OT - Halvsäck pellets
Vi har en halv säck med pellets här hemma, alltså , en sån där stor säck man köper på granngården ! HALVA den är kvar, ååh vi har ingen som helst användning av de som är kvar !
den finns i VÄSTERÅS. Kan tänkas åka liten bit utanför för att lämna den ! men inte för långt !
Är det nån som känner att den vill ha den ???
Jag undrar om jag frågade sist när lilla Svea var så givmild av sig =) Har du inget katthem i närheten som kan behöva? Eller ett annat jourhem kring Västerås?

Jossan - He he….du frågade, det finns ett katthem i närheten, men de är inge bra…om jag minns rätt. Vilken koll man har alltså…

#1 - Det finns det, MEN känner inte för att skänka till dom när jag anser att deras prioriteringar allt sådant på katter är HEMSKT…. Jag tycker inte dom är mänskliga dom som har det stället.
Vet ingen som har jourhem och behöver : ( Därför jag skrev ett nu, här…
Jag hade en känsla av det jag också haha, det är väl tur man har ett enormt minne! 

heheh : ) Aaah ; ) Ni vet ingen i Västerås eller i närheten som behöver ?! … Fredrik kan tänka sig att åka en bit, men inte för långt….
*vi har inte så mkt bensin kvar i bilen, sista pengarna har gått till Sveisens medicin… *

Så rart av dej att du tänker på dom behövande..finns säkert någon som har jourkatter som skulle bli glad för lite bidrag
KKS har ju en liten avdelning i Västerås med jourhem. Kontakta tjejerna som jobbar för KKS där.
Synd att det är så långt bort, kunde behövt den maten till två förmodade sommarkatter som kommit till stallet, en förra hösten och en i höstas… Hoppas att någon får nytta av din ½ säck! =D
Jag har fått det bestämda intrycket av att detta rör sig om toalettpellets.. Så Casper, mata inte missarna med det :D

Hur är det med dasspellets - suger det upp kisset också? Bildar det klumpar? Går det att spola ner i människotoaletten?
Är det någon som vet något om huruvida det går att kompostera kattbajs?
Är det värmepellets kanske? Det kan man ju använda istället för kattsand har jag hört. Vi eldar med sådana i en av kaminerna. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena - kan man bränna bajset också då? 
#12 Vi använder inte våra pellets i katttoaletterna. Har hört att det luktar och det vill man inte utsätta sig för när man har många katter som vi har nu. Så det blir vanlig kattsand istället där.
Nog ingen bra ide att elda med det hela efter använding. Då skär nog kaminen ihop totalt. :) Och tänk er stanken! Milda Matilda!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ha ha….ja, det kanske inte var någon vidare idé…jag har lite otur när jag tänker ibland…det lär ju definivt ge huset en viss hemtrevlig atmosfär…
Hahaha..
Det gäller att passa sig så ingen kommer och anmäler oss för vanvård. Tänk er om hela grannskapet börjar lukta kattkiss & bajs sedan vi börjat elda med begagnade pellets.
Nej nu är jag visst lite trött, skrattar så att Saga* blir arg på mig. Ska skärpa till mig och fortsätta med städningen nu istället. :)
//Lena
* Saga vår äldsta katt blir alltid så arg på mig när jag skrattar. Hon kommer och blänger på mig med svarta ögon.
#9 -Jossan-
Hahaha.. ja, jag tror ändå inte att de är sååå svultna… ;)
Haha =)

hehe ! det är toapellets ;P hehe….
luktar gör det, men har vart billigare när vi haft så många hemma. inte vart billigt att köra kattsand hela tiden !!!
man tager vad man haver ! men nu får min drottning och prinsessorna gå på riktig kattsand : ) …
dom ska ha det bästa ; )

Apropå lådinnehåll.. Hur funkar kristaller? har hört på sks att man inte behöver tömma på kiss utan bara bajs, men jag fattar ingenting, Någon här som anbvänder det?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag har kristaller. Tycker det funkar bra. Kristallerna suger upp kisset nämligen och luktar inget.
//Pia

Behöver man inte ta bort klumpar då? Det här låter ju skitbra (He he…) - var får man tag i sådana?
Blir inga klumpar.
Jag köper mitt på willys och den varianten heter fresh and easy. Coop har den med. Finns även andra varianter i djuraffären.
//Pia

OK….det låter som att det är värt att kolla upp… Är det jättedyrt eller?
På willys kostade den 89 kr för 7L=3.3 kg. Den är ca11-12 kr billigare på willys här än på coop.
//Pia

Hur ofta ska man byta den då?

#23 låter som nått att prova, hur offta behöver man byta sand? o vad kostar det? har du en bild? Tack för infon,
Edit, jag skriver för sakta, vart mer än jag som var nyfiken,
Oj, på påsen står det att det ska räcka i en månad för två katter men jag byter oftare. Man går lite på känn med, någon gång blir ju kristallerna mättade på kiss och kan inte suga upp mer så då börjar det ju lukta. Det är där jag brukar byta ungefär så det beror på. Jag kanske köper två påsar i månaden ca.
//Pia

OK…så priset är….lite högre än med vanlig sand…?
Ja det är ju det.
//Pia
Cint kattsandstest - bla Best Friend Fresh & Easy

Köpte kristaller i dag, ska låta kissarna kvällsbajsa lite innan jag byter, ska bli spännande,

Vad blir spännande - bajsandet eller bytet…?
Nu tyckte jag att jag var ofantligt lustig….som alltid när det handlar om bajs…
#33 Hahaha..

Hahaaa

#33 jag tänkte nog messt på bytet, vad kissarna säger och hur det fungerar med kisset , men visst bajs är lite spännande jusst nu då Matboll inte har lika fasst bajs som mina egna, så det är lite spännande att det med om det rättar till sig,
jag har testat kristallerna och det va inte alls bra för mig och mina 6 katter…
Om man bara har en kanske 2 katter tror jag absolut det funkar.. Eller vet ska jag väll säga då exet som har 2 använder det plus ett par kompisar som "bara" har 2 st med.

#37 Ja på säcken stod det att det räckte 20-30 dar tror jag, Och det tror jag ju inte räcker här med 5,, De har två lådor men de använder offtast bara "huvudlåda" på toan, så jag heltömmer varje dag, så jag är glad om det räcker några dar, men som sagt, ska prova och se,
Ja det ska räcka en månad på 2 katter men jag brukar ha det ca en vecka eller när det ser risigt ut och börjar lukta. Jag har ju två lådor och har haft mitt sen förra söndagen så nästan 1.5 vecka än så länge på 2 katter och det börjar nog närma sig snart.
//Pia

Hej ! såg att ni diskuterade fresh & easy :)
Jag har använt Fresh and Easy i snart ett år, tycker det är kanonbra då det både luktar mindre och dammar mindre än vanlig kattsand :) dock ett minus för att det blir lite dyrare :(
Fast för mig brukar det räcka att jag byter efter ca - 3 veckor och jag har 2 kissar som kissar :) ……fast det beror väl på hur mycket dom kissar , mina kanske håller igen lite 
MVH Camilla