Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1174 ggr
Alexej
0

Värsta fästingsår!

Jag tror det blir värsta fästingsår. Jag blev redan biten 3 gånger. Så tidigt var de aldrig. Stackars djur som lever ute. De kan också få borrelia.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[sofia-85]
0

Elvis fick en fästing när det var snö storm så jag tror du har rätt!! Jag har plockat ca 10 st på katterna hittills

karins
0

Ludde har fått en hel del fästingar. Det är jobbigt att hitta dom i hans långa päls. Som Sofia skriver så hade han fästingar när det var snöstorm oxå. Så det finns nog en hel del i år. Kanske på grund av den varma vintern.

Onikan
0

Jag undrar om de alls dött denna vintern pga värmen….

Har redan plockat en fästing på min häst.
Hon har haft erlichias 2 ggr redan i sitt liv, vill absolut inte ha fästingsjukdom igen, så jag har redan nu börjat med "giftet" på henne, dvs Switch, ett jättestarkt fästingmedel.
Här på östra smålandskusten där jag bor sägs det finnas mest fästingar i hela landet!

Jag hoppas du har fel men är rädd du kommer ha rätt…

Alexej
0

Hittade en till idag som kröp på min magen. Hatar de!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Nej, Alexej! Va läskigt! Ihhh! Ok, jag plockade fästing på HArald i januari……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Brukar katterna tappa päls där fästingen bitit sig fast, och det var rött oxå, kanske har Ludde rivit sig. Tog en fästing idag på Ludde då det såg ut så.?? .fästingen verkade död oxå..

Alexej
0

Hittade 4 fästingar i min säng igår!!!!

Paranoia….För katter finns det Frontline men då går de istället på mig. Finns det ingen som vet hur man själv kan skydda sig mot fästingar? Varför utvecklar de inget mot fästingar på människor? Det här är ju vansinne. Hatar fästingar!!!

2 fästingsmedel för katter som jag hittade på nätet, kanske jag borde själv spraya mig med det….

------------------------------------------------------------------------------

1 l vatten, 1 burk rosmarin eller timjan, 1 msk vitvinsvinäger, 1 vitlöksklyfta, citronsaft

Koka upp en liter vatten tillsammans med vitlöksklyftan. Ta av från kokplattan. Häll i en kryddburk rosmarin eller timjan i vattnet och låt dra i minst en timme. Sila bort kryddan och vitlöken. Tillsätt en msk vitvinsvinäger samt saften från en citron. Häll blandningen i en duschflaska

------------------------------------------------------------------------

Anti fästing parfym för katt, hund och människa!

* Koka upp 1l vatten

* Lägg i en påse rosmarin

* Låt dra i 2-3 timmar

* Sila

* Bland i 1msk vitvinsvinäger som konserveringsmedel

* Häll i en duschflaska och förvara i kylskåp

Spraya er, särskilt djuren under magen!

Hawknestgrove
0

Hm…. låter som du får se till att din säng är djurfri….. det kan faktiskt vara farligt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....