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Gumman! Så söt! Hehe, du kanske kan få vara deltidsmatte ofta! OCh det kan hända mycket…..
vad söt liten kisse! Vad snäll du är som passar den!