Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1005 ggr
Naquita
0

SUPERAKUT!!!! löst=)

kopierar från KKs mail:

Veterinären Christina i ****** ringde i morse om
att det lämnats in 5 friska katter för avlivning. Två vuxna och 3
kattungar. Två röda och en??? De kan bara var kvar några timmar sen
avlivas de.

Någon som har en idè.

mitt tillägg: de 3 kattungarna är redan lösta. Någon som kan ta in de 2 vuxna katterna tillfälligt, som om några timmar annars fått sista sprutan?Gråter

Ledin
0

åj låter värkligen kris med dom katterna, vi skulle ju kunna peta in en men så har vi ju redan en katt som måste får ett annat hem för hon flyger på dom andra katterna (en katt vi tog oss ann för att hon ska slippa avlivning men funkar inte alls) men jag har 1 som är intresserad av henne väntar bara få svar. Jätte synd eftersom hon är superkelig, van vid barn o hundar (hund har vi inte) Hoppas du hittar nån som kan ta sig ann katterna… Måste säga tyvärr dels en bit igen att åka dels har vi problem här med en annan katt där med får jag låssas som jag inte vet om dom här för mitt hjärta klarar inte av att friska djur avlivas, blir rätt arg om ägaren inte vill ha flera kastrera dom då ffs Lycka till ps har idag skickat kontrakten på katterna Emma. Bilden är katten som letar efter hem här hos oss 

Naquita
0

Det är redan löst:D

Sidentass
0

Vilken lättnad att det är löst..man blir så orolig när man läser om sådana här akuta situationer..

Alexej
0

Sköööönt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

sandra1977
0

såg tråden nu..gud så skönt att det löste sig.

Jenna-Gun
0

Oj man blir knasig av detta avlivningshotande

Erika91
0

Å vad skönt att det löst sig!!

supermoccine
0

Härligt naquita!

Naquita
0

#8 inte jag som löst det, utan Lucy o en till förmedlare! jag la bara ut nödropet.

Lenore
0

En av katterna kom till mig, en liten svart väldigt gosig hona. Hon har inget namn än så nu försöker vi klura ut något som passar henne.
Hon är lite rädd för plötsliga ljud, men inte skygg. Hon står gärna på köksbordet och låter sig bli kliad i nacken. Verkligen en jättesöt kise!
Ska se om jag får upp lite bilder på sötnosen.

Lenore
0

Det var svårt att få en bra bild på henne för hon ville vända bort ansiktet hela tiden hur mycket man än lockade. Hihi.

Lenore
0

Ska försöka ta lite fler bilder senare och försöka få ett på hennes söta ansikte.

martdat
0

#12 Inspekterar nya hemmet ser jag! roligt att du kunde hjälpa!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

Så söt!:)
Tänk att nu skulle hon varit i katthimlen, vilkens krämmande tanke… Men tur att hon är i goda händer nu.

Lenore
0

#13, 14 Ja det är roligt att man kan hjälpa! Kan verkligen inte förstå hur man kan vilja avliva en frisk katt! Och hon är ju så bedårande, och det var dem andra 3 katterna också!

Jag lyckades knäppa en lite bättre bild på henne nu. Hon har funnit sig tillrätta i fönsterkarmen. Hon ligger där och spanar ut på gatan. Så söt, så söt!

Erika91
0

Jättesöt är hon!
Nej sånt kan man inte fatta! :/

Lena
0

Blir jätteglad att dessa kissar kunde räddas!

#15 Vilken söt liten tjej! Jag förstår inte heller hur någon kan med att avliva friska katter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lenore
0

Ja det är verkligen skönt att dem klarade sig! Fick ont i magen när Aaron ringde mig innan idag och sa att katterna skulle avlivas inom några timmar.  Tycker det har varit många avlivningshotade friska katter här nu på senaste. Men nu kan man slappna av lite.