Utkastad katt
Ett stödhem behövs till en katt som har blivit utkastad 2 gånger. Jag fick ett telefonsamtal i tisdags om denna katten så Carina och jag körde och hämtade honom. Han har blivit kastrerad, öronmärkt och vaccinerad , Veterinären tror att han är inte ens 1 år gammal. Man får nog leta länge om man skall hitta en så social katt som G:son som vi har döpt honom till, han är otroligt kelen och väldigt sällskaplig utan att vara påträngande. Jag har honom just nu hos en granne men han kommer ner här ikväll när mamman har åkt, nu är det så att han måste sitta på min kalla balkong och det är inte en utekatt så han har ingen vinterpäls som värmer honom. Så om det finns någon i Malmö som kan hjälpa mig med honom.

Hur i hela fridens namn kan man ha mage till att slänga ut sin kisse…ja..det är inte första gången man läser om sådant …finner inga ord helt enkelt..
Så bra att du förbarmat dej om missen..jag puttar upp tråden o håller alla tummar för att någon finns som kan ta hand om missen..
Puttar upp för G:son

men stackars kissen :(
Du är en sann hjälte Crisse!!

Det är så j-a sjukt med folk som gång efter gång slänger ut sina katter. Man ser ju inte hundägare slänga ut sina när de inte längre är bebisar och beter sig gulligt
Jag hoppas att en dag det blir lag på att regga sina katter precis som man gör med sina hundar.
*suckardjupt*
Stackars lille söte kisse, som människor kan bära sig åt
.
Hoppas någon kan hjälpa Crisse med kissen. Det är ju bråttom särskilt med tanke på kylan.

Stackars kisse. Så bra att ni tog hand om honom. Har du provat att kontakta KKS? Varför måste han sitta på din balkong?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Engla
Det har blivit en KKS katt, dom har betalt kastrering av honom. Han måste sitta på min balkong för jag har ingen annanstans att göra av honom. Just nu har jag 8 katter varav 5 är mina egna, för jag fick in 2 kattungar i går kväll som några grannar hade hittat+ att jag en annan hittekatt. Mina katter accepterar inte vuxna katter.
KKS har ingen plats eftersom vi har tagit in en del av öresundskatterna.
Men du blir ju överhopad av katter snart, finns det ingen som kan hjälpa denna katt? Finns detta inlägg någon annanstans?
Nej jag har inte satt in det någon annanstans men däremot har jag satt in annons på Blocket om ett permanent hem. Jag har redan för många katter men vad gör man när grannar och bekanta vill ha hjälp, jag kan inte bara blunda för det speciellt inte när det gäller tama katter och kattungar. Det är ju inte bara katterna jag har för hunden på bilden är min och han är inte liten, jag bor i en liten 2 rums lägenhet och börjar tycka att jag inte har något liv längre, jag får nog flytta in i badrummet om jag kan få ut dom 2 kattungarna som kom hit, i badrummet får jag lite privatliv om man kan kalla det så.
Du bor väl långt ifrån Uppsala förmodar jag annars var det en tjej där som ville ha en kattkompis till sin katt.. Jag har skrivit om det i en tråd här…
finns det transport från malmö till Uppsala? Titta på www.djurtransport.ifokus.se
där kan de säkert hjälpa till!

puttar!!
Putt
Hur går det
Jo då eventuellt har jag fått ett stödhem till honom, jag väntar på att tjejen skall ringa mig.

#14 Åhh..hoppas, hoppas!!!!
Nu har allting löst sig.
Han kan stanna här hos mig tills han får ett permanent hem om inte det kör ihop sig igen med fler katter. Jag har nämnligen satt in 2 annonser på Blocket om andra katter som jag har och min Brittiske korthår flyttar till Borås imorgon och mina 2 kattungar får nytt hem på måndag, sen har jag mina 5 egna så G:son kan stanna så länge för jag tycker det är synd att flytta honom runt.
För det måste jag bara erkänna att en trevligare, snällare och keligare katt får man nog leta länge efter, jag har under mina 30 år som kattägare aldrig stött på en sådan katt.
Jag sätter in en bild på min Brittiske korthår så ni kan se en liten nallebjörn. Även han blev utkastad som liten då var han så vanskött och undernärd så när jag hittade honom var han helt apatisk, det lilla livet hade gett upp. Han hade förmodligen fått växa upp instängd i en kattbur med kattsand för han hade kattgrus och kattbajs långt in på skinnet och långt upp i huvudet. Han har fått bestående men av detta, hans muskler har inte utvecklats på bakbenen så han går lite konstigt men det bryr inte dom nya ägarna sig om. Kortet är taget när han hade varit här en vecka och då var han ca.13 veckor han är idag 6 månader.

Du är en katternas hjälte Crisse! Du förtjänar rosor i fång för din gästfrihet åt de utsatta djuren.
Vilken tur att den lille nallebjörnen kom till dig och fick chansen till nytt liv. Han ser så gosig ut trots sitt eländiga skick då.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Du är verkligen alla katters vän. Jag är full av beundran för ditt enorma engagemang för våra små. G:son är så söt och jag hoppas att du snart finner ett permanent hem till honom.

Toppenbra att det verkar ha löst sig! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

En riktig nallebjörn du hade där - verkligen! Jag hade också struntat i om han hade gått konstigt - med den minen får han ligga still så mycket han vill!!!

Hur går det? Skulle inte G:sson till felidae på detta forum eller har jag inbillat mig det?
#21: Jo, det trodde jag också.

Men då letar han inte efter ett stödhem utan ett permanent hem eftersom han stannar hos dig tills dess Crisse? Har jag förstått rätt nu?
Hej på er.
Som jag skrev i inlägg 16 så kan G:son stanna här tills jag hittar ett permanent hem till honom för han är den enda extra katten nu. Den brittiske flyttade i lördags och kattungarna i måndags.
felidae
Jag har skrivit till dig och förklarat, då var du beredd på att ta in katten från Lindängen istället.
Crisse
Givetvis, om inte katten G:son skulle komma så kan jag ju ta någon annan katt.
Jag har också skrivit och erbjudit min hjälp med infångandet, av vilka katter den än vara må, men har inte fått något svar på det.
felidae
Katten Janne som kommer från hamnen behöver ett nytt stödhem, han bor på en balkong och han tycker inte om damen han bor hos så nu har han slutat äta. Han är kastrerad och avmaskad men behöver ta penicilin för en inflammation i tandköttet men damen får inte i honom tabletterna jag tror inte hon är rätt person för Janne. Kan du hjälpa till med Janne?
Det är snällt att du vill hjälpa till med infångandet men du har väl ingen bil. När Carina och jag kör ut så får där inte plats till fler i bilen för hon har en stor hundbur som tar upp hela baksätet.
Crisse
Nej, det är riktigt, jag ingen bil. Men jag har tillgång till buss, cykel och väl fungerande apostlahästar.

Är det långt från där Janne är nu till där du bor felidae? Annars kan ju du ta bussen och den damen kan ju hjälpa en annan katt om hon vill och om hon klarar av det.
(Ursäka att jag lägger mig i)
Jag anser att denna tråden går att avsluta nu då G:son kommer att stanna här hos mig tills han får ett permanent hem.
#29: Du får "lägga dig i" så mycket du vill! Öppet forum, vett´u! :)
Crisse: Du har själv valt den situation du befinner dig i nu. Var det helt oväntat, eller?
Själv anser jag att tråden är avslutad när martyrskapstendenserna är nedtonade.
felidae
Jag befinner mig inte i någon situation så jag vet inte vad du menar. Allting ordnade sig när jag fick iväg 3 katter förra veckan.
Jag visste inte att man ansågs som martyr bara för att man vill försöka att hjälpa så många katter som möjligt.
Man framstår helt lätt som martyr när man hänger sig till "det är så jobbigt med alla dessa stackars katter nu och naturligtvis så finns det inga stödhem"! gnället.
Så - du befinner dig inte inte i någon situation?! Bra, då kan du alltså ha både Mimmi och Janne på balkongen. Punkt, basta - inga stödhem behövs och allt är frid o fröjd.
Jag tror inte att jag någonstans har skrivit att det är så jobbigt med alla dessa katter för hade jag tyckt det så hade mitt arbete i hamnen varit avslutat för längesen. Det som är jobbigt är att man inte kan göra mer än vad man gör.
Jag tror bestämt att du skrivit om hur jobbigt det är med alla dessa stackars katter som saknar stödhem eller permanenta hem, ja.
Jag låser den här tråden. Tydligen har det löst sig för G-son -än så länge. Annars får ni starta en ny tråd.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus