Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2179 ggr
majvi
0

KASTRERINGSKAMPANJ !!!!!

Jag är väl inte den enda här som är trött. Hur mycket tid och pengar man än lägger ner så räcker det inte på långa vägar för att minska antalet hemlösa katter.Istället verkar antalet öka trots allt jobb alla frivilliga lägger ner.

Jag skulle vilja förhindra att det föds fler kattungar som sedan blir hemlösa. Ska man vara realistisk så går alla inte med på att kastrera sin katt, men det finns i alla fall några man kan påverka.

Kan inte vi hittekattsmänniskor sätta upp affischer och lappar om kastrering där vi kan över hela Sverige? Jag vet inte om man kan beställa affischer från djurskyddet fortfarande, sen tror jag att jag sett en lapp  man kunde skriva ut om kastrering här också, men kan ej hitta den tråden.

Det spelar ingen roll om det står KKS . hittekatten i Piteå eller Stockholms katthem underst på affischen/lappen bara det blir fler som kastrerar sina katter.Jag tänkte också att det inte bara skulle vara en vecka utan att man ska vara ihärdig i flera månader. jag vet att lappar rivs ner och andra lappar klistras över, men det är bara att sätta upp nya.

man ska inte ge sig.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Erika91
0

Ja sådana lappar skulle jag kunna sätta upp!
Har för mig att jag sett dem också någonstanns..

Lena
0

Här har ni länken till Kattstatus för ett bättre kattliv.

Där finns det information att läsa och lappar som man kan skriva ut om viktiga saker för att höjja kattens status.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

fisen
0

vilken bra ide och länk.detta ska jag skriva ut och tapetsera min stad med.haha

majvi
0

Det finns inga lappar om kastrering att skriva ut på kattstatus

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

elena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa får vi ju använda.

elena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till.

anniii
0

Jag har satt upp Djurskyddets affischer men när jag gick in för att beställa fler så verkar de vara slut tyvärr. Men de här var ju också jättebra!

Onikan
0

Ett enormt gott exempel på KATTKAMPANJ är väl att Djurskyddet Kalmar ger en massa pengar till djursjukhusen här i länet för att de ska kunna erbjuda rabatterade priser på kastrering utav katter varje år mellan januari och mars.

Mängder av folk passar på att kastrera och id-märka sina katter, djursjukhusen brukar ha massa tider bokade!

Det är väl ett fantastiskt initiativ?!

Erika91
0

#8 Absolut! :)

majvi
0

#5 Det var de här bilderna som jag inte kunde hitta.tack för det.

#8 det är toppen med rabatt på kastreringarna.

Highlandertess
0

#6 - Jag har en fundering angående affischen där kondom nämns…Finns det några regler för var man får sätta upp sådant? Det är en föräldragrupp här på stan som håller koll på affischer så att det inte ska vara "skadligt" för barn och jag misstänker att den affischen kanske tyvärr skulle räknas dit (fast jag personligen inte riktigt fattar varför).

martdat
0

#11 Håller kolla på afficher!! hehe, har det inte gått för lång då, ska barn leva i en skyddad verkstad? Jag tycker man kan sätta upp den. lite sadistisk humor kanske når fler kattägare?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Elcyion
0

#11 Förstår inte riktigt problemet om de inte vet att det är du som sätter upp dem…?

Medarbetare på jack russel terrier

Ankah
0

Är det inte bättre att barnen får reda på att det är bra med kondom? *låter som en sex-och-samlevnadslärare* Så att de slipper sitta och vänta i flera timmar på könsmottagningen när de blivit smittspårade…*suck*

Highlandertess
0

#12, 13 & 14 - Jag håller med er! Tycker det går till överdrift. Orsaken till att jag tvekar att sätta upp den är för att det inte är kul att sätta upp affischer över hela staden för att de sedan ska vara nedrivna dagen efter. Men kanske ska göra ett försök iaf :-) Har satt upp den andra affischen idag iaf.

vanessa
0

Det viktiga är att sätta upp affischerna där man får sätta upp dem. Annars så kan avsändaren drabbas av "nedskräpningsansvar" och så. Sällan det händer, men ändå. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

majvi
0

Om det är fullt på anslagstavlan brukar jag inte sätta upp lappen över saker som är aktuella t.ex att nåt ska hända i helgen eller att nån vill sälja nåt.Det är inte meningen att folk ska reta upp sig över det och inte läsa budskapet.

martdat
0

#17 Självklart inte, På mitt förr förra jobb hade vi anslagstavla, där folk fick sätta upp lite av varje men satte de över andras anonser som gällde så var jag faktiskt där o möblerade om, de fick då en dålig plats då jag tyckte att det är dålig stil att inte respektera andras anonser,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

majvi
0

Är det inte fantastiskt,nu har affischen suttit uppe i flera veckor utan att bli nedriven.

Blondieisbackagain
0

den där affisen på inlägg nr 6 kan man inte få komunerna att sponsra med att kopiera ett antal exemplar!?

man kan ju göra såna lapar i klister så man kan bara sätt på bli svårare för folk att riva ner ;)

Erika91
0

#20 Men du kan ju klippa mellan dem där olika lapparna som folk ska riva av så då blir det lättare att riva av :)
Hoppas du förstod in konstiga förklaring..