Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2145 ggr
Wiizy
0

Nån katt i Göteborg??

Hejsan hoppsan.

nån hittekatt i Göteborg som INte har hem och behöver dflytta akut? täänker int epå katthem utan numera typ att nån fångat en koloni och behöver hem till någon/några?

jag har nämligen (eventuellt, får veta säkert imorgon.) hittat en dam som vill ha en katt, en vuxen då hon inte orkar med en liten busig kattunge… ska finnas i Göteborg eller nära, o transport ska kunna fixas.

annars får jag väl kolla om GBG's har nån hon vill ha… men det känns som DOM HAR REDAN en framtid, kanske nån som INTE HAR EN som behöver hem, inget negativt till katthem nu alltså… men, ja… det är ju mindre chans att tex Naquita får hem till sina katter (hittisarna) än att t.ex GBG's katthjälp får det.

Kort sagt: En dam jag känner vill jätte gärna ha en vuxen katt i (eller nära) Göteborg!

det står som ett KANSKE, men vill fråga redan nu, ifall hon vill ha katt, hon funderar tills imorgon måndag!!! bäst o vara ute i godtid väl?

JosephineF
0

Göteborgs Katthjälp har intagningsstopp så tar hon en katt därifrån får en ny plats i värmen! Dessutom är ju dessa katter redan färdiga, kastrerade, vaccinerade och id-märkta..

Ankah
0

Det finns ju annars de katterna i Malmö som skjuts i morgon om de inte kommer in…tråden var ju här någonstans…

Ankah
0

"Akut hjälp behövs i Skåne"..?

kattassen
0

Jag har ju tidigare flaggat lite för denna katt:

Stallkatten som vill ha ett nytt och eget hem, den är visserligen inte helt fullvuxen men inte heller kattunge. ca 8 månader tror jag det rör sig om . Jag vet inte om den har fått ett nytt hem ännu då det var någon vecka sedan vi var i kontakt, men jag kan kolla vidare om du vill. Den finns i Göteborg. 

http://www.hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=74023732-8913-4eb9-ac1c-0d433a6210ee 

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

tussilago
0

hur gick det gunnila.h:s katter? var det inte en liten tjej där som sökte hem? orkar inte söka - lite lat ;)

kattassen
0

#5 Ja just det, lilla Darling den oddeyed lilla paddan från Strömstad. Finns väl en tråd om henne också minns jag.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Wiizy
0

#6 - ja, jo. men var inte det en kattunge? "min dam" (fniss) är INTE intresserad av kattungar. hon orkar med en katt, men ni vet ju att kattungar är ju 60 gånger jobbigare så det klarade hon inte. :)

#4 - jatack gör du det. :)

#3 - å andra sidan är skåne långt från i GBG, skulle vara i närheten helst… varken hon eller vi har ju körkort. :-(

Ankah
0

Det fanns ju en maffig kille hos Gunilla också! Eller var det någon annan som tog sig an honom?

Wiizy
0

#8 - han fick hem tror jag. :)

Wiizy
0

#3 - kan du länka till tråden? ;S

Ankah
0

Nä, jag vet inte hur man gör!!!

Men du, det finns ju en massa gossiga katter på GKH - det blir ju lite lättare för tanten kanske, att ta hand om en katt som är lite mer van vid människor och så. Hon kanske till och vill ha två? Jag vet att där finns ett par väldigt gulliga kattkillar där som vill ha ett hem tillsammans…   Fast de har ju många andra också! Om katter flyttar därifrån så kan de ju ta in nya, vettu!

tussilago
0

jag tror inte göteborgs katthjälp har några katter som placeras ut som ensamkatter just nu… men damen ifråga kanske redan har en katt sedan tidigare?

sökte på darling och hon var mycket riktigt femton veckor. däremot verkar det ju finnas en hel del katter runt där gunilla.h bor så du skulle ju kunna pm:a henne och kolla om hon vet något?

jag vet också att kks har några katter i stödhem här i gbg. har själv fallit för en katt som heter tornado - hade jag haft plats för honom så :) kolla på http://www.kks.nu/katter/eva/tornado.html det finns även lite andra kks-katter i gbg-området, kolla igenom där och se om inte rätt katt finns där :)

Wiizy
0

#11 - jag tror hon vill ha EN KAtt, hon är hemma dygnet runt och så… ja… :)  men självklart ska jag fråga om hon ville ha 2 katter eller 1. men jag tror(känner henne MYCKET väl.) att hon vill ha En katt bara. o eftersom hon e hemma så mkt tycker inte jag det gör nått iallafall.

#11 - nej damen har ingen katt, inget djur alls.
Jo men 15 veckor är nog för ung. damen tänker nog på katter över 1 år! :)

ska kika tack för tipset. ^^

Wiizy
0

#12 - Nej tornado fnkar inte.

Wiizy
0

Putt:-)

Ankah
0

Men Wizy - vill hon inte adoptera en från Göteborgs Katthjälp? Om hon adopterar en vuxen katt därifrån så är den ju dessutom redan kastrerad, vaccinerad, avmaskad, id-märkt och veterinärkollad, så då slipper hon ju ta sig till veterinären för att göra dessa grejerna. Jag inbillar mig att damer har svårt med sådant… Att adoptera en katt från ett katthem är ju också att ge en ny katt en chans eftersom det betyder att en annan kisse får plats!

Naquita
0

Wiizy Lena (sajtvärd) har en svart Van-tecknad huskatt under året som måste flytta då han inte alls kommer överens med hennes katter. Han är jättegosig o social mot oss människor men vill bli ensamkatt. Det kanske skulle vara ngt? Säkert inga problem för Lena att ta honom till Gbg om det är rätt hem för Nisse.Han finns nu utanför gbg i Mellerud

Ankah
0

Naquita - vad betyder "Van-tecknad"? Den där katten är så vansinnigt snygg!!!!!

Naquita
0

vantecknad är när de bara har färg vid öron, svans o ngn fläck på ryggen. alltså väldigt mkt vitt.

Wiizy
0

Så länge den inte är helsvart så… :-)

#16 - Jo… kanske det… ;-) ska fråga…

Naquita
0

Så nisse var inte intressant?

Ankah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha…då borde ju Kerstin vara det också…eller nästan i alla fall…hon har en svart hjälm, svart svans och tre svarta fläckar på ryggen… Jag kompletterar med en bild på underverket…

http://www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=459eff1e-b2fd-414f-876d-e32456c81a87&Filename=Bilder%20003.jpg

Naquita
0

Kan också vara Harlekin. Det beror på mängden vitt

Van: mer än 75 % vitt

Halekin: mer än 50 % vitt

Bicolour: 50/50 eller mer färg.

:)

Naquita
0

#22 har du en bild på hal kroppen? Hon kan mycket väl vara Vantecknad:)

Wiizy
0

Asså inte HEL SVARTA. ;)
Får jag kopera bilderna på issarna o skriva ut å visa tanten?

Wiizy
0

Hahahah hittat en dam, alltså… jag känner henne sen innan! ;-)

Naquita
0

ja, det går bra:)

www.kks.nu Under min sid(Emmas katter) finns mer bilder på honom.

Wiizy
0

Goood… :D

Ankah
0

Wizy - kanske bäst att inte visa Kerstin, bara - vill ju inte läska damen i onödan, för Kerstin kommer inte att flytta hemifrån!!!

Lena
0

Här är en nytagen bild på Nisse eller Sixten som vi kallar honom från #17 :

Han är som sagt jourkatt hos oss i Mellerud och jag kan komma in med honom till Göteborg. Sixten är ca 8-9 månader gamal, kastrerad och ID-märkt med chips. Han är duktig att gå i koppel och underbart kelig med oss människor. Däremot förstår han sig inte på våra andra katter. Passar därför bäst som ensamkatt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Wiizy
0

#30 - hehe tänkte på att det  finns typ 6 katter på den gården. bla. 1 okastrerad hane… så koppel går väl inte särskilt bra o ha honom ute i… :S

Lena
0

#31 Sixten är en tuffing som försöker anfalla våra katter. Det gäller nog att hålla hårt i kopplet om man går ut med honom i en sådan kattrik miljö.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Wiizy
0

#32 - Tja, då får han sitta inne. ;-)

Ankah
0

Wizy - bor damen på en gård med en massa katter? Förvånad  Okastrerade till på köpet?

Wiizy
0

#24 - Hon bor i lgh. hon har ingen katt, men om Jag som är där 4 ggr i veckan ska vara petig har jag sett

* 3 helsvarta katter. 
* En okastrerad hane, som jag sett några ggr endast. dom är väl nyinflyttade.
* En katthona…

Sedan, finns det nån mer har jag för mig…

sen finns det ju katter på en gård brevid, som är kanske 3 styck… =P dom e dock kastrerade har jag för mig…

Ankah
0

Jaha - en SÅDAN gård!!! *doh*

Det funkar nog att ta ut honom i koppel där ändå - eller se till att han har så roligt inomhus att han inte vill gå ut!

Wiizy
0

#36 - japp… jag kan annars ta ut honom isåfall… ;-)

Ankah
0

Nej, Wizy, du kommer att vara fullt upptagen med dina egna katter!

Wiizy
0

#38 - Men, jag får inte ha katt typ. :-)  Jag har 2 småttingar, xP å jag ska köpa en till snart (= 3 marsvin) o föööörsööööekr att få köpa mig ett till marsvin, så jag har 4. ^^

Hahaha. ;-)

Wiizy
0

Ska dit imorgon. hoppas tanta´ vill ha katt.

Hon är kattvakt just nu. Skrattande

Erika91
0

Vill hon ha katt nu då?

Lena
0

#40 Ja hur har det gått? Är hon fortfarande intresserad av att bli kattägare?

//Lena

Wiizy
0

Men jösses, jag tror jag såg katten mer än tanta´ eftersom jag lekte med den hela tin i flera timmar :D

Men ska dit imon igen, så frågar då! ;)

Ankah
0

Det här är lite ot, men jag tänkte jag kunde säga det ändå - om tanten behöver kastrera sedan så har de paketpris på smådjursakuten där man får hela kittet (märkning, en dvd om katter och en massa annat spännande) när man kastrerar. För en hankatt kostar detta 550 spänn. Jag vet att vi hade en annan tråd om detta för ett tag sedan, men att ingen visste det exakta priset då. 550 spänn för hankatt alltså - ett riktigt klipp! (De två persrarna jag pratade om häromveckan har tid där på onsdag!)

Erika91
0

Säg till när du vet om hon vill ta hand om en katt eller inte.

Wiizy
0

#44 - Tack för jätte bra fakta! Jätte bra o veta. :)  tanten kan väl inte ens stava till dator, HAHA… ;)

#45 - Såklart jag kommer göra det…

Specaby
0

Lena, guuud så söt Sixten är! Han verkar helt underbar! Hoppas han får ett hem snart ;) Har själv två katter, så tyvärr uteslutet för min del :/ Men jag hoppas han får det hem han förtjänar!

Hoppas at tanten finner någon liten krake som behöver ett hem :)

// Specaby

Lena
0

#47 Ja visst är han söt Sixten! En riktig myskisse, men inte ihop med andra katter tyvärr.

//Lena

Wiizy
0

Tanten var inte kattintresserad längre, haha vad rörigt. men nu är hon inte intresserad iaf så tråden kan låsas :-)

Inlägget är låst för nya kommentarer