Försäkringsfadder
Satt och hade tråkigt. Kikade in på KKS sida och bestämde mig för att läsa på lite om försäkringsfadder och vad det innebär. det var oerhört bra presenterat allting och något jag skulle rekomendera fler katthem att ta in i sin verksamhet. Detta måste vaa det ultimata sätet att få ner veterinärkostnaderna för många katter. Och alltså för katthemmen. Så varför är det inte fler som annamat detta.
Tycker också om det att de hade visat upp alla katter med bilder som man kunde försäkra. Den enda nackdelen jag såg var att det var 82 katter som visades men enbart 22 kunde försäkras. Varför undrar ni kanske? De var redan försäkrade. Vilket i sig är en jätte bra nyhet tycker jag. Det innebär att många faktiskt ger sin hjälp till att försäkra katterna. Helt enkelt underbart. Nu fattas bra en uppdatering på listan så blir det ännu bättre :-)
Vad säger ni andra som jobbar aktivt i olika katthem, har ni talat om detta något? Är det något ni tycker verkar intressant. Kan inte vara bara KKS som har insett vilken dunder sak det här är. Eller?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det där låter ju väldigt bra, men jag har en fråga såhär på söndagmorgonen… Försäkring täcker väl bara sådana problem som uppstår efter att försäkringen tecknats? Och gäller inte förebyggande åtgärder som kastration osv…? Så det som en sådan försäkring kan användas till är ju ganska begränsat?
DV i Nässjö försäkrar alla sina katthemskatter. En väldig bra initiativ.
Hade stödhemskatten Tornado varit försäkrad hade KKS sparad 30.000 kronor.
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=c27a9d04-4ed1-40d3-96d6-ce70051def83
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#1: Jo det stämmer. Men saker kan ju hända efter att de kommit in. Eller felen kan dyka upp sent. Så då är en försäkring guld. Tänk vad pengar det kan spara.
#2: Exakt, där har vi ett ypperligt exempel på vad pengar som hade kunnat sparats.
Audiatur et altera pars
#2 Ja Tornado är ett ypperligt exempel på hur bra det kan vara med en försäkring. Om olyckan är framme kan det nämligen bli oerhört dyrt.
Tycker också att det är ett jättebra initiativ det här med Försäkringsfaddrar! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Toppenbra, flera borde faktiskt tänka likadant!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#5: Exakt. Det är därför jag startade tråden. För att höra hur andra som jobbar på katthem bland annat ställer sig till sådant här.
Audiatur et altera pars