Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 859 ggr
Casper
0

OT/Oväder!

Bara en liten undring nu i stormtider: Hur ser det ut hos dig just nu? Berätta om väderläget och var i landet du bor!

Här i Ystad (sydkusten i Skåne) blåser det mycket just nu men det regnar inte än i alla fall! Jag ser genom fönstret hur flaggstången på granntomten gungar i vinden och värre ska det väl bli om jag tolkat väderrapporten rätt! Vi ska snart åka ut och ta in våra hästar och mata katterna (en som hör till gården och två + katter Flört som flyttat in sen vi kom dit…)! Sen ska jag lugna mig när jag vet att hästarna står i säkerhet inomhus. Det är inte så mycket för vindens skull, det klarar de, men om det blåser omkring grejer så kan de ju bli skadade. Rapporterar igen när jag varit ute!

Hur är väderläget hos dig?

Lena
0

I Mellerud blåser det ca 9 s/m och det kommer blötsnö. Inget vidare med andra ord.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

LittleL
0

Rapport ifrån Fritsla, ett par mil söder om Borås.

Kraftiga vindar och snö. Dock är marken så våt att inget har lagt sig än men om det fortsätter så dröjer det inte länge. Några plusgrader men det känns kallare eftersom det blåser så det viner i skorstenen.

Sänder en tanke till alla hemlösa….. /Sylvia

Wiizy
0

OKej, Göteborg…

Ingen snö, men regn. blåser ordentligt… Ehm… Kan Ankah eller nån annan göteborgare fortsätta? =/

Naquita
0

Här i ronneby blåser det JÄTTEMYCKET. grus i ögonen och soptunnor som ramlar ner osv. Verkligen blåsigt värre, knappt så hunden ville ut. Men inget regn lr snö än.

Ankah
0

Ja, forts. Göteborg nu då….

Det har slasksnöat, men nu är det nog mest regn - blåsar så att det visslar runt knuten, men det är inte särskilt kallt. Katterna vill inte ens sitta i fönstret och titta på eländet, det är ju annars en ganska populär plats…

Wiizy
0

#5 - Tack. ehhe…

Jasså, snöregn? har inte vart ute idag. mamma trodde med det men… jaooo…

Och, bara så ni vet, fönstrerna blåser junästan in, blommorna svajar i Göteborg…

destiny
0

Här i Trelleborg är det väl samma som i Ystad, det är väl ca 5 mil mellan oss. Det tar således i så det är riktigt kusligt.

Destany
0

här i perstorp blåser det rejält o snöar går ej att se på tv för tv kanalerna fungerar ej..

fisen
0

nossebro ligger några mil söder om värnen,här är ett himla busväder,blåser jätte mycket,snöar tennisbollar för att snabbt gå över till regn och sen snö igen,soptunnan har jag hemtat två ggr ute på gärdet,fick slänga in den i garaget till slut.fisen sitter och jagar snöflingor i fönstret.Skrattande

Erika91
0

I Gamleby blåser det inte (än?)
Bara kallt…enligt mig…

Puma77
0

Japp några minusgrader och lite lite blåsigt. Men inget ovanligt här vill säga.

//Pia

Ledin
0

har inte kollat ut :O men hör att det blåser som tusan fick dra in lite foder i stallet om det är stormväder imorgon så får hästarna vara inne bara ut liten stund vid mockningen, dom brukar tycka man är taskig om man håller dom inne men om man släpper ut som så kutar dom å vill in ändå. Det skulle regna å kanske komma snö sa dom men det har jag inte märkt att det gör ännu iaf. Hoppas inte det komer ner något blir ju så klafsit ute geggamojja urk. Blåst gör inget fast storm nej tack det klarar man sig utan.

sandra1977
0

hej hopp!här i norrköping blåser det ingenting men det e rätt kallt.kram.sandra

Linda-Lou
0

Hm…Västerås. Blåsigt och svinkallt men ingen snö än. Det är väldigt halt och isigt på vägarna. Annars lugnt på ovädersfronten.

Klart slut!

ChristineL
0

Örebro just nu: Blåsigt som bara den! Storm skulle jag vilja säga. Skulle visst komma 5 cm snö innan midnatt men än så ser jag inget…

Naquita
0

Ronneby: Nu snöar de för fullt och blåser. tvn slutade funka för ett tag sedan, eller kanalerna menar jag. Tur de snart e sängdags:)

Ledin
0

nu har det kommit pyttelite snö å det blåser inte så himmla farlit Norrköping jaså där är det lugna puckar, här är det lite blås + minimal snö lite ruggit men storm nop den hoppas jag vi slipper

anebit
0

Rapport: Eskilstuna……. +1,5*  blåser rejält men ej storm.  Ej snö men nånting är det i luften iaf.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Elcyion
0

Här i Simrishamn (Österlen) blåser det rätt bra. Har regnat innan ikväll, och mer lär det bli.

Medarbetare på jack russel terrier

karins
0

Spjutsbygd…+-0 gr. Snö och blåser regält.

felidae
0

København lige nu ( Køpenhamn just nu ) Svinkallt, verkligen riktigt øverjævlig blåst.

Naquita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag e de kaaaallt men blåser inte så värst mycket, o e upphåll just nu. men massa mörka moln på himlen

Totte längatr efter…..-->

Naquita
0

matte matte buuuuuuuusa kom igeeeeen

hans ögon e som barns på julafton:)

Naquita
0

ATTAAAAAACCCCCKKKK

hehe om ni bara visste hur mkt han älskar snön. och hur mycket jag älskar honom…<3

Naquita
0

Men man blir såå trött av att busa i snön hälsar Totte:)

Puma77
0

Ha ha så underbara bilder naquita.

//Pia

sandra1977
0

man kan verkligen se glädjen,han e jättevacker.kram sandra

Naquita
0

Ja, tänk om alla hundar fick vara så fria o lyckliga. Tänker på alla dessa stackare som sitter ute i hundgårdar dygnet runt, och bara får lite promenader då och då. :(((

JosephineF
0

Hubert älskar också snö =)

Naquita
0

#29 har han också ett öra upp o ett ner? hihi

JosephineF
0

Nej, han studsar ju ser du väl! Haha =) Det bara blev så =) Men han lägger ofta öronen efter huvudet och ser ut som en pungråtta ungefär ;)

Wiizy
0

haha söta vovvar ni har. =)

karins
0

Såna söta vovfsingar ni harKyss Nu har det börjat storma här, värre än i går +3 gr.

Naquita
0

ja, här med..jag höll på att tappa fotfästet 3 ggr, skrämmande hur en vindpust så lätt kan dra omkull mig. Tänk då hur lätt katterna lr mindre djur flyger iväg:(

Lena
0

#34 Skrämmande tanke. Tänker mycket på Öresundskatterna.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Ja stackars Öresundskatter, det blåser ju alltid som värst vid vattnet och dessa vågor som blir när det blåser :-(

Erika91
0

Ja stackars Öresundskatterna :/

Igår när jag skrev det så blåste det inget när jag gick till datasalen men när jag skulle gå till mitt rum, då hade det börjat att blåsa..

Casper
0

+5 grader och värre vind än igår. Det var snöblandat igår kväll och åska inatt!! Snacka om väder! ;) Ingen nederbörd nu på kvällen (än).

Casper
0

Och för femtioelfte gången i år så är det storm här i Ystad igen!! Var ute för en timme sen och släppte in våra hästar och ska ut igen för att nattfodra sen. Det viner som attan utanför fönstret och det regnar. Fler som har dåligt väder igen?

essut50
0

Här i Kungsör har det regnat hela dan, även i Eskilstuna när jag var där och handlade kläder. Tyckte jag hade för mycket kläder på mig så jag helt svettig.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Puma77
0

I lilla Västervik är det lugnt. men det har regnat hela dagen. Förra gången det blåste här så varnade de inte men då blev det värre än då de varnade. Tak blåste av och stora grenar föll ner. Hos en bekant som satt ute vid deras torp hade 4 träd som de fick såga itu innan de kom ut på vägen.

//Pia

Barbro55
0

Väder rapport från Skurup Skåne   stormigt som bara den något regn.elen försvinner med jämna mellanrum…

Hawknestgrove
0

M inusgrader och blå himmel

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Märkte inte så mycket av stormen här, då huset ligger i lä.