Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1176 ggr
Therese87
0

Torkel & Sixten!

Tänkte starta en liten tråd om mina älskade kissekatter Torkel & Sixten!

Torkel är en korthårig variant av skogskatt och Sixten är den långhåriga varianten! Det skiljer ca 2 månader mellan dom! Torkel skaffade jag och pojkvännen min först för att sedan skaffa en lekkamrat till honom och Sixten blev det lyckliga som fick komma till oss!

Torkel är en väldigt sällskaplig katt och när han är på kelhumör så är han utan hämmingar! Han följer efter en vart man än går, ska upp i famnen och kramas och pussas! Han vänder iprincip ut och in på sig när han är som keligast och livet är så underbart! Han är också väldigt rymningsbenägen (har vart det sen han var liten) Han smiter alltid ut igenom dörren när man ska gå ut eller när man kommer hem, för att springa fram till porten (bor i våningshus) och lukta och nosa! Portdörren har dock aldrig vart öppen när han har smitit ut, men både jag och pojkvännen har börjat lita på han så pass att han nog aldrig skulle smita något längre om den någongång skulle vara öppen! (med tanke på att han håller sig väldigt nära oss när vi är ute i Sele! vilket han ÄLSKAR!)  Han blir alltid väldigt ledsen när man går hemifrån, speciellt när pojkvännen min går utanför dörren. Då står han och små gnyr vid dörren. Han är inte blyg för någon men är väldigt rädd för damsugaren! Springer oftast och gömmer sig när man ska damsuga här hemma, har alltid varit rädd för den! Knäpp katt! Flört han älskar att trotts en, speciellt saker han vet att han inte får göra som exempelvis plantera om i mattes blommor och skvätta blomjord överallt och gärna provsmaka alla blommor! Han är otroligt stor för sin ålder (som just nu är ca 8 månader) har blivit en riktig biff!

Sixten är mattes knä katt! Specillt när husse inte är hemma, då han passar på att krypa upp i mattes knä när hon sitter vid datan för att kela. Vill t o m ligga i knät när matte matar lillasyster. Han kan vara lite små reserverad mot främlingar då han gärna vill gå undan för att sedan komma fram efter någon minut och bli klappad! han är en riktig gospropp om mornarna då han gärna vill gå framför mattes fötter och spinna som en jetmotor och små jama. Inte för att vilja ha mat för skålen är alltid full mer eller mindre, utan för att få lite morgon-kel ungefär. Trotts att han är mindre än kompisen Torkel lyckas han alltid "spöa skiten" ur Torkel när dom busar som får Torkel att ge med sig! har gett Torkel ett svullet öga en gång.. Fast dom slåss aldrig på blodigt allvar, utan det är bus! Våldsamt bus! Sixten har också en förmåga att kunna ge Torkel "blicken" dvs skjuter fram ansiktet samtidigt som han stirrar argsint mot Torkel som får Torkel att backa, väldigt roligt att se! Svårt att förklara, men roligt! Sixten är en fräck kisse som vet vad han vill samtidigt som han är världens gospropp!

Ja, nu tror jag att jag har fått med den mesta information om mina älskade kissekatter!

Erika91
0

Roligt att läsa om dina missar Torkel och Sixten! :) Spänande läsning! De är ju jättesöta dina små troll :D

Sidentass
0

Mmmmm..gottar mej i din underhållande och trevliga berättelse om Torsten och Sixten..vilka goknippen!!!

Therese87
0

#2 Torkel Flört

Puma77
0

Vilka kelpluttarFlört

//Pia

essut
0

Vilka snygga katter ni harKyss

Therese87
0

Nu har Torkel lärt sig att öppna balkongsdörren! Efter många många dagar av gnällandes vid balkongsdörren i ren vilja att gå ut och ingen öppnar, så tog Torkel saken i egna händer och har lärt sig hur man öppnar upp handtaget till balkongsdörren! Grattis Torkel!

Therese87
0

Balkongen är givetvis innätad Glad

Hawknestgrove
0

Åh…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

HAHA :D

solweig
0

torkel är ju jätteduktig, som kan öppna själv. har inte sixten försökt att öppna? hur är det med vendela?. kram

Therese87
0

Nej Sixten har inte försökt att öppna, än! men han har lärt sig av Torkel att stå och gnälla vid balkongsdörren, högt! rackarns katt! Det är bara bra med Vendela, hon växer och frodas. Kram

Therese87
0

Katterna skulle vara med när matte badade lillasyster! Kolla in Sixtens min!

Jenna-Gun
0

Vilken söt bild.

Klar kissarna ska vara med och kolla så matte gör rätt.

essut
0

Åh vilken fin bild, där ser man att barn och katter går bra ihop..

Hawknestgrove
0

Haha, lillkissen i bakgrunden ser ju alldeles förfärad ut!

Ciiviic
0

Härlig läsning : )

*stört skön bild, mycket otroliga katter, ååh du har en väldigt söt dotter*

Therese87
0

ja, jag menar det! Kanske för att den här bilden jag lägger upp nu påminner honom när han tittade på lillasysters badning!

marieborg
0

Vilken underbar bild nr 12 var!! Så nyfikna de ser ut… typ: vad håller matte på med???  hi hi

Hawknestgrove
0

HAha, MAtte hur kan du vara så grym mot mig???????

Therese87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#16Tack!=) 

På lördag ska Torkel och Sixten få en kompis, katten Blissa =)

Hawknestgrove
0

Therese, NAquitas BlissA? HOPPAR OCH JUBLAR….

Therese87
0

Japp hennes Blissa som snart är min Glad

solweig
0

grattis gumman till blissan. alla som tycker thereses dotter är söt. ska ja säga att då är hon lik mig sin mormorsmor. tycker jag i alla fall. säg inte emot.

Therese87
0

#23 hahahaha..

solweig
0

förstår inte vad dom menar.tar illa upp. hon liknar ju mig.

marieborg
0

Så Blissa ska flytta hem till er!? Va kul! Är det permanent eller som akuthem?

Therese87
0

det blir permanent! :)

marieborg
0

å hurra!!! Så underbart!! Då blir hon en forumkatt och vi får se mer av henneGlad

solweig
0

är det ingen som tyckerr att vendala är lika söt som sin mormorsmor. annars blir jag besviken

Hawknestgrove
0

Jo då… människobebben är jättegullig!

martdat
0

JAAAA!! Blizza får ett underbart hem! O vad goa kissar du har som hjälper dig att bada bäbisSkrattande

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

zenita
0

Blissa kommer att få ett toppenhem. matte o husse som kommer skämma bort henne o två härliga killar att busa med.

Erika91
0

Vilka söta bilder! Jag hoppas att det kommer att det kommer att gå bra med Blissa, Torkel och Sixten tillsammans!