Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 4125 ggr
johnnys girl
0

Vilken rivstart-Uppdatering

Förra helgen var vi på "katt-safari" och kollade in en koloni med hemlösingar som bor i en stenmur i Henriksdal. Kissarna bor granne med ett stort bygge och ca 50 meter från motorvägen. Ingen bra miljö för små kissar.

I dag startade vi infångningen med en rivstart. På några få timmar fick vi sju katter. Tre vuxna, tre småttingar på tio-tolv veckor samt en lite större unge på ca fem månader. 

Med oss på kattsafarin hade vi Pelle som tog jättefina bilder

http://haakenbaad.blogspot.com/

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

evamojje
0

Var inne och tittade på bilderna och va fina dom var. Va kul att ni fick tag på så många redan första dagen. Toppen bra jobbat *L*. Ska till katthemmet nu så då kanske man får sig en titt på sötnosarna.

Ha de bra

Eva+kattkoloni Skrattande

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Pelusa
0

Oj vilken bra fångstdag. Skönt att veta nu att missarna är inne i värmen… en dag som den här.

Jag kikar rätt ofta in på Pelles sida, gillar honom och hans bilder så in i bomben, och då såg jag att den aktionen var på gång.

Verkligen jättebra jobbat!

/Pelusa

Alexej
0

Hade missat Pelles sidan hittills. Vilken duktig fotograf. Jättefina bilder. Underbart att ni fick in så många katter!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tezza
0

Det kan man kalla rivstarta och bilderna var jättehärliga!!

Kittekatten
0

Jättekul att så många kom in, rejäl skytteltrafik, glad att jag fick vara med på ett hörn. :-) Tänker bara på det halvdussinet eller så av småttingar som inte kom in igår, nu när det är så risigt väder med snöslask och allt. Hoppas några till får komma in i värmen idag.

Misan
0

Å vad glad jag är för att ni har kommit igång, de levde ju lite för nära stora vägen.

Grattis och ha en god jacktlycka idag med.

Lisa

essut
0

Grattis till infångade av katterna. Hoppas fler kommer in idag igen.

Lena
0

Det var en rivstart som heter duga! Vad bra att det började så fint. Såg en jättesnygg silvertigre som gick in i fällan på några av Pelles bilder. Önskar er fortsatt jaktlycka!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JosephineF
0

Underbart! Och vilka kalasbilder! Vilket jobb ni gör..

Ivory
0

Visst är det kul när man får in såå många :-) Toppen att ni har plats för denna koloni/ Sonya akutgruppen

Jenna-Gun
0

Oj det bat ett riktigt kattfåneri.

Ni är guld värda.

Härligt att de fått komma in från kylan.

Kram Jenna

karins
0

Underbart att ni fått in så många katter, på så kort tid, och så fina bilder Pelle tagit!

Engla
0

Bilderna var jättefina! Och katterna också, såklart. Så skönt att de blir infångade nu innan vintern!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

marieborg
0

Å vad underbart!! Vilken lyckad fångst! Toppen att Ni kunde rädda dem!

Jag fick hälsa på några av dem idag och de har det bra men är såklart rädda. Superfina katter!

Älskar Pelles bilder.

Sidentass
0

Åhhh vad ni är duktiga! Toppen att ni fick in så många kissar..har kikat på bilderna..fantastiskt vackra bilder!

Wiizy
0

Underbara bilder och bra att ni fick in så många :)

johnnys girl
0

I dag fick vi lugna ner oss lite eftersom kvoten för vuxna katter är fylld för tillfället. Först måste några komma ut ur karantän innan det finns plats för nya. Så idag var fokus helt inställt enbart på småttingarna och vi lyckades iallafall få in två små ca åtta-veckors lurvbollar. Känns skönt med tanke på kylan som kommer nu.

Många av katterna är semilånghåriga, så jag har gott hopp om att de ska få riktiga hem relativt snabbt. 

Ivory Det är ju ofta så i början, men sedan lär dom sig snabbt dom rackarna och då blir det många långa timmar och ofta får man åka hem utan katt. Men det vet du ju. Det är tur att man får dom där bra dagarna ibland när kissarna glatt kliver in i fällorna. Det kan man leva på länge. Tyvärr vet vi väl inte hur det blir med plats för hela kolonin ännu. Det visade sig att den var betydligt större och med många fler katter än vi hade fått uppgift om. Vi hade tänkt oss en snabb rensning, men nu vete sjutton. Det lär nog ta tid. Vi hade hört att det rörde sig om tre vuxna katter och c.a åtta-nio små kattungar. Antalet små kattungar stämmer nog, men sedan har vi ett helt gäng halvårsungar samt minst tio-tolv vuxna. Vi ser nya katter varje gång vi är där samtidigt som det är lite osäkert ännu. Många är väldigt lika varandra.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

incan
0

Vad härligt att ni fick in småkissarna, får ta mej en titt på dom små liven. Vi ses väl i morrn Ewa?!

nellies-matte
0

Så var kvoten på akutisar här hemma fylld (hm eller kanske överfull???!!!) med Henriksdalskissarna 3 stycken är de. Halvårsungen fick följa med mig direkt hem i fredags kväll en liten semilånghårog kille som är otroligt snäll.

Vårdade honom idag genom att klippa klor och göra ren öron samt avmaskning gick kanon bra var relativt chockad att det gick så pass bra. Vi har idag gossat en del kanske inte direkt är överlycklig men finner sig i det varjefall.

Igår så skulle jag ta med mig den första 10 v hem men då nycklarna hem var på katthemmet så blev det istället den andra vi fångade in en lurvig liten damm som är helt bedårande.

Hon verkar dock ha karaktären att vara snäll men lite mer temperament (tja hon är ju en liten tjej). Även hon fick vård idag plockade fästingar ja de lever än!!) och klippte lite tovor hon har ju päls denna tjej.

Så idag var jag på katthemmet och marja kom in med en liten kille som är syson med den lurviga tjejen. Äh jag tar med den hem tillsyrran ja en liten ursnygg kille var det som somnade i famnen på min vän som var här och beundrade ny tillskotten i famljen.

Kanske är de lite många här hemma just nu men att hjälpa en kall tass in i värmen överväger. Dessa snyggingar kommer dessutom att gå som smör, så jag passar på att njuta så länge jag kan av deras närvaro.Glad

Kittekatten
0

Jag är väldigt avundsjuk på att du har småttingarna hos dig, de är ju så söta att man bara vill äta upp dem. Ge dem en puss från mig (dvs hon som lagt sig i de här dagarna av infångning).Flört

Jenna-Gun
0

Ni är ju bara för duktiga.

Kramar i massor för att missarna slipper frysa ute.

Jenna

evamojje
0

#19 Va kul med en massa småttingar att busa med *L*

Och ni gör ett kanon jobb Skrattande

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

marieborg
0

Jag blir så glad att läsa att ni fångat in så många! Hur många är det nu totalt?

#19 Så det blev ytterligare två Skrattande så underbart av dig!!

Såg på bilderna att ni använde droptrap-fällan eller vad den hette, fanns ju en tråd med film om den här för ett tag sedan.

Några frågor… Har för mig att man i den filmen visade att när man fångat katterna i fällan så öppnade man som en lucka på fällan och satt dit en bur som katten fick gå in i. Tyckte inte att jag såg en sån lucka när jag såg buren i Ewas bil. Hur gör ni? Lyfter ni bara upp fällan? Måste ju vara lätt att katten smiter då eller? Fångar ni en åt gången i fällan eller flera samtidigt? Är lite nyfiken. 

Ni måste ha nerver av stål!!! Blir så imponerad att ni klarar av detta!!

johnnys girl
0

#23 Det stämmer, vi gjorde en lite annan variant på fällan. Mycket riktigt finns det ingen "sluss" för att föra över katten till en transportbur så som man ser i filmen. Ingen av oss hade sett filmen eller någon drop-trap i verkligheten när i byggde denna så vi hittade på en egen lösning.  Nu finns det som "skenor" i nederkanten på fällan och sedan har vi en botten som vi skjuter in under katten. Lite som du tänker dig när man bygger en byrå eller bokhylla  från ikea och skjuter in bakstycket. Vi har funderat på att bygga en annan modell med någon sorts "sluss". jag jobbar på det än så länge. Har man tur så kan man få flera katter in under fällan samtidigt och då är det bingo så klart, men för det mesta så blir det en i taget. När vi fångade evamojjes akutmissar Björne och Kisen så fick vi tre st. samtidigt. Även Busan är fångad i dropen tillsammasn med en annan katt.

svemar
0

WOW vad glad jag blir! Jag är en av oss som matat katterna vid Henriksdal och har träffat en del av katterna på bilderna. Känns underbart att de får komma in :D

vanessa
0

Ni är så duktiga. Blir mållös. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

johnnys girl
0

Nu är elva kissar inne i värmen. Vi jobbar för högtryck med att stuva runt och försöka fixa plats till fler.

I söndags fångades en ca tioveckors liten tjej som var väldigt illa däran. Hon var väldigt slö, hade svår diarré och var ordentligt uttorkad. Hon hade nog inte varit i livet idag om vi inte fått in henne, så det var i grevens tid. För er som vill se henne så finns ett jättefint foto på Pelles blogg. Länken dit hittar ni ovan.

JosephineF
0

Vad ni är duktiga..

Hawknestgrove
0

så fint!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

nellies-matte
0

Uppdatering av mina akutisar från Henriksdal!

Tja 2 eller 3 det spelar väl inte sådan stor roll så den lilla sjuka tjejen hamnade hos mig hon oxå. Hon får gölja med mig till jobbet nu varjdag så att jag har lite koll på henne. Innan vi far till jobbetFlört så åker jag varje morgon och "tankar upp " henne med vätska. Diarreen (eller tja det bruan vattnet ) som kom ut i början har blivit lite bättre mer övergått i en diarre form som skat men säkert börjar det gå åt rätt håll. Hon är fortfarande trött och medtagen men har nu ivarjefall kraft att morr åt mig då jag tvättar henne i rumpan, vilket jag tycker är ett friskhets teckenSkrattande. Äter gör hon med bravur den lilla sötnosen både själv och stödmatningen som hon får. Håll nu tummar och tassar att hon kryar på sig så hon kan vara hemam och busa med sina kompisar.

Hubbe som var den 4 mån gammla katten har flyttat till ett annat akuthem, till min sorg 8han var favisen). Istället kom tjejens lilla bror hit samma storlke samma färg men helt frisk. Han är lite blygare men helt klart på G, och bara man får tag i honom så går det utmärkt att gosa.

Den lurviga tösen är så smal så smal så stödmatar henne lite för att hon ska lägga på sig. Hon borde heta yrvädret hon är lurvig och ser ut som ett litet marsvin och rätt tuff brud som springer runt här även om det är läskigt. Idag efter matningen så somnade hon på mitt bröst där sussade hon gott och jag vaknade j(a vi sumlarde i soffan båda två ) av en varm liten tass på min kind åh vad lycklig man blir. Men hon har krut i sig denna tjej ibland när man ska ta upp henne så kan hon minsan fräsa åt en, ett tecken på att hon börjar känna sig hemma.

Tyvärr har det ännu inte blivit några bilder då vi haft fullt upp med matning, tvättning och städning. Det tar tid att passa upp på de små…

Kittekatten
0

Åh så härligt det låter, både med fräsningar och gos.Glad Hoppas lilltjejen blir bättre i magen snart så hon kan äta upp sig och växa.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#30 Vilket röj du kommer få med rejs och brottningsmatcher Skrattande

nellies-matte
0

yjejen som var dålig i magen är nu bra och busar för fullt med de andra småttingarna. Min ena kisse nellie vill ju gärna vara med men hon ser ut som en klump med dessa små skönheter. Den andra kissen hon tyckernog att detär så där, kollar mest in läget och uppfostrar dem med ett morr när de leker med hennes svans.

Tjejen som var lite krasslig är numera helt tam och möter mig i dörren och spinner högt. Killem i gänget som gick under alias Turbo Ture (var så rädd för mig9 har bytt alias till kurre Ture då han spinner högt även om det fortfarnde är lite läskigt när akutmatte kommer och ska ta upp en.

Den långhåriga tösen här hemma hon är den som är klurigast att komma nära lekfull och glad. När man tar upp henen så är der ok men något spinannde har ännu inte kommit från henne. Glad verarkar de dock alla vara att få värma tassarna och busa runt i värmen.

johnnys girl
0

Lite uppdatering.

Tolv katter har kommit in fyra vuxna, sex små kattungar och två halvårs-ungar) I nuläget finns det vad vi känner till sex vuxna katter kvar. Det har varit mycket problem med de små kissarna som haft diarréer, men nu verkar det som om det äntligen stabiliserat sig. Samtliga kattungar bor i akuthem medans de vuxna finns på katthemmet.

Tre vuxna har kommit ut från karantän och nr fyra ska snart få flytta ut han med. De första tre finns nu på hemsidan och vill du se hur de ser ut så ska du kolla in, Que Sera, DejaVu och TokyoGirl.

Vi jobbar på att även få in de sista sex kissarna, men som vanligt går alla planer åt skogen. Så fort man tror att det finns ledig plats i karantän så händer något oförutsett och så är det fullt igen. Något frustrerande onekligen. Men förr elelr senare ska alla få komma in i värmen.

nellies-matte
0

Akutisarna här hemma är nu helt friska från diarreer äntligen. Numera busas det och stojas för fullt här hemma, vilket är roligt.

Snart blir det även dax för mina små skönheter att börja leta efter ett nytt långt och varaktigt hem.

Sorligt för en akutmatte men väldigt roligt för dem att hitta sina egna familjer. Alla akutkissar får en speciell plats i hjäratat. Halley som var så dålig när hon kom är akutmattes lilla bebis som tapper kämpade på trots att hon var tvugen att under en veckas tid regelbundet åka för att få vätska och sedan följa med till akutmattes jobb.

Idag är hon en glad kelig tjej som glatt leker med sina syskon och ihärdigt försöker charma de vuxna katterna.

Min lilla "turbo ture" som var så rädd när han kom har blivit en kaxig liten kille som glatt busar och brottar ner syrrorna. Idag går han istället under namnet kurre turre då han spinner för fulla muggar och njuter av tillvaron.

Havanna ack så vacker denna lilla trollunge är med sin långa gråa päls. Även hon kämpade på mot diarree och fick följa med akutmatte till jobbet. tyvärr så är hon den jag lyckat sämst med en svår liten dam som forfarande försöker hålla sig på sin kant. Idag för första gången spann hon dock lite lågt när vi eller kanske jag gosade med henne. Men än så länge föredrar hon och har tryggheten i sina syskon, vi jobbar vidare på att hon ska hitta förtroende för oss människor oxå 

Visst blir det sorligt att skiljas från dessa 3 små busar men samtidigt ger det nya katter chansen att få komma in i värmen och så smångom hitta ett eget hem. Påminn mig om det när de far härifrån.

Alexej
0

Väldigt gripande att läsa om dina hittebarn.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

#35 Det värmer att läsa om dina katter och deras egenheter. Då behöver man inte se bilder, för bilderna skapas i huvudet. Tack för att du tagit hand om dem. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

marieborg
0

#35 Vad glad jag blir att de mår så bra! Du har gjort ett toppenjobb med dem.

nellies-matte
0

Så äntligenidag kom nästa lilla kisse in från Henriksdal. Det har ju varit trång med plats på katthemmen så vi har fått ge oss till tåls. Men så idag fanns det plats för ännu en liten kisse ( på ett annant katthem) att komma in i värmen så glad i hågen åkte jag och Johnnys girl ut och fick en långhårig tjej?!!. Jätte snygg var den ivarjefall. Detta katthem har lovat att ta emot en till när de har plats. Under tiden så matas katterna tills det att det finns plats för dem i värmen.

Kittekatten
0

Se där, var det ni som lagt ut massa blötmat? Vilken av de långhåriga blev det, grå eller brun?

maggan47
0

så glad för alla som kommer in, och att ni fortsätter, finns det bilder Maggan47Glad

nellies-matte
0

Hej

Det var den grå kissen som fick komma in igår. Ja det var vi som lade ut blötmat tyckte de andra åtminstonde kunde få festa till lite stackarna.

Jo då det finns en delbidler på Sthlms katthems hemsida bla kommer ju Henrik därifrån. Mina små akutisar ska flytta nästa vecka så dåkommer de också upp på hemsidan så håll ögonen öppna.

marieborg
0

Toppen att ytterligare en fick komma in i värmen! Håller tummarna att det snart blir fler platser lediga på ngt katthem.

Idag var jag hemma hos en kompis som har en av kattungarna hemma hos sig. Hon är supersöt och var framme mer än när jag varit där tidigare. Hon älskar de andra katterna i hemmet och brukar ligga och gosa med dem. Hon hoppar oxå spinnandes upp i sängen när de andra katterna ligger där med akutmatte. Fortfarande är människor läskiga men det går framåt hela tiden!

nellies-matte
0

Härligt att höra att det går framåt. Som sagt min ahar nu återhämtat sig och ätit upp sig så pass bra att detär dax för flytt. Tillmin stora sorg, men samtidigt ger det flera katter chansen att komma in i värmen.

Grannen var och hälsade på häromdagen och då skulle jag visa min lilla TT för honom. Tyvärr så blev han livrädd stackarn och fräste åt grannen, med mig är han dock helt social och framme dock lite rädd för hastiga rörelser.

Men det kanske blev för mkt med en kille för honom här hemma umgås han ju bara med tjejer. Akutmatte, systrarna och de två vuxna hononrna som stoltserar om kring här hemma.

johnnys girl
0

Nu har fem av kattungarna från Henriksdal flyttat till Katthemmet och är bokningsbara.

Kolla in www.katthemmet.nu och gå in på kattungar på katthemmet.

De är underbart söta allihopa.

Lena
0

#45 Vilka underbara katter! Cruel Summer fastande jag för direkt. Passande namn med tanke på bakgrunden och vilken look hon har den vackra kissen!

Håller tummarna för dem alla och önskar dem en ljuv och bra framtid i de bästa tänkbara hemmen.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

marieborg
0

Var inte och klappade på sötnosarna idag! Hur fina som helst..

Foto-Pelle
0

Lite nya bilder på småttingarna..

Länk till album…klick

JosephineF
0

Suck så söta dom är..

nellies-matte
0

Jo visst var mina småttingar som var så sjuka och undenärda (havanna. halley och lucky love ) snygga och söta små kissar.

Jag kan även medela att jag och johnnys_girl i onsdags tog var och fångade in ännu en katt från henriksdal en liten tabby tjej som satte och väntade på oss.

Faktum är att vi ställde ut fällan och efter max 7 min så var hon inne…

Hon fick komma till sammakatthem som vår senaste "fångst", ett stort tack till er. Oskyldig

Efvis
0

Imponerande arbete verkligen…

Hur många katter tror ni det finns kvar, kontra hur många har ni hittills fått in?

Vår drop-trap-fälla som Miranda egenhändigt snickrat ihop har tyvärr försvunnit och vi har nu tänkt snickra ihop en ny…har ni flera bilder på er drop-trap med inskjutande skiva…och funkar den bra?

Såg oxå att några kattungar redan var bokade…:-)

Hälsningar Efvis

johnnys girl
0

Efvis

Dropen funkar hur bra som  helst. Ska försöka ta bilder som jag kan maila dig.

Vi har tagit in fjorton katter från Henriksdal, tolv  finns hos oss på Sth Katthem och två st. har fått plats hos Stadskatten.  Vad vi vet med säkerhet så är det fyra katter kvar nu. Vill reservera mig lite för den siffran, rätt vad det är så kan det dyka upp någon doldis i sista stund. Åtminstone brukar det vara så.

_Henrik __Har varit hemlös i många år och pappa till de flesta av kissarna från kolonin.
_

Kittekatten
0

Om jag räknat rätt på eftersläntarna är det fjorton inne, men jag kan ha missat en så att det är femton. Det är ju lite svårt att ha exakt koll på hur många det är kvar, har inte dygnet runt bevakning och det kan vara flera med lika mönster/färg, men total fyra olika färgade/mönstrade katter har synts till och från.

På sistone är det dock bara två (tre med den som fångades in nu senast) som vi som matar sett, men förhoppningsvis finns de andra två i krokarna också. Vi har tidigare haft problem med att kråkorna äter upp maten som ställs ut, nu funkar det lite bättre men samtidigt gör det att katterna kan äta när som helst och dyker inte nödvändigtvis upp när vi är där och lägger ut mat. Skönt att de alltid har mat, men… Flört

maggan47
0

vilket jobb ni gör, och vilken fin pappa till ungarna, som också är bedårande allihop, håller tummarna för dom sista katterna nu, när kylan kommit kram Maggan47

solweig
0

ni gör ett jättebra jobb. önskar er lycka till.

Efvis
0

#52…ja..maila mig gärna mer bilder..tack!

Lycka till med de resten av katterna ute…

Ett otroligt bra jobb att få in så många katter…på så relativt kort period….toppen!

Hälsningar Efvis

Kittekatten
0

Får jag gnälla av mig? Jag har tagit på mig att mata de katter som är kvar i kolonin tills dess att de kan tas in. I eftermiddags fick jag ett mail om att ett städfreak varit i farten och tagit bort matplatserna. Kojor som gjorts i ordning för att skydda maten från nederbörd och kråkfåglar (de är t o m lite isolerade och har mattor), och alla skålar var borta. Rubbet! De har t o m tagit bort de lappar som jag och katthemmet satt upp med information om att katterna ska fångas in. Varför är det så himla viktigt att en liten markremsa mellan två vägar, som ingen använder till något annat än återvinning (står ett gäng igloos på gatan), ska vara så rensad att inte ens katternas matkojor kan få stå kvar? Förstår inte att man måste vara så nitisk i sitt städande. Jag håller ordning där, tar bort burkar samt tar hem och diskar skålarna som maten läggs upp i så att de ska få fräscht med jämna mellanrum. Nu har jag bara en uppsättning skålar kvar, fick t o m lägga upp på papptallrikar. Blir så less… Ledsen

marieborg
0

Oj…vad ledsen och arg jag blir!! Säger som du varför fick de inte stå kvar? HUr gör man matkojorna? Vad är det för matrial som används?

Kittekatten
0

Det är inte jag som gjort dem, men jag gjorde en enklare variant av vad jag kunde hitta bland grovsoporna (bag-lady, yeah thats me…): kartong, plast och en hallmatta. Jag kapade av 'klaffarna' på kartongen så att det blev en fyrkantig öppning stor nog för att en lite större skål lätt ska passera, svepte plast runt som jag fäste med lim och tape, och mattan lade jag som den var på 'golvet'. En enkel variant, som sagt. De andra kojorna hade dubbla kartonglager och isolerades med tidningspapper förutom matta, och så stack det ut en bit kartong från taket så att  öppningen skyddas lite bättre om det regnar snett. De var jättefina och djupa så att även stora katter fick plats helt och hållet inuti trots skålar längst in. Suck… men jag tror att 'skaparen' ska fixa nya så det ordnar sig väl, så himla onödigt bara…

marieborg
0

suck…säg till om du behöver hjälp med kojorna. Varken jag eller sambon är händiga men kan hjälpa om det behövs..

Misan
0

#59, Var de borta på måndagen? Har för mig att det var bortstädat på måndagar förut, kan det vara något städbolag eller liknande som är i farten?

Ring om du behöver något, skålar eller liknande.

Lisa

Kittekatten
0

Jo, det är städet som har varit  i farten, andra prylar runt omkring var också borta, mende måste bytt dag eftersom de städade igår.

johnnys girl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glade nyheter

I kväll blev snygge Henrik bokad

Kittekatten
0

Underbar nyhet! Så snygg han är (fast jag kommer ihåg honom som ljusare, där ser man vad ögat kan spela en spratt) Skrattande

Ankah
0

Ja, en sådan riktig snygging!!

Kittekatten
0

Så var det färdigt igen… Sambon ringde imorse och sa att han sett en sopgubbe hålla på där vid katternas matställe. Mycket riktigt, när jag kommer ut dit så är allt bortstädat igen, kojor och skålar bara borta. Sedan är det någon annan som tycker att ikeas matskålar (de där gröna 3:- skålarna) är himla snygga och går och snor dem. Varför kan man inte pallra sig iväg till ikea själv?!. Det känns så himla motigt just nu… Ledsen

essut50
0

Men vad håller dom på med? Man blir så ledsenGråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0

Grrrrrrrrrrrr

Misan
0

Tänk om de kunde lämna sakerna ifred, vad arg man blir. Hur går det med kollonin, några fler som har kommit in?

Lisa

marieborg
0

Å nej!!! Förstår att det känns motigt!

Du gör ett toppenjobb Kittekatten! Massor av styrkekramar till dig från mig. Tur att Stefan köpte så många matskålar :-)

Hoppas att katterna får komma in i värmen snart.

martdat
0

#66 Nämen usch vad trist, allt arbete bortstädat på ett kick.Hur många kissar är det kvar där ute nu?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kittekatten
0

martdat: Det är fyra katter som synts där regelbundet i vinter, eller snarare 4 urskiljbara katter (det skulle kunna finnas två med samma färg och teckning). Sedan är det en röd herre med vit haklapp som jag sett två dagar på raken denna vecka, som aldrig varit där förut. Kan vara en tillfällig besökare i jakt på hona att para sig med, för det är en stooor kisse så jag tvivlar på att det är en hona. Jag har också fått för mig att denne herre haft en ägare nyligen. Den har inte det 'rätta' skygga beteendet som utomhusfödda har, utan ser ut att lyssna avslappnat när man pratar med den och sprang inte iväg fast jag närmade mig den med dunder och brak (kvistar och annat sly i vägen). Kunde inte gå fram till den eftersom den satt uppe i en mur, och den hade ingen lust att komma ner till mig, så jag kan ha fel om 'tamheten'.

nellies-matte
0

Uppdatering

Så har infångsten återigen tagit fart och hitils har vi lyckats få in

en tabby med vit bröst

grå semilånghårig (kille?!)

samt en till tabby med vit

kittekatten vilka är kvar där ute nu, du har den bästa kollen

vet att det ska finnas en semi  brun liten kisse men är det någon mer…

Kittekatten
0

Jag svarade på ditt pm, blev för långt för att skicka sms. :-) I korthet är det två kvar vad jag kan förstå, två bruntabbysar utan vitt, den ena korthårig och den andra semilånghårig.

essut50
0

Så bra att några katter till har kommit in..Hoppas dom två som är kvar kommer in oxå.

Jenna-Gun
0

Heja ni är underbara.

anebit
0

Ni är helt underbara tjejer!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

nellies-matte
0

Jo vi hoppas på de övriga två so är kvar där tyvärr är en av dem en sådan som bara dyker upp sporadiskt lite då och då. Det görju inte saken lättare…

nellies-matte
0

Så har de tre vi gånade in tjänst gjort färidgit i karantän och kommit upp på vår hemsida.Skrattande

Kolla in på www.katthemmet.nu

Kissarna döptes till Hemming, Helle och Håkan

Kittekatten
0

Idag var hon där, den sporadiska besökaren. Jag höll henne sällskap medan hon satte i sig sisådär 300 gram blötmat. Hon är så duktig, äter fast man sitter mindre än två meter ifrån och snackar med henne.Glad

essut50
0

#80 Hoppas ni kan ta in henne oxå snart.

maggan47
0

hoppas jag också Maggan47

Lena
0

#80 Vad bra att ni har sett henne. Det låter ju lovande att ni kan sitta så nära när hon äter. Håller tummarna och hoppas!

#79 Fina namn de fick kissarna! :)

//Lena

nellies-matte
0

Kan medela till allas glädje att den sporadiska besökaren fångades in i går av mig och johnnys_girl.

Oj oj  så misstänksam hon var. Vi ahde en vanlig fälla och en droptrap. Den vanliga fällan satt hon en lång stund och tittade in i för att sedan bestämma sig att den där går man inte in i.

Droppen smög hon in under för att lika snabbt dra sig tillbaka. Där satt vi med andan i halsen och visste att misslyckas vi är det kört. Tillslut så trodde hon nog att det varjefall var ok och tja då tog vi henne (?). Hon är väldigt lik Elvan som finns på katthemmet.

Så nu är det förhoppningsvis bara en kisse kvar. Tyvärr så har den inte synts till på länge och det är den som varit trognast att hålla sig vid matstället.

Kanks är den lilla kraken ute och friar men nya örsök kommer att göras.

essut50
0

Grattis till fångsten av tjejen..

Hoppas den sista kissen oxå kommer in i värmen…

Lena
0

#84 Men gud vad bra! Det var en riktigt god nyhet! :)

//Lena

Jenna-Gun
0

Ni är underbara.

Katternas räddare.

anebit
0

Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Grattis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johnnys girl
0

Nu är det bara en endaste liten kisse kvar. Tyvärr har h*n inte synts till på ett par veckor. Vi är väldigt oroliga för vad som kan ha hänt, men ännu har vi inte gett upp hoppet om att kissen ska dyka upp igen. Förhoppningsvis är det en kille som gett sig ut på friarståt och kommer tillbaks när han friat färdigt.

maggan47
0

hoppas det vilket jobb EVA, och hur mår Flea, dags för uppdateringar kram Maggan47

johnnys girl
0

Maggan Flea har funnit sig väl  tillrätta här och verkar njuta av livet. Ingen fräser längre och han har blivit kompis med min lilla Mina. De leker kull och jagar varanda så mattorna flyger ibland. Han blir mer sällskaplig och keligare för var dag som går. När jag går förbi slänger han sig på sidan, visar upp magen och grymtar uppfordrande. Det betyder "Ser du inte hur snygg jag är? KLAPPA MIG!

(För er som inte känner Flea kan jag berätta att han varken jamar eller spinner ordentligt. Däremot har han små grymtande ljud för sig. Låter mer som en liten gris än en katt)

Min kamera har sagt upp sig med omedelbar verkan, men uppdatering kommer när jag fixat en ny.

maggan47
0

ser fram emot bilder så småningom, lilla stora Flea med sin sköna stil och sina grymtljud, vad härligt att han finner sig tillrätta, den ärrade kämpen, med sån oändlig visdom i blickenKysssom dessa veteraner så ofta har Maggan47

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.