Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 10831 ggr
karins
2

Ta bort stygn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni tagit bort stygn själva på era kastrerade honkatter? My blev kastrerad i Torsdags, Tänkte försöka ta bort stygnen själv, eftersom hon är en så lugn liten dam. Hur gör jag? Har aldrig försökt göra det själv Fundersam

Engla
0

Jag har aldrig gjort det. Jag tar det säkra före det osäkra. Cool Men gör veterinärena inte det gratis, att ta bort stygnen alltså? Var kastrerade du henne och vad kostade det? Min bror ska kastrera sin katt när hon är mogen för det och jag tänkte höra mig för om priser.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

martdat
0

Jag har tagit bort själv. det var nån metalltråd som var ihopsnurrad, bara att knippsa av med en VASS nagelknippsare och häckta ur. nagelknippsare använde jag för att det är lättare med presisionsarbete med den, vill inte riskera att klippa fel.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

karins
0

tänkte hon skulle slippa åka til vetten igen. Kastrerade henne på djurkliniken på Carlandravägen.

karins
0

Ja My har metalltråd. Vass nagelklippare okey..

Ledin
0

om hon är snäll o så så kan man peta bort dom själv, har inte tagit bort styngn på en katt men hästar o minigris jag tog en smal sax å grejja med gick bra.

Sidentass
0

Ja, gjorde det på vår Mari när hon blivit kastrerad, men ärligt talat var det svårt..Mari är visserligen en kisse som "man får göra vad man vill med" alltså supersnäll o go..men jag tror hon tyckte det kittlade..för hon förvandlades då till en riktigt sprattelgumma!

LittleL
0

Det är inte så svårt att ta stygnen själv. Be bara någon hålla katten åt dig. /Sylvia

karins
1

Det verkar ju inte alltför svårt. kanske jag kan klara. Tack för att ni förklarade för mig :-)

primavera
0

jag tror du klarar det! :D

be någon hålla katten, klipp försiktigt bort stygnen, lyckatill!:D

karins
0

Stygnen är borttagna. Men vågade inte chansa så jag gick till veterinären..

Jenna-Gun
0

Lika bra det kanske.