Aderton dumpade katter
Läser återigen om dumpade katter.
Den här gången är det inte mindre än aderton katter som har påträffats i dåligt skick, dumpade i kartonger.
Kommer inte åt artikeln då den är låst, men hoppas att katterna får hjälp till ett fortsatt bättre liv.
Så less på att djur hanteras så här.
Enligt lagstiftningen är det förbjudet att överge sina djur, och kontakt med veterinär ska ske omgående när djur visar tecken på att må dåligt.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Stackars katterna! 😭😿
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
😭💔
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vart finns artikeln?
Mvh
Mig
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag kan inte läsa artikeln, men om de hittades i ett trapphus har de förmodligen funnits i en av lägenheterna där. Hos någon som nyligen vräkts eller flyttat därifrån är inte en helt vild gissning.
Sajtvärd Katter iFokus
Återigen en på alla sätt väldigt sorglig historia. 😢
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#6: Hm… Problemet verkar ha varit okastrerade katter och felkissande, men konstigt att även avmagrade katter kopplas till ett hem som har hela förrådet fullt av kattmat! Kanske gammal kattmat och att ägaren helt enkelt inte orkat ge katterna mat..? Eller var det kanske under tiden de var bortlämnade de fick för lite mat.. Man kan nog inte lita på att det enbart handlade om "8-9 dagar".
Kvinnan och familjen verkar anklaga varandra, men de som hade ansvar för katterna senast var familjen och det var de som dumpade katter som var i uppenbart dåligt skick.
Sajtvärd Katter iFokus
Avmagring kan ju även bero på faktorer såsom sjukdom, att småkattungar inte fått tillräcklig di, kattmammor kan magra av ordentligt om de har många ungar o.s.v. Alltid knepigt med sådana här ärenden.