Upphittad hankatt
Finns det ngn som saknar en vit o cremefärgad hankatt vid namn Linus född 01 i Tvärskogtrakten (det ligger i närheten av Kalmar). En jättekelen hankatt som är mkt van vid barn.
Katten har en tatuering o är reggad i SKK men vi hittar ändå ingen ägare till den. Verkar inte varit på drift en längre tid eftersom den har gott hull o fin päls.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
ibland är det så att ägaren inte vill att namnet ska stå på internet, då har jag ringt till Skk och fått ägarens namn via dom, fast dom varit "hemliga", när jag förklarat läget har det aldrig varit några problem, har du kollat polis, samt bortsprungna katter via katthem lycka till Maggan47

Ring Djurhemmet i Kalmar (41 11 00) och anmäl katten försvunnen på måndag, om du inte redan gjort det. Vi har en tjock pärm med bortsprungna och upphittade katter, kanske finns katten som saknad? Anmäl också till polisen, om det ej redan är gjort.
Lycka till!!!

Denna katt kom jag i kontakt med via polisen eftersom jag står som kontaktperson för grannens bortsprungna katt (anmäld till polisen samt tatuerad o reggad i SKK med synlig ägare.)
Polisen har tydligen fått tag på adressen till en gata i stan men på den adressen saknar de ingen katt. Inget namn på ägare.

Vad skumt!! Någon som flyttat nyligen?? lämnat kvar katten?
Vad händer med katten nu?
Stackare…….Verkar märkligt, att först märka och regga sin katt och sedan försvinna i tomma intet……HAr för mig, att det ska finnas många direktsajter här, där du kan annonsera ut att den är upphittad. Prova även Blocket, kostar ju inte mer än 20 kr, som du antagligen får igen av eventuell ägare, om den kommer tillrätta.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack för alla goda råd!
#5 har redan lagt in en annons på efterlysningar på blocket.
Det som oroar mig lite är att katten är UTE hos ett par som vill väl men det blir lixom ändå fel. De har kontakat polisen vilket är bra men vill inte mata kissen ens tillfälligt eftersom det då blir deras katt enligt lag. De har inte möjligheter att ta in kissen eftersom de själva har en ilsken kastrerad hankatt.
Jag har varken tid lr plats för en katt till ens tillfälligt. Jag har 2 hundar samt 3 katter ( o 2 barn).
Detta par var helt övertygade om att det var min grannes försvunna katt ( som jag står som kontaktperson för hos polisen) eftersom den fullkomligt rusade emot mig o barnen när vi kom med bilen igår kväll för att kolla om det var "vår" katt.
Den strök sig mot oss o spann o busade med barnen, strök sig mot vår bil o försökte hoppa in i bilen när vi skulle åka.

Åhh vad man önskar att ägaren kommer fram…man vill inte ens tänka tanken på att stackars misse kan vara dumpad..

Det där undrar jag över… alltså om paret verkligen skulle bli lagligt sett skyldiga efter matning att ta hand om denna katt då ärendet är polisanmält, katten är ID-märkt och polis och övriga försöker hitta ägaren? Borde inte ägaren vara nr ett liksom, oavsett om ngn annan matar?
Sorglig historia, hoppas någon kan förbarma sig över katten.

Lite OT- men ändå relevant:
Min ena katt är chippad eftersom jag inte ville söva honom för att endast tatuera honom. Han är reggad i SKK o finns på nätet men inte mitt namn fast jag betalat (via räkning i brevlådan)
o kryssat i det på lappen hos vetten att ägaruppgifter ska vara synliga på nätet!!!
Min andra katt är tatuerad i örat o reggad i SKK, men där står det testort på adress! Inga ägar upplysningar!
Gissa om ngn ska ringa SKK på måndag o skälla, har man betalt för en tjänst så ska den fungera!!! Tänk om mina katter springer bort!!!
Peppar dig Gullan! VOVOVOVOV!!!!!
Själv så peppar jag mig själv, för jag ska råskälla på Viasat a i morgon….

putt

Med hjälp av SKK så har jag fått tag på ägarens namn vid registreringen. M h a internet o hitta.se så har jag på egen hand spårat o fått tag på ägaren. Pga av hennes situation så kan hon inte ta emot katten igen (hon bor i stan med vägar etc o katten trivs inte inne) Den har tidigare rymt till en bondgård o hon har låtit den stanna där men det verkar inte som den trivs fullt o fast med livet där heller. Jag har nu fixat ett nytt hem till katten (på landet i en barnfamilj) Vi har precis hämtat kissen o han har fått mat o bekantat sig med husets hund o lilla flicka. Just nu myser han i deras vardagsrum i soffan.
Det verkar som han funnit sig till rätta. Hoppas bara att det blir bra framöver med.
#12 Vilken trisst historia! Vill tacka dig för att du engagerar dig för denna kisse och hjälper den. Blir dock besviken på ägaren som bara struntar i katter när det blir besvärligt. Sådant händer tyvärr allt för ofta när det handlar om katter, men nästan aldrig när det är hundar.
Håller tummarna för att allt ska lösa sig! Personer som dig är guld värda! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så bra ordnat och tack till dig! Som sagt såna som du är värda guld.

#13 o 14 tack för beröm *slickar i mig o myser*
I natt som var så sov Linus på armen på sin nya husse i dubbelsängen, när husse steg upp var han med ne fick lite god frukost för att sen traska upp på övervåningen igen o försökte väcka lillhusse *kom nu ska vi leka, "sa" Linus*
Så här långt har allt funkat bra, om man bortser ifrån att transportburen är läbbig, den går man omvägar runt o blänger på. Lådan har han oxå fattat hur den fungerar å slarvar matte med maten så säger man till *S* (Matvrak, men matte är orolig att ge för mkt i taget eftersom han inte är van med fri tillgång till mat)
Vilken lycka att kissen har fått ett nytt hem. Man blir sur när hans gamla matte bara lämnade honom ute.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"