Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 899 ggr
Mezzzanina
0

Vädja för alla djur...

Har hört så mycket om  hur smällare och raketer påverkar hundar.Bland annat så var det i ett nyhetsprogram där en vetrenär  vädjade om att folk endast skulle smälla raketer på just nyårsafton för hundarnas skull.

Men katternas och de andra djuren da???

Det som jag vill komma till är "katternas nyårsafton".

Ingen vädjar för att katterna är rädda för smällare.Mina katter är MYCKET rädda för smällare och raketer och jag tror och har dessutom erfarenhet av att katter kan bli  minst lika rädda för smällare och raketer.Så jag tycker att man bör vädja till folk för "Djurens skull" och inte enbart tala om att det är hundar som blir rädda.

Menar naturligtvis att det är synd om hundarna med!

XMalin
0

håller med dig om det det skall väll gälla alla djur tycker jag

Hawknestgrove
0

Ja, det är mest hunarna som märks, som vanligt…..Inte för att jag tycker illa om hundar, men det är alltid så…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Såg en reportage från Nyårsfirande i Paris, där alla smällare och raketer var förbjudna. De körde med ljusshow och hade ändå kul. Hoppas att det blir mer och mer.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Erika91
0

Ja alla djur är det ju som drabbas. Inte bara hundar.. men missförstå mig inte, jag gillar hundar men alla djur ska uppmärksammas tycker jag iaf!

vanessa
0

Själv så såg jag stackars fåglar som väcktes ur sin sömn när fyrverkerierna satte igång. Så de flaxade runt alldeles hysteriskt stackarna. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Mettan
0

Det finns en namninsamling som jag har startat och det gäller alla djur och även människor.

Det finns en tråd här som jag kommer att putta upp.

Mezzzanina
0

Mettan, jag har missat den tråden du skrev om.Jag vill gärna skriva på den.Kan du länka till den?

MorganP
0

Tjatar om denna sida och kommer göra hela året, skriv gärna på deras namninsamling samt… Läs vidare

Smällarupproret 

Morgan

Hennum
0

alla djur kan bli rädda för smällare. människor likaså. när jag var liten så var jag livrädd på nyårsafton, för alla smällare, vet många andra barn som är det. och likaså med endel personer som kommer från krigsdrabbade områden ibland.

självklart är det mer synd om de fyrfota (eller tvåfot-och-bevingade) djuren, för de är ju totalt oskyldiga till det. de skulle aldrig hitta på smällare och aldrig tända på någon heller, de kan ju inte heller förstå vad det handlar om riktigt.

och så är det ju naturen som skadas av det oxå.

verkligen viktigt att få bort de där smällarna… totalt onödiga ör de.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

dumuzi
0

#5 Håller med! Det är fullkomligt vidrigt att se hur fåglarna flyger i panik pga. allt smällande. Jag är gråtfärdig varenda nyår vid tolvslaget när det smäller som mest. Alla typer av smällare och fyrverkerier borde totalförbjudas. Det finns verkligen ingenting positivt med dem, däremot mycket negativt.

#3 ljusspel vore väll ett alldeles utmärkt alternativ :)