Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 819 ggr
Kittekatten
0

Vart kolla efterlysningar?

Kan ni tipsa mig om vilka hemsidor folk skriver och efterlyser sina bortsprungna katter på? Jag har koll på Stockholms katthem och Djurhjälpen, men det måste finnas fler ställen där (stockholmare) kan efterlysa, eller hur?
Det har dykt upp en tam katt i kolonin jag matar så jag tänkte jag skulle spana och se om någon saknar katten. Den kan ju komma från bostadsområdet i närheten, men den har synts både dagtid och kvällstid denna vecka och innan dess inte alls.

Misan
0

www.kattvarnet.nu

www.blocket.se

Det är vad jag kommer på så här direkt. är det den röda katten?

Alexej
0

Sätt på katten en halsband och ber ev ägaren att höra av sig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kittekatten
0

Tack! Ja, det är den röda kissen, fick klappa honom ikväll. Dumma jag tänkte inte ens på att kolla om han var tatuerad, finns inget försvar…Generad Tror han är kastrerad i alla fall, det är en så pass stor kisse att han skulle haft större pung om den var fylld med något, tycker jag.

stumpan-59
0

det mest jobbiga är att man kan hitta dom över hela landet .när jag leta efter ev ägare till min senaste hittekatt så fanns göteborgskatter på katthems sidor över hela landet

nellies-matte
0

Hm om katten är tam så kanske du kan sätta på den ett halsband med ditt nr som de kan ringa när han kommer hem. Eller varför inte lappa lite i området ??

Är killen kastrerad tro?

Kittekatten
0

#6 ja, som jag skrev så tror jag han är kastrerad så det var bara dumt att inte kolla örat då det ofta sker en tatuering i samband med kastrering. Till mitt försvar så hade han huvudet i en låda där matskålen stod, så jag pratade mest med rumpan Skrattande Ser jag honom igen imorgon så ska jag sätta halsband på honom, har ett förberett med id-tub och allt som jag använde på en annan hittekatt.

[sofia-85]
0

Du akn lägga in en annons på kattbladet,.. ja har massa prenumeranter ifrån sthlm. Pm:a mig i såna fall

emjon
0

Du kan också kolla på www.katter.nu eller www.sodertaljekatthem.se

Hoppas att du hittar ägaren till kissen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

marieborg
0

Har kollat lite på efterlysningar och såg den här annonsen på upphittat.se.  Den är inlagd i aug 07.

Håller tummarna att han är märkt eller att ngn ägare hör av sig!

Kittekatten
0

Tack Marie, jag har ju tittat men inte hittade jag den annonsen inte, och ingen jag såg var i närområdet. :-) Kollade iofs bara som hastigast på de senaste annonserna eftersom det är lika bra att kolla märkning först. Jag tor inte att det är den eftersom den här katten är så stor och verkar välnärd, men man vet aldrig. Kanske har den levt gott under hösten och vintern och hunnit växa på sig ordentligt. Jag hoppas verkligen att kissen är där ikväll så jag får kolla märkning och teckning ordentligt, samt sätta halsband på den.

helenaroth
0
Lena
0

Problemet är att det finns en massa olika sajter som man kan annonsera på om man förlorat en katt. Det hade varit jättebra med ett gemensamt annonsforum för hela landet. En önskan många av oss har inför framtiden.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Håller tummarna för att det bara är en katt som gått vilse.

#13 Ja det vore ju bra! Det har jag aldrig tänkt på förr.

Kittekatten
0

Fick på kissen ett halsband ikväll och senare ringde den som ägde katten. Den är utekatt och bor i området sedan en månad tillbaka. Lång historia och lite märklig ägare (eller i varje fall ett märkligt samtal), men han har i alla fall ett hem och han får behålla halsbandet. Husse tyckte dessutom att det var förträffligt att kissen fick gratiskäk…

Ankah
0

Vad bra att den hade någon att bo hos! Var den inte öronmärkt? …inte registrerad?

Kittekatten
0

Inte öronmärkt. Ägaren frågade om det kanske var bra om katten hade halsband, jag svarade att det är bättre med tatuering men hellre halsband än inget. Kastrerad var han i alla fall så det blir inga ungar efter honom.

nellies-matte
0

Vad bra då vet vi att vi inte behöver fånga in honom när det bli dax att fånga in de resterande kissarna som är kvar.

Skönt att han är kastrerad så det inte blir fler fyrfota vänner som föds där ute.

Gratis mat tja han tänkte inte på de stackare som inte alls skulle få någon mat om du inte matade dem. Kanske får du kräva ett litet bidrag *s* 

Jag tycker varjefall att halsband är bättre än inget fast egentligen så fattar jag inte hur ägaren våga släppaut honom där med take på all trafik som går förbi inte allt för långt bort suck man slutar aldrig förundras.

Kittekatten
0

Nej, jag skulle ju aldrig släppa ut en katt där, men det var inte det värsta. Han berättade att kissen hade varit borta ett år där de bodde förut och sedan var det en veterinär som tagit hand om honom. 'Så sedan hade han två familjer han bodde hos, det var tre mil emellan men han gick mellan oss'… Jag berättade att kissen kommit i bråk med en av kolonikatterna på kvällen, men det tyckte ägaren inte var något problem, 'han tycker säkert bara att det är roligt, han brukade slåss med minkar förut'… Ja, ja, han har i varje fall ett hem och ägaren brydde sig i alla fall om att ringa mig och berätta det. Man får glädjas åt det lilla, alla kan inte ha samma inställning till katter och hur man bäst tar hand om dem.

Erika91
0

Bra att han hade ett hem iaf och att han var kastrerad, men tanken som slog mig att den veterinären som tog hand om honom  kanske kastrerade honom..
#19 Vilken inställning!!Skrikandes Verkar inte som ägaren bryr sig sååå mycket GråterSkrikandes