FIP hos katt
Sevärt reportage om FIP hos katt.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
- Redigerat 2025-12-03 21:27 av Uppkatten
Bra program om FIP!
Det här låter väldigt lovande och en jättebra veterinär att lyssna på. Just år 2022 drabbades en av mina katter av våt FIP där och då fanns inte behandlingen att få men den talades om att vara på gång katten var 11 år och fick snabbt förlopp med svullen buk så det blev snabba ryck till veterinären och han fick somna in.
Det här var första gången och förhoppningsvis sista gången jag var med om att en katt fick FIP och jag har haft katter en så där 40-45 år har tappat räkningen på åren men det var en oerhört tragisk sjukdom att möta och allt gick så förbannat fort.
Det här känns lovande om man äntligen kan behandla FIP det är en otroligt fin framgång om än mer krävs så är det på en väldigt god väg att kunna rädda liv på våra katter som drabbas av FIP ❤️
Priserna för att behandla FIP är idag lägre än vad som sägs i reportaget.
Både via veterinär på klinik eller om man väljer att behandla via andra kanaler.
Mycket glädjande att det numera finns hopp!
Jag hade en gång en ung katt som drabbades av FIP och fick somna in hos veterinär. Det känns hjärtslitande än idag …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen