Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2992 ggr
essut50
0

Billig transportbur

Såg att Djurmagasinet har en Kampanj om billig transportbur under mars även till små hundar.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Wiizy
0

toppen. :)

Alexej
0

Den var billig och stabil:)

Sedan kan jag rekommendera aktivitetsleksaker för hundar, dvs såna där man gömmer godis i och hunden får försöker nå godisen. Mina katter älskar det…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankah
0

Alex; har du något bra sätt som du förklarar bollen på för katterna? Mina katter fattar inte alls vad som är så roligt…jag rullar den och de ser att där kommer mat, då tar de maten, men rullar den inte vidare… Tråkmånsar är de!

Erika91
0

Haha jaa Sverker sket i asktivitetsbollen totalt. Tills jag trampa sönder den.. (den var av plast) Då var han minsann snabbt framme.

Ankah
0

He he….den blev som en kattpiñata!

Erika91
0

Ankah, vad är det för något?Generad

Ankah
0

Hi hi…jaha, det är en sådan där papier maché-grej som man hänger upp och fyller med godis. Sedan ska man försöka slå sönder den, när man har ögonbindel på sig, så att godiset ramlar ut.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pinata

Skrattande

Erika91
0

Jaha en sån Glad

Hawknestgrove
0

Det var ett bra pris. En varning på plats dick, som både jasg och Essut fick se, har man en stor och stakr katt, typ Bamse, så kan han spränga såna där luckor. JAg var förutseeende och hade bundit fast luckan med stakra snören, men när Zenitha skulle öppna och knyta upp alla mina snören, så var Bamse ute INNAN hon hade knäppt upp luckan….Så säkra de där luckorna ordentligt om ni ska ta muskelkatter på transport….. HAde bara hört talas om "sprängda" luckor förr, men fick nu se det med egna ögon. Då trodde jag på det…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

#9 Jag håller med dig, plast är inte bra om man har starka katter som vill ut.SkrattandeDom här är bra att ha om man har lugna katter..

Hawknestgrove
0

Jo, den är bra då med, men då är det spännband eller rejäla snören, som man får förstärka medSkrattande

kattassen
0

Vill bara lägga in en liten brask-lapp för den buren. Fästena som håller ihop buren är inte riktigt säkra. Vi har en sådan modell och den har faktiskt delat sig och det är inte kul att stå med överdelen i handen samt katt och underdel på backen.

Vi brukar alltid ha sele och koppel på katten när vi bär i den buren, då håller man kopplet i handtaget och skulle buren dela sig sticker inte katten iväg i alla fall.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Faxlin
0

#12: Det låter faktiskt riktigt farligt. Tänk om man inte haft sele och koppel och varit mitt i stan med buren. Då är säkerligen kattstackaren överkörd. Sedan kan inte katten må psykiskt bra av att åka i en transport om den delar sig så där. Måste göra kkatten rädd för transporter sedan. För jag kan inte tänka mig att det är trevligt när den delar på sig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kattassen
0

#13 Jag tycker inte den typen av spännen känns säkra i allafall, men för en mindre katt funkar det nog bättre. Vår katt som brukar åka däri väger 6,5 kg.

Hawknestgrove
0

JA, de burarna jag har, är alla såna, men för att vara på den säkra sidna, så har jag alltid extra band runtom…..

essut50
0

Har oxå såna där burar, har aldrig haft problem med dom..Hade en större modell när vi åkte med Pontus till Eskilstuna, åkte tåget hem och det var inga problem.

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna känns betydligt mer stabil i spännena tycker jag. Vi har en sådan också.

http://www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=568198b2-74a1-4d39-9698-67b39053abc6&Filename=image_1_80739big.jpg

Lena
0

#2 Provade en sådan boll till våra katter. Men det blev inte alls den succe jag hade hoppats på.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Ja vi hade också en sådan där plastbur innan och den var inte alls bra. Den var så ostadig så vi fick ta och hålla den både på ovansidan och undersidan. Dock var den buren några år gamla då vi lånade den innan vi skaffade en egen till Sverker.

MariannE11
0

vad tråkigt att det inte var bättre hållbarhet… tror att Bruno snart slitit ut sin bur…. 8 kilo kisse gör att buren får stå ut med en hel del….sitter inte i sjön än men jag ska hålla upp ögonen för en större bur som han får plats i med tratt…. tjejerna åker i normalstora burar men Bruno tycker det är töntigt med så små… han kör ju tom med hundtratt hos vetten för katt-tratten är för liten….så en större ska han ha….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

martdat
0

Jag råkade ut för att en av mina burar bara ramlade plasstpluttarna, Kerstin landade i backen, jag tog grov ståltråd i stället där alla plastpluttarna ska sitta, ser väll ut som det gör men känns säkrare,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Elcyion
0

Jag förstår inte riktigt vilken bur det är som man inte ska köpa. Funderar på en av dem (har inte bestämt vilken) att transportera katterna i. Har två i tyg som jag köpte på Netto för 20:-/st, men vill ha en i plast med. Just nu lånar jag syrrans plastbur, och i den kan du få in en mindre hund, och den väger ca. 2 kg. Men en katt på nästan 5 kg… Det blir TUNGT! Ska man köpa den som kostar 129:- (kattburen) eller den som kostar 149:- (hundburen).

Sen var det något med grinden som jag inte heller förstod. Var det själva grinden eller fästena till grinden som katten kunde ta sönder?

Medarbetare på jack russel terrier

Erika91
0

Både ock Elcyion! Där framme kan katten ta sig ut genom att trycka sig emot. Sedan där på sidorna för att den kan glida isär så att katten kommer på marken med undersidan och själv håller du i ovansidan.

För att vara på den säkra sidan så är det väl bästa att köpa hundburen?

Elcyion
0

#23 ok :) Syrran kunde handla en bur till mig på måndag :) Hon ska ändå till Kristianstad då :)

MariannE11
0

är hundburar stadigare o säkrare än kattburar?…. Bruno är ju som sagt stor o tung o behöver ha något rejält.. kan ju dessutom vara bra att ha om det kommer en rädd jourkatt…

Elcyion
0

#25 Små hundar brukar väga mer än katter. En kavalier väger ca. 10 kg, men räknas fortfarande som liten. Likadant med tex jack russel terrier och foxterrier. Så jag tror förutsättningarna är bättre för att få en stadig bur.

Jenna-Gun
0

Har två som bilden i #17.

Men får nog knyta fast luckan med snören.

MariannE11
0

jag har en gammal korgbur…. nääää….. sjutton….. är inte den kvar hos grannen som lånade den i somras?…..den kan inte användas som transportbur längre… tror den är ca 30 år… gjord i korgmaterial….. när vi flyttade för en sisådär 2 år sedan satte vi fröken slingerhoudini där…. innan jag ens hade knytit fast dörren så hade hon prånglat sej ut… satt där o kämpade med stängningen och märkte knappt att katten hade försvunnit…Generad.. DÅ insåg jag att den hade levt sin grunduppgift…. sen vill jag behålla den för kattungar brukar älska att klänga runt den…

Hawknestgrove
0

Rusta har billiga och bra mjukisväskor för små transporter också.

Elcyion
0

Nu har jag köpt hundburen att ha till katterna. Återstår att se om den är bra :)