Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1199 ggr
Puma77
0

Förfrågan

Jag har en liten fråga till er på forumet. Skrattande

Det finns ju några som håller på med laminerade skyltar och allt mer än jag men jag skulle vilja ha hjälp med att få fler bilder på katter att använda. Så har ni någon/några bra bilder med bra skärpa och fokus som ni kan erbjuda vore det jättesnällt. Det ska givetvis vara till saker som ska gå till de hemlösa katterna så det är inget annat de kommer användas till. Storleken ca 800X600 är också bra om de kommer i då jag gör orginalen ganska stort för utskrift.

Alla bilder kanske inte kommer att gå åt så ni har det i beredskap. Det beror lite på hur många bilder jag får tillåtelse till och vad de kommer användas til om de passar just till det bl.a men jag önskar bilder på katter i alla åldrar, färger, raser m.m. Så har ni någon in bild så vore det kanon.

Tack på förhand

Puma77

//Pia

Puma77
0

Kanske kan tillägga att vill man inte lägga ut ngn bild för allmän åskådning eller kopiering (som kan ske) i tråden går det utmärkt att pm:a mig om min mailadress i så fall.

//Pia

Elcyion
0

Gör det något om bilderna är större än 600x800? Har alla mina foton i orginalstorlek på datorn (ca. 1-1½ mb stora) och jag är tveksam till om de håller måtten…

Edit: Har kollat på mina bilder nu. De ligger på ca. 2048x1536.

Medarbetare på jack russel terrier

Puma77
0

Jag skickar min mail i ett pm till dig istället så kan du skicka dem i den storleken. UtmärktSkrattande

//Pia

Elcyion
0

Har något foto som kanske kan funka. Tänkte ta några nya med :) Skadar inte att ha lite extra på Stina Lina *s* Skickar fotona senare idag. Ska börja fixa mat nu :)

supermoccine
0

Jag kan rekommendera den fria bilddatabasen http://www.sxc.hu/ där det bl.a. finns en kategori för katter.

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo jag brukar använda mig av den men i detta fall kände jag att om dessa saker ska säljas så vill jag inte att det ska bli något strul. Samtidigt kan det vara kul med bilder som har anknytning till hittekatter. Som det är nu har jag gjort ett bokmärke med min pappas svärmors katt Sunny på.

Bilden “http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=d1505100-03c7-4361-a191-ef9327db1b2e&Filename=bokm%C3%A4rkeliten.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

//Pia

Onikan
0

Är denna tillräckligt skarp tro?

Puma77
0

Jadå Onikan ;)

//Pia

Onikan
0

Okej vad bra. är inte hundra procent nöjd själv då ljuset var lite dåligt å då får kameran min inte samma skärpa på närbilderna utan blixt, men jag gillar känslan i bilden.

Ska jag maila dig originalbilden? Denna är inte beskuren men nedminskad.

Puma77
0

Har skickat ett pm Onikan.

//Pia

Ledin
0

jätte fint prov du har gjort Puma77 och Onikan superfint kort :)

supermoccine
0

#6 Grejen med den sidan är ju att man brukar få använda bilderna i kommersiellt syfte. Men såklart är det roligare om bilderna har med hittekatter att göra :)

JosephineF
0

#12 Men man får inte använda dom till försäljning har jag läst.

Puma77
0

Ja på hemsida som är för komersiellt syfte fattade jag det som. Inte till försäljning av bilderna i sig.

//Pia

supermoccine
0

#13 och 14 Ok, ni har tydligen läst noggrannare än jag. Jag hittade sidan alldeles häromdagen och har inte använt någon bild än. Minns att man fick använda bilderna till broschyrer och så :) Att använda bilden på sådant man säljer är väl iofs inte att sälja bilden i sig, men det kanske inte är tillåtet ändå.

Puma77
0

Jag vet inte hur det är om man gör om bilderna lite men vågar inte riktigt använda dem på det sättet. Men visst beskära ändra och fixa iordning kan man ju göra, har en del såna bider på datorn.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=546fb2e4-b4f4-4cdf-adfa-4ca75c1e64eb&Filename=kattliten.jpg

//Pia

Elcyion
0

Gjorde en foderleksak ikväll (en av dem som fanns på Tigerharens hemsida). Tog lite bilder när "dårarna" här hemma undersökte dem. Tänkte ladda in dem i datorn i morgon :)

tervmatte
0

Duger denna bild mån tro ??? Jag är kass på att se det själv…

karins
0

Duger denna bild..

karins
0

Eller denna..

karins
0

Eller kanske denna..

Ankah
0

Jag tycker ändå att det är roligare med bilder på "riktiga" katter - som man kanske hört lite om och som har en anknytning till hittekatter.

Puma77
0

Har plockat alla ni Anna. Tack så mycket, det är jättefina bilder.

//Pia

tervmatte
0

Hallå Hallå

Den här då?

Puma77
0

Den är underbar Anna. Har du den i orginalstorlek?

//Pia

Simson
0

Syster har tagit några riktigt fina kort på min Indy. Har inte de fotona själv men kan be henne maila dem till dig om du skulle vara intresserad av birmor…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Puma77
0

Ja gärna Simson alla katter är välkomna.

//Pia

Elcyion
0

Nu har jag mailat bilderna från igår. Hoppas någon av dem går att använda :) Sorterade ut dem jag tyckte blev bäst :)

Puma77
0

Tackar det blir jättebra. Kul bilderFlört

//Pia

Elcyion
0

De måste ju udnersöka allt MYCKET grundligt ;) Det såg rätt kul ut när den svarta höll på med lådan, och den blåa blev lite "avis" och satt och petade med tassen i vattentornet istället. Han blev mäkta förvånad över att bli blöt om tassen *asg* Här kommer en bild till er andra på händelsen :) http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=c2d38df5-a465-4ea8-a913-e1671a3f57f0&Filename=Bettybus%20och%20Corris%20vid%20maten.JPG

Puma77
0

Ja just den bilden fick mig att garva. Snacka om att ha huvudet i lådan.

//Pia

Elcyion
0

En bild till på huvudet i lådan. Kommer inte ihåg om jag skickade med den :)

Elcyion
0

Ska man nu prata om att verkligen köra in det så…. *skrattar*

Puma77
0

Ha ha störtskön.

//Pia

tervmatte
0

#25 Tyvärr så är den redan i orginalstorlek :-( Jag tog bilden med min mobil…

Jag skickar med en till tagen från en annan vinkel..

Simson
0

#35 gud så vackert!!

#33 Men vad är det i lådan som är så intressant? =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

tervmatte
0

Jättefina bilder hör ni… :-) Det finns massor med duktiga fotografer här ser jag :)

Vad sägs om ett spindelnät? (taget med mobilen)

Elcyion
0

#36 Exakt samma kattmat som finns i tornet bredvid den gråa/blåa katten :) Det är ingen som har sagt att de är smarta ;)

Puma77
0

Vem har sagt att katter alltid ka göra lätt för sig?

Jösses Anna vilken mobil du verkar ha. Anledning jag undrade var för att jag ville testa att klona bort kopplet:) Men jag kan gör en test i alla fall. Antar att du vill ha den bilden sen med.

//Pia

tervmatte
0

Pia, det är en vanlig, gammal Sony Ericsson 750i, inga fancy grejer alltså… Bilderna blir lite si och så men med bra belysning så blir dem riktigt bra.

Erika91
0

Jättefina bilder ni visat :)
Haha Elcyon, dina katter är verkligen smarta, om det var Sverker så skulle han tagit det mest lätta, det vill säga, skålen ;)

Puma77
0

Anna Ngt så här blev den.

//Pia

tervmatte
0

Wow, det blev jättebra Pia. Vad duktig Du är…

Det var bara min älskade Glenn som anmärkte att en bit av selen är kvar, till vänster om Musse, ha ha…  *fniss*

Puma77
0

Ja du menar vid halsen? Vågade inte riktigt ge mig på det utan det kan ju vara ett halsband men jag kanske kan teata senare. Problemet kanse ka n vara att jag inte har någon bra kant att klona från så det är risk att det ser lite konstgjort ut.

Nu kanske du förstår vad jag undrade om du hade den i större formatFlört Men som sagt bilden e din så gör vad du vill med den nu:) Som du ser gjorde jag lite mer än bara klona bort kopplet. Ja eller inteFundersam

//Pia

Puma77
0

Ok då Anna nu dåFlört

//Pia

tervmatte
0

Jättebra! Nu är jag nöjd, ha ha… och Glenn med :)

Är det kontrasten Du menar? Fundersam Bilden är nu mycket klarare tycker jag… Förlåt, jag är lite blind…

Puma77
0

Jag ändrade kurvor och satte mer kontrast på ögonen. Sen sist av allt tog jag lite mer kontrast på hela bilden. Det är ju så med mobilkamera att bilderna blir lite kontraslösa ibland mendet är ju så lätt fixat i ps.

//Pia

tervmatte
0

Skulle man kunna göra en canvas tavla av den mån tro? Eller är kvaliten för dålig för det?

Puma77
0

Hm jag vet inte. Det beror nog på storleken. Risken är att den är för liten. Men kolla upp om det står ngnstans vad som rekomenderas.

Annars tar jag med kameran på cykeln så kan vi fixa en bild som har bra storlek:)

//Pia

tervmatte
0

Gör det. Och glöm inte ta med Dig Dina virknålar så att Du kan lära mig virka. Jag är såååå otroligt sugen på att lära mig virka. Jag är mäkta imponerad av Dina fina verk. Du har ca 50 min på Dig att komma hit, för att sedan börjar Melodifestivalen :) Just, det, glöm inte ta med plakater med Skenben… :)

Nu ska jag gå upp till gästrummet och riva ner lite tapeter… Ska tapetsera nästa vecka…

Puma77
0

Men jösses vad jag får trampa om jag ska hinna på 50 min. Får trampa lika fort som bilarna då ju. Pust stön.

//Pia

MorganP
0

50 min till Melodifestivalen,,, Jag har 10 min cykelvägen till arenan men ser den på annat sätt. Tror Björn Gustafsson vinner Flört

tervmatte
0

Kom igen Puma77 det är väl inget för Dig…  På med hjälmen bara och trampa på :-)

Puma77
0

Jaaaaa Morgan att inte han är med i omröstningen egentligen.

Ja idag gäller det. Dödens omgång minsann.

//Pia

Puma77
0

Hm Anna jag hjälm behövs ju som vi har lärt oss…. host *blink* Men det bästa är att ta kort på ljusa dagen vis solsken och när jag tittar ut så ser jag ingen sol hur mycket jag än vill. Sen har jag inget lyse på cykeln så jag skulle nog inte komma så långt på E22 an innan jag hamna i diketFundersam

//Pia

Elcyion
0

#41 Det är min systers två skogsiblandningar. Vi bor ihop, och de är (så länge vi bor ihop) mer eller mindre familjens katter. Men jag frågade henne om lov för att lägga ut bilder på hennes katter (inklusive att Puma fick lov att använda dem), och jag har själv gjort leksaken, och tagit bilderna Glad Jag tyckte det kunde räknas Flört Bilder på Stina och Selma (R.I.P) är mailade till Puma då de är väldigt stora. Synd att Melvin inte är tam än. Annars hade jag kunnat ta foton på honom också. Men nu ser han ut som om han är nära döden av skräck på alla foton :S

Har jag lagt  upp fler bilder i den här tråden som jag inte har skickat till dig, Puma, så får du självklart använda dem med :)

Puma77
0

Spelar ingen roll Elcyion bara man har lov av fotogrfen:) Härligt med bilder så man har lite att välja på beroende på vad man ska göra. Melvin är jättevälkommen senare på bild när han känner sig redo:) Känner jag mig själv rätt kommer jag hålla på med skyltar ett bra tag så ingen brådska.

Men samtidigt får du en kanonbild med Melvin när han ser rädd ut kan den komma till användning med. Tänk dig en skylt där man uppmärkasammar folk om rädda katter t.ex.

//Pia

Elcyion
0

Bilder på Melvin skickade. Han ser lika rädd ut på alla tre.

Puma77
0

ja han är så vacker lille melvin.

//Pia

Elcyion
0

Men du får hålla med om att han ser ut att vara nära döden? Flört

Puma77
0

Ha ha jag han ser lite skrajsen ut, som om du skulle äta upp han eller ngt.

//Pia

Elcyion
0

De bilderna fungerar säkert super som avskräckande exempel! :S

Crisse
0

En bild på Musse om du vill använda den.

Crisse
0

Nelly

Crisse
0

Mimmi

Crisse
0

Triss i kattungar

Crisse
0

Issie och Sigge

Crisse
0

Trix

Pysslan
0

Toffslan

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Ankah
0

Ha ha ha ha!!! De där tre kattungarna, Crisse, VAD är det de kollar på som är så spännande?! Jättesöt bild! (Det varde allihopa, förstås!)

Puma77
0

Tackar Crisse och Pysslan.Skrattande

//Pia

Crisse
0

Ja dom kattungarna var väldigt söta. Dom blev födda här hemma av en mamma jag tog in från gården, Här en bild på deras syskon.

Crisse
0

Och ytterligare en rolig bild på dom 3 kattsystrarna.

Puma77
0

Sååå söta.

//Pia

Crisse
0

Jag har letat upp en bild till bland mina foto.

Erika91
0

Så söt Crisse :)

Magda
0

jag har lite bilder som ni gärna får använda om ni vill!

Magda
0

du får full tillåtelse att fixa med röda ögon & grejja & beskära bäst du vill på alla bilder som jag slänger upp :) (ja & givetvis använda på vad du vill ;) )

Magda
0

Ramses är en hittekatt,  så han passar bra in tycker jag ;)

Erika91
0

Söta kort Magda :)
Vilken rolig bild #78, ett rött öga :)

Magda
0

det är KKS mynta möss som leks med på bilden ;)

Magda
0

denna misen bor inte kvar här längre, men bilden är ju tagen av mig!

Magda
0

usch jag skulle kunna skicka bilder hela kvällen *s* men säg till om ni vill ha flera Flört

Hawknestgrove
0

Magda den förat bilden var ju rentav vacker! Så fint hon siter med tassarna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

Underbara bilder!

Magda
0

#84 ja den katten är MKT lätt att ta vackra bilder på :) hon poserar utan problem *s*

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.