OT : Funnen Vänskap
2007 så la jag ut en akut ansökning om katten Fenix, eller inte jag utan en dåvarande vän la ut den. Åh de va en kvinna vid namn Jenya som ville ta sig an honom. Tyvärr fick hon inte de då min dåvarande vän inte kunde släppa honom oh gjorde mig till ett åtölje på sidan. Men Jenya skrev ett PM till mig och vi började prata…
Efter mycket PM och snack på MSN så beslutade vi oss för att träffas då hon bara bodde ca 8 mil ifrån mig.. Jag tog tåget i januari detta år för att åka ditt och umgås med henne och hennes karl :) . Vi fick kontakt på en gång och de kändes som vi kännt varandra hur länge som helst, efter helgen så fortsatte vi prata på MSN och vi vart riktigt goda vänner…
Hade länge sökt en så god vän, och idag, nu i detta skede sitter jag hemma hos henne och hennes karl, ca 40 mil hemifrån, ååh har det allmänt underbart :).
Så nu när vi suttit här och pratat så kom vi fram till att hade de inte vart för hittekatter.ifokus så hade vi aldrig funnit denna underbara vänskap..
Även om vi speciellt idag, övervägt att lämna hittekatter så insåg vi att hittekatter är ett bra ställe där man kan hitta sanna vänner och samtidigt på bästa möjliga sätt hjälpa katter.. Så gott man kan..
Så vi får från våra hjärtan tacka hittekatter för denna vänskap…
vad hon sade ;)

Vad underbart. Att man kan finna bra vänner på här inne.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vad härligt ni funnit en så bra vänskap genom hittekatter! Jag hittade min underbara vän Emma (Naquita) genom de hemlösa katterna. Det började med att jag bestämt mig för att adoptera två kisar Prince och Lizzie från kattkommando syd. Min förmedlare och jag höll mailkontakt efter att jag adopterat dem. Efter det ville jag hjälpte till mer inom kks och hemlösa katter. Min förmedlare från kks sa då att det fanns en person (Emma) i Ronneby som hjälpte kks och tänkte att jag kunde kontakta henne så kunde hon och jag hjälpas åt eftersom vi bodde i samma stad. Och så fick jag kontakt med Emma! =)
Ha det jättebra allihopa och ta hand om varandra!
Kramar Melinda

Vad härligt att läsa om er vänskap! Men det finns ju så många sköna människor här inne på Hittekatter
ja, se vad djuren kan föra människor till varandra :)
Ja och ÅSa och jag är tvillingsjälar i mångt och mycket, har vi kommit på…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Härligt att fler hittar folk som man tycker om :) och allt sådant :) Jag är extremt glad över min och Jenyas funna vänskap :) … Känns som vi kännt varandra hur länge som helst.. ååh hon är helt underbar !