Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 744 ggr
mailene
0

våran lilla Lisa....

hej! vi fick en tidig julklapp när lilla lisa jamade utanför dörren.. Skrattande visste inte hur vi skulle göra till en början, för hon va mager och sårig, och troligtvis blivit påkörd, hennes ena öra va borta och de såg ut som att de hade bränts av.min första tanke va att hon hade varit emot ett avgassystem.. hon va rädd men kom in i värmen och åt ett helt paket gorme skinka under natten som vi satt uppe med henne. Lisa fick hon heta och har varit hos oss nu i 3 veckor. Hon mår mu jätte bra och vi älskar våran lisa.  Men jag har några frågor. Vill ju veta lite hur gammal hon kan va. Har märkt att hon börjat tappa sina mjölktänder? hur gamla är katter när dom gör de?

fisen
0

vad bra att du har gett denna katt ett varm hem att komma in i,jag är lite dålig på när katterna tappar sina mjölkisar men jag puttar upp tråden så någon annan kan svara som är lite mer kunnig inom detta

mailene
0

putt

Hawknestgrove
0

KAter tappar mjölktänder úngefär som hundar, ca 4 månaders ålder. Då börjar de tappa de små mammagrynen längst fram i underkäken….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

mailene
0

tack för svaret.. Trodde de va något sådant..   Någon som vet när man kan sterilicera en hona? Lisa vill ju gärna vara ute och jag tycker inte om P-piller på djur.

Jenna-Gun
0

Kan man få se den sköna kissen.

Jenna

mailene
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

putt

karinst
0

naaw va söt

ser riktig tuff ut med 1 öra.

mailene
0

hi hi skulle va snabb, men då hamna bilden på sidan.. vet inte hur jag bad mig åt.. men ni får vri lite på skärmana … hi hi h

fisen
0

puttar upp mailenes fråga om sterilisering,jag vet inte då mina katter består av hannar,och dom kan man ju ta tidigt,vet inte om det är lite senare på honor.någon som vet?

JosephineF
0

I USA kastreras kattungar, vi har haft en diskussion om det läs här

Hawknestgrove
0

Du kan kastrera vid ca 6 månadres ålder utan några problem. Du kan använda ppiller en liten kort period om du skulle behöva. Själv så passade inte kastreiingen ihop med min plånbok, när Esther skulle kastreras, så hon fick PPiller i fyra veckor.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

#8 Jag vred lite på huvudet, det funkade, söt tjej!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

tervmatte
0

Man brukar göra det från 5-6 månaders ålder men man kan också göra det när dem är bara 14 veckor med. Det som är viktigt är att dem måste väga över ett kilo.

mailene
0

tack för bra svarSkrattande

marieborg
0

Så söt hon är!! Blir så glad att ni tagit hand om henne!

Ser fram emot att se fler bilder på henneGlad