Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 495 ggr
emjon
0

Dåliga vibbar

När jag fick besked från Akutgruppen om att det fanns en intressent på båda mina jourkissar blev jag oerhört glad. För det är det bästa som kan hända om de får ett hem tillsammans.

När jag pratade med killen som var mycket trevlig så förstod jag att han var väldigt dåligt påläst över hur det hela går till vid adoptionen och det kändes inte alls bra. Han trodde att han skulle få med sig katterna direkt i samband med besöket. Jag förklarade att vi bara är jourhem för katterna och att allt annat sköts av Akutgruppen och de är de som levererar katterna.

Han fick själv bestämma dag och tid för besöket som skulle ha varit i gårkväll. Han behagade inte komma och kunde inte ens ringa och säga att han inte längre var intresserad. Jag ville helst inte gå på första intrycket men det visade sig att min magkänsla var rätt. Blir oerhört besviken på så nonchalanta personer. 

Jag älskar verkligen dessa två små charmtroll som är så olika varandra både till utseende och sätt men kompletterar varandra oerhört mycket. Hoppas så för deras skull att rätt hem snart kommer innan de blir alltför inbodda här.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

kattassen
0

Skönt att de blev kvar hos dig ett tag till då, det är viktigt att det känns rätt. I detta fallet var det inte meningen att han skulle ha katterna. Det dyker säkert upp rätt person så småningom.

Bra på sätt och vis att han inte kom för då fick du snabbt klarhet i att det inte skulle varit rätt man för dessa små troll.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Bra att folk bekänner färg så tidigt, i alla fall……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kittekatten
0

Det är så trisst att de inte ens kan säga till att de inte kommer. Har inte hänt mig än, men däremot hade jag intressenter som redan hade bestämt sig för att katten var för skygg men istället för att ringa och säga det och avboka så kom de. Iofs bra att de dök upp, men jag har annat för mig än att visa upp katterna för ointresserade besökare (som inte ens hade vett att sätta sig ner trots att jag bad dem). :-) Men se det från den ljusa sidan, då behövde du inte säga tack men nej tack till honom.

Sidentass
0

usch..ja..sådana här besvikelser är inte trevligt att behöva ta..men då var nog inte den här killen rätt ägare till katterna..nu håller vi tummarna här för att det ordnar sig på ett betydligt bättre sätt snart!

Erika91
0

Vad tråkigt. Men det var tur att det kom fdram så tidigt. Tänk om dem skulle ha kommit till honom?
Men jag håller tummarna på att deras alldeles egna hem hittas snart!

Engla
0

Det är bra att ni är noga med vart katterna hamnar. Och att "lämna i väg" dem utan att först ha träffat person är ingen bra idé. Det tror i alla fall inte jag. Jag hoppas att rätt ägare snart dyker upp. Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ledin
0

så himmla dålig stil hur svårt är det å ringa å säga sorry men jag hoppar dom här katterna det känns så struligt om han nu kände det så. Jag går oxå på magkänslan det måste man ofta har man ju rätt känsla med. När vi hadde kattungar här så sa jag ifrån 2 st tyvärr ni får inte köpa katterna dom vart paffa som tusan dom prata om fel foder o så bodde dom dessutom i liten lägenhet (ett ungt par som ville ha 2 kissar) nä det va inget för livliga katter så lät dom lite snåla med nä jag ser på det bästa. Nu är jag inte anti studerande att inte få ha katt för har dom djurkänsla har ju vart sån själv då får man tänka ingen fest, bara en kompis kan parta o gösses vad det va skönt med :D slapp alla äkliga fulla saker som drack lite väl mycket :D. Så visst tror jag man kan gå på vad man får för känsla av person det är ofta det rätta intrycket man får med.

emjon
0

Ja jag håller med er om att det är bättre att en oseriös person visar sitt rätta jag innan det går för långt. Visst har kissarna det bättre här och det blivande hemmet är viktigt så hellre vänta tills det blir rätt.

Det som hände dig Kittekatten är ju inte heller roligt för då förstår jag inte varför de kom överhuvudtaget. Kan det ha varit så att de inte var riktigt säkra på hur de ville göra? Det finns ju många som velar länge innan de beslutar sig. Visst var det bra att du fick veta men att ringa hade ju varit bättre.

Lite så var de med vår jourkisse Angelica för där fanns en som varit lite intresserad när Angelica var på katthemmet men tvekade för att hon var för skygg. När vi haft henne på jour i 5 månader så blev hon intresserad igen. Hon hade ingen katt tidigare och jobbade hela dagarna så det skulle inte varit bra för Angelica. Nu behövde jag inte oroa mig för det eftersom Djurhjälpen också visste att Angelica behövde sällskap. Det var ändå bra för då kunde jag använda det när jag pratade med husse. Lite känslomässig inlindad psykologi fick husse på fall och Angelica fick stanna hos oss.Glad    

Nu för tiden finns det så många sätt man kan kommunicera på så nonchalans är oursäktligt och jag är fostrad i den gamla skolanFlört

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jenna-Gun
0

Det är ju bra om en blivande kattägare funderar innan de skaffar katt. sedan är det liksom försent.