Första djurbilden?
Kollade precis genom tråden "Vem är det man pratar med egentligen" och fick idé till en ny bildtråd. Vilken är den första bilden ni har på er med ett djur?
Här på bilden är det jag och Tulo. Han hade flyttat till oss ganska nyligen när bilden togs, men kommer inte ihåg exakt när så jag vet inte hur gammal han var. Jag var 5 år så 1985 var det iaf :-) Syns väl inte att det är första djuret…heheh…fint jag håller honom ;-) Han blev nästan 18 år gammal.

oj. tror inte vi har bilder på det faktiskt.. jag myste inte med mina första katter, jag tyckte dom var elaka. ;P

Vilken fin bild!
hehe första bilden på mig med djur är nog när jag ligger i barnvagnen nyfödd och en stolt Engelsk Setter vid namn Myran sitter bredvid. Jag älskade den hunden enormt, när hon dog när jag var ca 7 år låg jag i korgen med henne efter hon avlivats, grät och höll om henne och låg där tills kroppen blev precis kall…
Det är ett jättevackert riktigt skarpt svartvitt foto som min fotoduktiga far tagit och framkallat själv, men jag har tyvärr inte det inlagt på datorn.
#2 - Åh, det låter fint! Du har inte möjlighet att scanna?

#3 tack! det är fint, dessutom taget nere vid en badplats med havet som bakgrund… Jag har nog inte det fotot här, är nog kvar hemma hos mamma och pappa men det borde man ju egentligen ha inramat på väggen… Ska se om jag hittar det!

Å, jag vill hitta kartongen med mina gamla foton! Där ligger det lilla albumet mamma gjorde till mig med bilder från graviditeten, späd ålder och till kanske 3-årsåldern. Bland dem finns en härlig bild på när jag och stora, röda hankatten Minos delar vagga och tar upp lika mycket plats var.
min första bild tillsammans med ett djur är när jag är ca 3 år,på gården i mitt föräldra hem med en katt som jag minns hette Måns år 1958 skulle jag tro,fotot har jag kvar i en ram