LYKA ÄR SJUK !
kom hem för ett tag sen och sätter mig sängen !
såg inte att lilla Lyka låg där förrän jag hör ett glest fräs, och jag reser mig upp och kollar på henne, men hon flyttar inte på sig . ( satte mig inte på henne ) . sträcker fram handen sakta men säkert, och får klappa henne , hon lyfter inte ens huvudet, drar handen över magen som känns uppsvullen !
( jag har ALDRIG fått klappa henne , hon är skygg som tusan och springer alltid undan om man kommer för nära , ååh med det menas ca 2 meter )
har pratat med strömsholm om det hela, ååh dom säger att vi ska avvakta lite ! Hur ska jag kunna avvakta när min katt ligger sjuk i min säng ?!
Nån som vet hur mkt det kostar att komma in på strömsholm !? I VÄSTERÅS ..
Kommer att åka in med henne det inte blir bättre, men jag sitter här hemma med tårfyllda ögon och är så orolig för min lilla tjej !
VAD SKA JAG GÖRA ?! HJÄLP MIG !!!!

Försök att höra av dig till en annan vetrinär då? …eller ring igen och fråga om det finns något du an göra för att få henne att må lite bättre?
0j… Har Dú kollat så att hon inte svalde något?
Hoppas att Ni får komma in nångonstans och få en undersökning.
Vi håller tummarna …

Nej :/ Vad tråkigt. Hoppas att du kommer till vetten snart och får en undersökning av Lyka! Jag håller tummarna att det inte är nått fel på henne!
Kan inte ger mer råd än vad Ankah har gjort..
Vad tråkigt att höra. Hoppas det går bra och att hon piggnar till och blir bättre snart och att det inte var något allvarligt. Jag var med och fångade in henne och hon är sådan fin katt. Jag tänker på er och hoppas det går bra! Du får hålla oss uppdaterade om hur det går och om du varit inne hos veterinären. Går hon på toaletten? Dricker och äter hon? Har hon feber?
Kramar Melinda

vad jobbigt, ring en annan veretinär, låter ju inte alls bra,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det är nog bäst att inte vänta för länge om hon är kraftigt förändrad som det verkar av det du beskriver. Katter är bra på att dölja hur de mår, därför ska man alltid ta det på allvar när de inte är som de brukar.
Generellt gäller det att det är bra mycket dyrare att gå till veterinärer på jourtid dvs kvällar och helger. Men nöden har naturligtvis ingen lag. Väntar man för länge kan det bli en mycker dyrbar erfarenhet. Vid tidigar prisjämförelser har jag för mig att Strömsholm låg rätt bra i pris. Är kissen försäkrad?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag fick ge henne lite vatten med sked, vågar inte stressa upp henne för mkt, men efter lite skedar och så där , så gick hon till vattenskålen jag ställt i sängen, och drack massa..
Hon är fortfarande seg och vi ska ta tempen på henne, men jag vet inte vad en katt ska ha för att inte ha feber : ( ..
Jag ska ringer till dom igen om ett tag. Pengarna skiter jag i , det spelar ingen roll ..
Hon är inte försäkrad, tyvärr. Jour kisse från KKS.
Hoppas bara att min lilla gosa blir bra snart :(
vill inte att hon ska må dåligt : (

Men då tar väl i alla fall KKS hand om veterinärräkningen?
Jag tror att katter har en normaltemp på 38 grader ungefär.
Vad skönt att hon dricker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har hon NÅGRA andra symptom? Nyser? Diarré?
Sökte på google och hittade det här:
Temperatur hund/katt: 38-39 grader Celcius.
Andning katt: 20-30 andetag/minut (Iakttag bröstkorgens höjning och sänkning i vila för att se andningsrytmen).
Taget från Vikdalens hemveterinär
Hoppas det inte är något allvarligt!
Medarbetare på jack russel terrier

Jag skulle absolut inte vänta utan åka till en veterinär direkt. Hon verkar alldeles för dålig, beter sig inte som hon brukar alls…
Har själv t o m lånat pengar av vänner och släkt vid akuta situationer. Det viktigaste är ju att hon får tid i hjälp. Finns det ingen annan veterinär/djursjukhus du kan ringa?
Kolla så hon inte är uttorkad, dvs har druckit för lite, genom att grepa nackskinnet och dra "ut" det lätt. Om det inte "åker" tillbaka utan stannar kvar i det utdragna läget har hon för lite vätska i sig. Men nu när hon dricker är det väl ingen större risk.
Jag skulle ta mig till veterinär direkt! Hoppas verkligen det löser sig!
Lycka till!!!
Det är bra att hon druckit för egen maskin så att säga. Om inget dramatiskt händer avvakta natten och ring veterinären imorgon. Om jag vore du skulle jag sedan gå till veterinären imorgon och få det undersökt innan helgen.
Håller tummarna! Det är ju så hemskt när de blir så här sjuka.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

men usch så jobbigt och så oroligt för er..tänk att det ofta ska hända saker på nätter ---eller på helger!! Då det är jourtid och dessutom svårare att få tag på veterinärer!
Måtte det inte vara något farligt..är det en kisse som du har som stödhem från kks..isåfall så behöver du själv inte stå för kostnaderna hos vet…men jag vet att pengarna är det minst viktiga för er nu…hoppas att du lyckas få tag i en vet så fort som möjligt - ett positivt tecken är att kissen druckit själv!
Håller tummar o tassar!

Hur har det gått?

Hur mår Lyka?

Hur har det gått..hur mår kisse nu?

Hon får inte vara med dom andra katterna ! så hon bor köket, fixat iordning där. knappt fått nån sömn på hela natten..
men hon kom iväg idag iallafall..! Så nu är det speciall kost dom gäller. då lillan ätit ngt olämpligt samt återbesök !
Men lilla pluttan
Hoppas hon återhämtar sig snart.
//Pia
Håller tummarna och tassarna för lilla Lyra.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Håller tummarna för att hon ska återhämta sig snabbt!

ja..vi hoppas verkligen att hon kryar på sig snart..

Ja hon har vart lite små seg. men nu är hon nästan sig själv. dvs inge klappa och så där. men allt går sakta : (
Men så länge hon blir frisk är jag nöjd och glad :]
fortsatt tumhållning för lilla Lyka Maggan47

Vad bra att det går åt rätt håll :)
#21 Bra att du kollade upp det hos veterinären. Med dietkost ska det nog snart ordna till sig ska du se!
//Lena
Men vad har hon ätit? Tog de prover?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

hoppas hon piggnar till

ja kändes skönt att få iväg henne :]
Vet ej vad hon ätit… :[
Men nu är hon pigg och allert igen :] .. Hon gjorde mig sjuuukt orolig fär ett tag.:] . men nu så är hon sig samma lika :] ..
Tänker bara om hon blev förgiftad av nånting borde du se över tex dina växter hemma. Katter brukar undvika giftiga växter men det kan hända ändå….
giftiga saker för kattChoklad, ju mer kakaohalt desto värre. Tobak Medicin Råttgift Blommor och växter av oilka slag Rå lök S märtstillande medel inehållande paracetamol, eller acitylsalisyra Klorerade desificeringsmedel Insektsgift Ormbett Farliga växter för katten
Från Agria hemsida:**
Katter gillar inte bara gräs utan tuggar gärna på andra växter också om de får chansen. Men se upp - vissa växter är så giftiga för katten att den kan dö.
Många av våra krukväxter eller snittblommor är giftiga eller har irriterande växtsaft. Det är ganska ovanligt att katter blir förgiftade av växter men det förekommer. I värsta fall kan det gå så illa att njurarna tar sådan skada att katten inte överlever.
Därför bör du vara lite du försiktig med vilka sorts växter du har hemma om du har en katt som gillar att smaka på blommor och blad. Ställ giftiga växter på en plats där katten inte kan nå dem.
Om katten visar tecken på förgiftning, om den dräglar, kräks eller har diarré, kontakta Giftinformationscentralen eller närmaste djursjukhus så de kan ge dig råd. Troligen behöver katten besöka veterinären.
Här är några av de vanligaste växterna i hemmet som kan vara farliga för din katt:
KRUKVÄXTER
Giftiga
Julros
Oleander
Änglatrumpet
Mindre giftiga
Amaryllis
Azalea
Cyklamen
Hortensia
Korallbär
Liljeväxter
Irriterande växtsaft
Flitiga lisa
Fredskalla
Gullranka
Julstjärna
Prickblad
Rosenkalla
SNITTBLOMMOR
Giftiga
Ginst
Liljekonvalj
Liljor
Mindre giftiga
Amaryllis
Anemon
Hyacint
Iris
Mistel
Påsklilja
Vallmo
Irriterande växtsaft
Kalla
Rosenkalla
**
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Oj, tack Alexej : ]
men nå blommor var det nog inte ;P
( här hemma finns det inga blommor , )