försvunnen katt
jag måste berätta , igår ringde en granne och var helt förtvilad för katten som han skulle passa var försvunnen och balkongdörren va öppen, han bor på 3 våningen , min första tanke var att den hade gömt sig inne, men vi letade och letade överallt i hela lägenheten , och tillslut insåg vi att den hoppat ner från balkongen , så vi gav oss ut och letade i skogen och över allt. och grannar hjälpte till i letandet och han satte upp lappar,men ingen katt..när kvällen kom ringde han till matten till katten och grinade , för han skulle ju passa katten och så försvann den. men när stod där och snyftade så kommer plötsligt katten fram helt lungn som om inget har hänt och då har vi ändå letat över allt. katten har legat och sovit hela dagen medans vi har letat förtvivlat, jag förstår fortfarande inte hur detta gått till.. men det slutade lyckligt ailla fall

Ha ha! Din kompis lär ju inte glömma balkongdörren öppen igen - kissen ville bara lära honom en läxa…

haha. stackars er igentligen som fick leta så mycket. ;-)

Känner igen det där… Jag har letat mig förtvivlad och trots att jag vet att det inte funnits en chans att katten kunnat smita ut så ser man inget annat alternativ för det går inte att hitta katten. Då har jag ändå haft en hel del katter som 'visat' mig åtskilliga gömställen i hemmet. Förstår att en kattvakt, som kanske inte ens har katt själv, har svårt att hitta de braiga gömställen som en katt kan hitta. Vad skönt att det inte var frågan om en rymning. :-)

Haha

jag tror att katten ville läxa upp honom , för den gömde sig så länge , hela dagen, den vill nog åka hem..
Jag hade en akutis som gömde sig inuti ryggstödet på min soffa, hade jag aldrig hittat om det inte varit för mina egna som kika in under soffan hela tiden och fräste. De har en förmåga att hitta de mest otänkbara gömställena. Skönt att missen bara sovit gott och inte tagit ett svanhopp ut inte.
Tack för en go solskenshistoria!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja vi hade en kissa bakom videofilmerna i bokhyllan.
Letade så vi kunde blivit tokiga.

vad bra att det slutade lyckligt.. att man kan bli så superorolig o sen ligger katten bara i godan ro och tar det lugnt……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Fanns katten i lägenheten hela tiden?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jag letade efter min egen misse så jag blev alldeles kallsvettig… var övertygad att hon smitit ut då hon inte dök upp som husets clown som hon brukar…..när jag skulle ge mej ut då jag letat grundligt minst 3 ggr så kom hon gäspandes ut från klädkammaren där hon sovit törnrosa….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Lena ,ja katten fanns i lägenheten hela tiden, min granne letade överallt tillslut så ringde han till mig, eftersom jag är en kattälskare.jag tänkte direkt att den har gömt sig nån stans , men jag letade men kunde ej hitta den,hela dagen jick utan att katten visade sig …
om ändå katter kunde tala, letade efter lilla Beata en hel eftermiddag, visste att hon inte var ute, men fanns ingenstans, gav upp till slut, och satte mig, funderande på om dörren trots allt varit öppen, och grinden och…vem kommer gäspande Beata såklart, och varifrån, vet ej Maggan47