Adoptera hittekatt/kolonikatt
Nu har det gått antal år sedan jag valde att köpa en katt från ett katthem.
Valet stod då mellan raskatt eller adoptera från ett katthem.
Katten var vild och inte tam när jag adoptera.
Jag var beredd på det och visste vad jag behövde göra för att vinna kattens tillit och stärka mitt och kattens band.
Min katt må "se basic ut" för andra. Men jag säger bara oj oj oj, vilken helt underbar katt med världens finaste personlighet.
En granne säger hundkatten och skrattar. 😂🥰
Dagligen berättar jag för katten vilken fantastisk katt du är. Mitt hem blev mer ombonat sedan jag valde att göra det kattvänligt.
Att köpa just den där otama katten är en av mina livs bästa beslut. 💞
Har ni några berättelser att dela med er av på samma ämne? 😁
#0 Så underbart! 🐱😍
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#0 Så jättefint att läsa och visst känns det härligt när otrygga katter finner trygghet 😻
Jag har haft en katthemsfröken det här var många år sedan och på den tiden fanns ett katthem i Rågsved utanför Sthlm hon föddes 92 och min hankatt behövde en ny kompis han föddes 91 och jag såg att han kände sig ensam.
Milla som hon hette bodde där med sin mamma hon var en rädd blyg fröken när hon kom till oss så det var samma där förtroende behövde byggas upp.
Dom levererade katten för dom ville se vilket hem hon kom till och det första som sker när damen från katthemmet släpper ut Milla Winston blev så glad och visade henne runt dom gick där och snackade med varandra in i varje rum sida vid sida och både jag och damen från katthemmet bara tittade på varandra och blev alldeles förvånade hur dom omedelbart fann varandra.
Milla blev oerhört trygg med mig men andra drog hon sig undan sen kom två grabbar till in i bilden samma där katterna tog till sig varandra och var hur fina som helst pysslade om varandra dom blev en underbar trygg kattfamilj. Tyvärr blev hon bara 8 år fick cancer men hon fick ett bra liv gick runt och var nöjd med allt.