Teddy behöver omplaceras :(
Jag har lite smått panik här. ett tag efter att jag sagt att jag skulle ta in teddy var hyresvärden här då jag fick read på att han inte ville att katterna skulle vara i vardagsrummet (Halva huset) okej tänkte jag, men det märks väl inte det är ju int så att dom klöer på hans nya tapeter. och teddy komme rhan inte märka om han kommer hit eftersom Teddy är skygg. Men när teddy kom hit hade han kissat på sej och luktade förfärligt, jag trodde det skulle räcka att bada honom och städa av men det gjorde det tyärr inte. och jag är livrädd för att hyresvärden ska sticka in näsan för då kan jag räkna med en vräkning (det är privat hyresvärd så inga kontrakt är skrivna) och vi kan åka ut fortare än kvickt.
Men jag har i alla fall haft iväg Teddy på kastrering, vaccinering öronmräkning och skabb behandling idag. och jag hjälpte honom komma ifrån avlivningshotet i alla fall. så det känns inte helt förgäves att han fick komma hit.
Känns tråkigt det här för jag hade gärna velat vara med teddys utveckling. men jag klarar inte av att hela tiden oroa mej, och nu kan jag int ebada honom direkt efter kastreringen då han kissat på sej igen. Han är förtillfället i min mammas badrum nu medans vi städar ur huset. men där kan han bara vara tills torsdag förmiddag.
Snälla finns det någon som kan ta över lilla Teddy. Han är verkligen en mysg misse han är bara lite rädd. det går hur bra som helst att plocka upp honom och lägga honom i en liten filt och sitta och klappa honom. Han spenderar mesta sin tid i buren där han känner sej trygg.

När jag kastrerade min hankatt så luktade hans urin jättestarkt i ett par dagar efter kastreringen. Det var verkligen en rejäl stank.Jag kunde heller inte bada honom men efter ett par dagar så hade han tvättat sejren själv och slutade lukta. Så om du väntar ett par dagar så tror jag det blir bättre. Jag tänkte mest för hyresvärldens näsa…

Nej vad tråkigt 
Hur kan han begära det, om du städarrejält och byter det som inte "passar" honom innan ni flyttar? Jag är inte så insatt i det där med hyresvärdar men trots att den är provat får de då säga att katterna inte får vara i halva lägenheten, men i andra, ifall de innan har tillåtit katter där? Fruktansvärt i alla fall!
Jo men det e just det jag vågar inte vänta några dagar. jag har förklarat närmare till Karin och Emma. det är lite andra saker upp till nämligen. men det mest framträdnade är att vi måste få bo kvar tills vi fått nåt annat, jag har sökt två andra lägenheter här men dem får vi inte flytta in till förrän om två månader och ja det är ju en stund tills dess.
Nyare bild på teddy :)

Om du har lägenhet som du vet att du kan flytta till (även om det är två månader dit) tycker jag du ska försöka ansöka om ett tillfälligt hem hos någon, som kan ha Teddy tills du har flyttat. Alla vi här inne (mer eller mindre iaf) har fullt på permanentkatt-fronten. Men att ta emot en extra katt under en begränsad period är inte lika svårt att få till. Allrahelst inte om du betalar alla kostander för katten så som foder osv.
Medarbetare på jack russel terrier
#3 när vi sade upp lägenheten i örebro så hittade vi ingen ny lägenhet och då fick mamma tag på den här hyresvärden då hon visste att huset stod tomt. så jag hade inte så mycket kontakt medhonom innan vi flyttade ner. lite väl godtrogen kansek som int ekollade upp honom innan. men i alla fall. sen när jag pratade med honom sade jag: jag hppas mammanämnt att vi har katt jag hoppas det är okej. ja ja det får det väl vara svarde han. sen när han kom hit en annan gång tittade han in oh såg då att vi tagit bor dörren intill vardagsrummet. och sade, får katterna vara där inne med. ja det vetja gint eom jag vill, nehe sade jag, han trodde de skulle klösa på tapeterna men jag sade att jag precis skaffat dem ett nytt stort klöstrd, men det verkade inte göra någon skillnad.
i alla fall så tar det ett tag innan vi får en "riktig hyresvärd" och som det verka rnu så måste vi vara försiktiga innan vi kan flytta.
#5 nej vi har inte fått lägenheten ännu, utan det var de två som fanns här som vi OM vi får dem tidigast kan flytta till. Och permanent hem skulle vara hos mina föräldrar men det har två hundar, och Pappa skulle inte tillåta att jag hade med tre katter dit.

Vad tråkigt. han är ju verkligen jättesöt!
Lite kaos jag tycker att när man tar en lägenhet lr hus å hyr är det alltid bra att ha på papper att man har viss uppsägning som 3 mån och att blir man hyst är det samma 3 mån ska man ha på sig. Även tycker jag att man ska ha klart för att i detta hus får man ha djur lr inte det ska stå sedan säger lagen om max antal katter man få inneha. Och att hyrsvärden ska lägga sig i vart katterna får vara lr inte i eran lägenhet ska den personen sk*ta i det e hyresgästens sak att avgöra det. Jag tror att katten itne kommer stinka kiss efter kastreringen som någon skrev några dagar efter sen är det borta. Går han på lådan bra å så? Så han inte skvätt någonstans för en okastrerad hane kan vara omöjlig lukt att få bort. Vem är det som står som kontaktperson på den katten kanske kan den personen hjälpa omplasera lr hitta en lösning.

Puttar upp! Ledin har ju kommit med bra förslag/frågor!
hur har det gått? e nyfiken som en strut här :)
Oj kom inte min text in här. skrev innan, men denna datorn e ju som den e :P
Jo vi trodde att vi fått napp, men när jag fick tag på henne idag så ville hon ta en annan från vislanda. men vi jobbar med att få tag på någon.
hoppas att det går bra med sökandet efter ett hem.
Lille söte Teddy, hoppas det löser sig snabbt med ett nytt hem. Han behöver lugn och ro så han kan anpassa sig till en ny miljö.

Jenya du har PM

Jag har nu via pm talat med Jenya och om allt går som planerat så kommer dom hit med Teddy på Fredag.
Så får han bo här hos oss och vår Skogiskille tills han hittar ett nytt hem…….. (eller blir kvar här) det beror på hur det går, och om han trivs hos oss.
//Mizzi

#16 men det är ju helt underbart Mizzi att du kan ställa upp…förstår Teddys nuvarande ägare att det kan kännas för pressat i den situation som hon hamnat i…
#16 Jättebra! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#16 Tack för att du ställer upp för Teddy..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

jättebra Mizzi…. lycka till!…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#16 Vad bra att du kan ställa upp för katten :-)
Underbart Mizzi att du ställer upp för Teddy som det känns behöver mycket kärlek
Tack Jenya för att du var så omtänksam och tog emot Teddy när det var så osäkert hur det skulle gå för honom.
Jenya massor av rosor till dig som ställde upp för Teddy i en pressad situation. Väldigt bra också att du fixade kastrering ID-märkning och vaccination direkt.
Underbart också av dig Mizzi att du nu vill ta hand Teddy som verkarkar vara en urgo kisse. Hoppas att kissarna kommer gilla varandra och att allt kommer gå bra.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ja min egen kisse älskar andra katter så det går förhoppningsvis bra 
Så det hänger på vad Teddy tycker 

Mizzi - Tack säger jag : ) .. Du är en ängel som ställer upp :) ..
Jag kan tänka mig Jenyas "lättnad" just nu :) … Dvs, veta att de löser sig för Teddy boy :)…

Underbart Mizzi! Tack :)
Ja, verkligen toppen att allt löste sig. Stor heder och tack till både Jenya och Mizzi för er insats! Finns det någon insamling till Vislandakatterna? För inte 17 ska Jenya behöva stå för den kostnaden ? Det snurrar runt av alla insamlingar och Tradera i huvet på mig…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gunilla . jag ska börja köra en insamling till henne samt en annan katt som behöver kastreras…
Men jag har ingen aning om hur man gör :P
Ciivic, om du inte hittar just den tråden, så gör du så här:
Du startar en ny tråd och lägger den under insamlingar. Berättar lite kortfattat och du skall vara beredd på, att lämna dina personuppgifter till Lena här inne. Sen börjar du tigga! Be att få lämna ditt kontonummer i PM. Till syvende och sist, så när insamlingen är klar, så får du presentera utgifter och inkomster, dvs specificera veträkning och de pengar som kommit in. Du behöver INTE tala om, vem som gett pengar, bara själva posterna. Tror att jag kommer ihåg det mesta om just insamlingsartiklen, men om det finns någon här som är duktig på att snoka fram den, så lägg tråden här! Svårare är det inte och du kan ge dig 17 på, att jag blir den första som lägger en liten peng!

Okej.. Gör ett försök : ) ..
Tack för hjälpen..
Här är insamlingsartikeln:
http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=268bbe9b-0b29-4615-8a42-1085702d5ce4
Men är Teddy inte KKS-katt?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Lycka till! skriv så tangenterna glöder nu! Sitter med dosan i högsta hugg!

Tack Alexej :) …….
Jag har ingen aning om han är det :S … men tycker iallafall att man kan styra ihop en slant.. Blir ju som att sponsra kks katt i så fall.. :) … Då hjälper man dom på en gång :) ..
Gunilla . yees ska komma på nå bra att skriva.. men nu är det tomt i huvudet :O
Behöver inte vara så märkvärdigt. Hänvisa till tråden här och Vislandakatterna. Alla här inne vet ju, vad det rör sig om, så du behöver inte skriva så detaljerat.

#31 Teddy är KKS katt, jenya står altså inte för hans kostnader.
#27 KKS ska göra separat insamling för dessa har jag hört.
skönt att det löser sig för Teddy!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#35 - aaah men detta blir ju en hjälp de med : ) ..
JA, men kommer det in lite, så kan vi väl stötta lite på Darlings kastrering i insamlingen? Eller vad säger ni?

Teddy ska ju ha en vaccinering till om ca 3 veckor om jag fattade rätt.
Betyder det att KKS betalar den då och hur går det till ???
Ja inte för att jag har någon rätt att lägga mig i, men om Ciivic ger de pengarna som Jenya har lagt ut till Jenya, så behöver ju inte KKS ge några pengar eller bara mellanskillnaden. Det som kommer in här, är ju en liten privat auktion. På det viset så lättar vi på bördan till KKS. Sedan så får vi i sammanhanget komma ihåg de KKSkissarna, som är kvar hos Åsa, de ska också kastreras i maj. Så kan det komma in små medel till dem också, så är det ju toppen.

#39: Det lär jag nog få stå för själv. Men det är lungt vet du väl.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa, så klart vi får hjälpas åt!
#40 men du har väl bara kvar en katt, som kanske skulle bo kvar? det borde väl gå ganska så snabbt att samla pengar till den? Eller måste du stå för de andra katterna fortfarande?

#41: Nejdå.
#42: Jag har ju två katter här. Varav en som jag gick med på att ha kvar. Och om det är ju han som jag har kvar som jag får stå för. Även fast det inte var menat så från början. Men det är lngt. Jag ordnar det på något sätt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars