Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 666 ggr
yavannaKementari
0

Lycka, lycka, lycklig!

Åh igår hände det som jag hoppats på så länge! En av mina stödisar, Maxi, har nu bott hos oss under ett år och jag skulle absolut kalla honom tam. Han älskar att gosa och mysa, men på hans vilkor.

Men så igår låg han bakom datorn o sov i vanlig ordning, jag började klappa honom lite. Han spann men reste sig upp, jag antog att han skulle gå iväg för att få sova ifred. Istället spatserar han över skrivbordet och hoppar ner i mitt knä!!!! Där ligger han sedan och spinner hur länge som helst!

Åh vad jag var lycklig. Kanske en fånig sak att vara så glad över, men tänk! Han vågade lägga sig i mitt knä, det har han aldrig gjort innan!

Maxi, Maxi, du är världens finaste! http://www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=ebbb7544-ebd7-4ae1-b630-d5f0e2e8427d&Filename=PICT4868.JPG

Puma77
0

Så sött.Skrattande

//Pia

sandra1977
0

det är inte alls fånigt!! du/ni har kämpat ett helt år för att vinna hans förtroende..och äntligen får du/ni respons i form av kärlek från honom!känslan måste va helt fantastisk!!!GRATTIS till framsteget.kram sandra

maggan47
0

vilken lycka, vet så väl hur du känner det, tog 4 månader för min Flisan att komma fram, bodde under sängen, och så en dag mötte jag henne i trappen ner, utefödd fd skyggis, mobbad sedan förut, och med noll tillit till oss, nu har hon borr här i 5 år, och fyller 10 år i år Maggan47

essut50
0

Förstår hur du känner dig,, jag blev lycklig när Pontus efter 4 månader hos oss la sig på min arm en natt.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Destany
0

förstår din lycka.. en sån liten sak kan göra en så himla glad.. min lilla hittekatt puma kämpar jag fortfarande med o jag har haft henne i snart 4 år

Elcyion
0

Jag började jubla för att min hittekatt vågade äta och trampa i lådan dagtid. Då bor han själv på toaletten. Så det är klart att du ska bli glad för att han la sig i knäet på dig!

Medarbetare på jack russel terrier

attmar
0

Vad underbart! Vilken känsla de är när dom kommer sådär för första gången :) Man blir så lycklig.

yavannaKementari
0

Hihi :D Tack för all förståelse för min "fåniga" lycka!

Önskar så att Maxi kan få ett eget hem (alternativt att min sambo får jobb så jag kan behålla honom :)). Hanär verkligen världens snällaste. Han är väldigt stor o stark men jag kan utan problem proppa ner avmaskningspiller i halsen på honom, klippa klorna eller som en gång när det lät som han satt ngt i halsen. Pratade med veterinären och hon sa att jag skulle kolla i halsen. Han satt snällt medan elaka stödmatte tryckte ner hans tunga med en smörkniv (av trä) och studerade hans hals.

Fina fina lilla Maxigrisen!http://www.hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=9b461a24-d37f-4b8e-93eb-ae1fd9caa1bb&Filename=PICT4750.JPG

Alexej
0

Han är jättesöt! Och att hoppa i knäet måste har känt otroligt bra. Bättre kan det knappast bli!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Så roligt att han kom själv.

Förstår din lycka

Jena

marieborg
0

Här är en till som förstår din lycka…det är ju helt underbart med sånna framsteg! Vilken riktig liten sötnos Maxigrisen är!

emjon
0

Förstår din rubrik fullt ut för det är precis så det är när en kisse gör ett sådant fantastiskt framsteg och definitivt inte löjligt.

GRATTISGlad

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
0

Du är inte alls "fånig" på något vis..det du beskriver är ren o sann lycka!!Sånt känner vi som har haft med skyggisar att göra…vad underbart..!! Nu älskar han sin matte helt o hållet..du är hans!! Hääärligt..jag gläds verkligen med dej!

Erika91
0

Förstår att du blev lycklig :)
Stilig han är, Maxi :)

Wiizy
0

vilken sötnos du har hemma då! :)

förstår att du är glad! :D

solweig
0

förstår din glädje. jag väntar bara tills lasse hoppar upp i knäet. men det dröjer nog tyvärr. men han gör framsteg i alla fall.

yavannaKementari
0

Maxi tackar och bockar för alla fina ord om honom (och hoppas att någon vill ge honom mat ;) ).