Tjejform av Lukas?
Helluuu på alla, en måndagskväll som denna.
Jag har ju en gammal tantkatt som heter Lukas, och jag har hela mitt liv sedan jag insåg att hon är en flicka, tyckt att det är lite elakt att ha ett pojknamn på henne. Kanske därför som hon inte vill bli bli rörd vid? hehe ^^
Men nu undrar jag om någon kan komma på någon bra ersättning för Lukas, för jag kan inte komma på nåt. Hjäääälp! Annars kanske hon biter mej snart! :O
det vore kul med något tjusigt. Nån drottning, stor artist eller gudinna eller något. Men det ska likna Lukas.
/Hennum och Lukas
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tror nog att Lukas järna behåller sitt namn, har hon hetat det i många år så varför byta? Jag fick som barn en röd katt som skulle vara en hane "han" fick heta Murre, men "han" var en hon, men fick heta det ändå, spelar väll ingen större roll,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

ja, troligtvis gör det inte henne något. men jag vill ha ett flicknamn att kunna kalla henne för. hon lystrar ändå inte till sitt namn, så det kvittar. ska jag kalla på dom så visslar jag eller gör smack o klickljud. ^^
så varför inte byta? :)

#2 Ja vet hon inte vad hon heter så kvittar det ,, hm svårt att hitta ett lukas likt bara,,
Lucky är väl ganska likt Lukas.
Jenna

Lucia

Lucy

Lova
Lucka det e rätt gulligt Lucka Lyckta Lusan Lus e jag komemr bara på dom

vilka bra förslag ni kommer med. fick ett långt mail oxå, med en massa gudinnenamn. så nu har jag endel att bita i :D

Lucille
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Ja jag tror, att Lucia är den feminina formen… Men asch, vaddå, Styvsonens honkatt heter Gustav…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lucy..Lucky..Lussa..eller så kan hon kanske behålla det hon har nu iallafall..Linus som figurerar här på avtaren..hette Lizie som bäby..varför förstår ni nog;_) - Felseende mattar o hussar!

Om Lukas funkat alla år funkar det säkert i fortsättnngen med. Kön är ju liksom inte det viktigaste i världen och det är väl bara tråkigt att begränsa användandet av namn till sådana kategorier.
Men för att svara på frågan ändå så finns ju Luka, vääldigt nära :) "My name is Luka, I live on the second floor.." :P
Eller göra Lukas lite feminint och lägg till La, så har du La-Lukas 

Loka, kanske?

Jag är ganska nördig och beroende av denna site insåg jag när jag igår kväll låg och tänkte på detta. 
Lukas…Lu-Kas…Kas-Lu…Cassie-Lou
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

hihi. cassie-lou. det gillade jag. ^^
ja, jag vet att det med kön inte har någon större betydelse. men nu är det så att jag vill att hon ska ha ett flickigt mellannamn, och då är det så! :)
men nu kan vi lämna denna tråden åt dess öde, för jag vill inte ha mer förslag. då kommer jag aldrig kunna bestämma mej. :P