Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 457 ggr
MorganP
0

2 ärenden fr idag

Hej!

KKS får in många ärenden varje dag, nedan två katter som behöver hjälp, någon?

Privatperson i Kristianstad vill bli av med en LH rödvit hona som är 7 månader.

Privatperson utanför Karlskrona söker nytt hem till en svart kastrerad kelen hane.

Kan du eller någon du känner hjälpa någon av dessa katter (eller annan av alla akuta katter så kontakta Lisbeth på 073-83 11 897; lisbeth@kks.nu Tass på Förhand!

Morgan

Denna kommentar har tagits bort.
Hawknestgrove
0

PuttR UPP!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

Puttar upp och samtidigt vill jag slå ett extra slag för de akut katter som finns inom KKS.
Speciellt honorna hos mig då jag snart inte kommer kunna vara hemma längre på grund av astman.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MorganP
0

#3 Ligger dins stödtissar på kks sida (antar det)? Varför inte lägga upp dem även i denna tråd, kanske någon faller för dem.

MP

Hawknestgrove
0

Åsa, dags för dig, att lägga ut en tråd om dina skyddslingar. De har ju nästan kommit i skymundan… De är ju KKSkatter, liksom Sixten, som också behöver koma till fina hem!

Faxlin
0

Jag ska vara duktig och skriva ihop om töserna och lägga upp mer info om dem här. Har varit dålig på det. Men ärligt talat så tar astman snart kål på mig så det är inte så lätt att vara med dem nu. Gråter

Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0

Så trist Åsa:(

Du som är skapt för att hjälpa kissar i nöd.

Hoppas du får dem till nya hem snart.

Jenna

Ledin
0

å gösses menar du Åsa att du har katter o sen att du inte tål dom ojoj fint gjort men du måste ju tänka på hur du mår oxå :-/ Lägg ut dom så dom syns lite nu det börjar ju blir vår och det e nu som katter oftas hittar nya hem konstigt men sant är väll vårkännslor man får :)

Morgan finns dom här katterna på kks med bild? Tösen som är LH o bara 7 mån säger väll bara tjofis får hoppas det iaf och en grabb som är kelig å söt borde ju nån nappa på oxå :) *puttar upp kissarna*

Erika91
0

Puttar för alla akuta katter!

Åsa, vad bra gjort av dig att ha katter fast du inte tål det. Men jag håller med ovanstående talare, du måste tänka på dig också.

Sidentass
0

Men inte visste jag att du hade det så besvärligt Åsa…önskar av hela mitt hjärta att det ordnar sig..såhär kan du ju inte ha det..

Faxlin
0

Saken är den att jag är allergisk mot katter, men små kattungar har tydligen inte blivit så fulla med ämnet som gör mig sjuk så de klarar jag rätt bra. Lite rinnande ögon, snorig och så. Men inget värre. Men med äldre katter kommer problemen, och nu börjar de bli så stora att fyra katter gör det oerhört svårt. Jag har verkligen försökt, men jag har nu de senaste två veckorna varit tvungen att åka in för att andas syrgasmask så det känns inte bra längre. Jag lider så för att jag inte kan vara inne hos dem. Men jag törs verkligen inte nu. Känner mig som världens sämsta jourmatte här. Och jag ska aldrig mer göra bort mig och vara stödhem och utsätta en förening för att jag inte kan hjälpa så länge. För även kattungar växer upp liksom.

Audiatur et altera pars

martdat
0

#11 De är värda en aldeles egen tråd, så kan du ju inte ha det,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jenna-Gun
0
MorganP
0

LH= Långhår (i a f i detta sammanhang)

Erika91
0

#11 Det låter ju inte alls bra. Du kan ju inte hjälpa att du blev så allergisk. Du har ju gett dem ett tillfälligt stödhem ganska länge nu(har jag för mig). Jag tycker inte du ska se dig som en dålig stödmatte. Om man är allergisk kan man ju inte hjälpa det och om jag säger så, de kanske inet hade levt idag utan din hjälp?

Naquita
0

Åsa kan du ringa mig! Har stödhem i Sthlm till ena paddan o bruntigre honan. Kunde svartvita bli stallkatt hos er? han är ju svår att placera tyvärr:( behöver även transport mellan gävle och stockholm

Hawknestgrove
0

Åh, dåkanske det kan lösa sig?

Ledin
0

o herre gösses Åsa! Nu får du ta dig i kragen du kan inte ha någon katt inte en kattunge heller det e bara att inse det nu. Jag vet själv hur illa omgivningen mår om någon utsätter sig själv för sånt här (min son var mycket allergisk + har astma) nu har han växt ur den dok inte hund o häst men kanin går skaplligt o katter går bra gärna ska det vara LH-katter. Men iaf man är ju skrajj å rädd så när han var lite låg man på vakt å vakna för minsta lilla pip då bode vi i lägenhet så man vakna rätt ofta pga grannarna. Du måste inse vad du kan göra och inte göra du kan ju hjälpa till med katter utan att ha dom själv. Och hoppas nu för gudskull att katterna får andra stödhem som Emma fixat åt dig :) snabbt jobbat där Emma mycket bra.

Jenna-Gun
0
Erika91
0

Ja det vore bra om det löste sig!

Faxlin
0

#16: Ringer dig så snart jag har laddat mobilen.
Jag misstänker att vi inte kan omplacera Sparta till någon så där får jag fixa en kastrering och sätta honom som en katt som får komma och gå som han vill i mitt stall. För annars kommer han nog inte överleva. Han kommer aldrig bli en inomhuskatt och han kommer aldrig tycka om folk.

Låter super med ett jourhem. Du är bara bäst. Ledsen att det är knasigt, men känn inte den paniken. Nu vet jag vilka som var jourhemmen så det känns jättebra då jag vet de får det bara bäst.

#18: Nej jag har ju redan insett att jag var rätt värdelös på det där med att vara jourhem så det behöver inte jag höra av andra med faktiskt. Vet att detta är dumt gjort av mig att ta emot dem från början. Jag vet det. Dock har jag aldrig stuckit under stolen med att jag är allergisk.

Audiatur et altera pars

Ankah
0

Åsa - har du funderat på, eller kanske redan testat, hyposensibilisering? Det låter ju verkligen som att det skullle vara värt att försök för din del, lit beroende på vilken del av katten et är du inte tål…

Jag tycker inte att det var dumt gjort att ta hand om kattungar - ibland behöver de ju faktiskt bara ett hem under en kort tid innan de hittar ett eget. Jag vet ju inte hur omständigheterna såg ut för katterna när de kom till dig, men ibland handlar det ju om liv eller död. Jag tycker att det var schysst av dig att försöka, hur som helst! Är det inte skillnad på "stödhem" och "akuthem"? Att akuthem är mer under en begränsad tid? Det kanske skulle vara bättre för dig i fortsättning, isåfall. (Om jag inte missförstått hela grejen och att de två är samma sak…)

Naquita
0

ja han blir "perfekt" som stallkatt, och det enda liv han skulle välja själv om han kunde tror jag. han vill INTE ha kontakt med människor, det har han alltid visat väldigt tydligt.  Det hj-älper jättemycket att han får bli stalkatt hos dig.

Då är det bara ena paddan som måste ha nytt stödhem nu.

Hawknestgrove
0

Naquita, och ÅSa, ni är underbara bägge två. ÅSa, du får inte tänka i så negativa banor. Du har räddat dessa små till livet och du har på samma gång bertt plats för andra små. Så du har gjort en supertjänst! Just det, Akuthem, stödhem, det borde vara skillnad….Som jag skrev, just AKUThem vore något som jag skulle behöva här omkring. En riktig sluss, alltså. För Janne gjorde klart för mig, att han inte ville ha mera kissr i kattgården, för våra katters skull. Så just det där med ett ställe, där de kunde vänta kanske bara några eller någon dag, vore topen. OCh lille Sparta, som du säger, perfekt i ditt stall. Där får han det bra. Umgås med folk på sina villkor och i frihet.