Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 134 ggr
Uppkatten
2

Katter instängda i burar

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Inlåsta i bajsfyllda burar utan mat och vatten
Uppkatten
1

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Bilderna visar misären. Här levde katterna under ”tortyrliknande förhållanden”, enligt länsveterinären Helén Löfblad. – Obeskrivligt, säger hon till SVT. Nu har ett par utanför Sundsvall ställts inför rätta för djurplågeri.
Uppkatten
1

Tarotstollan
2

😭 Det finns inga ord…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2

Helt otroligt hemskt!

UlrikaD
0

Konstigt ändå att detta hände för 2 år sen och det är först nu det uppmärksammas i media.

Denna kommentar har tagits bort.
[solljust]
3

Jag väljer att inte öppna länkarna det gör alldeles för ont i mig allt det här med hur många djur som far illa och jag blir alltid lika bedrövad lika arg förbannad och ledsen för hur kan människor agera så mot liv som endast kommer med en underbart villkorslös kärlek till oss människor 😢

Uppkatten
0

Katterna stängdes in i burar och levde i misär – enligt länsveterinären ”under tortyrliknande förhållanden”. Nu döms en man för djurplågeri.
Uppkatten
0

En man i 60-årsåldern från en ort utanför Sundsvall döms för djurplågeri till villkorlig dom och 15 000 kronor i böter. Mannen höll flera katter instängda i små burar under ”tortyrliknande förhållanden” menar Länsstyrelsen.
OberonsMatte
0

#9: Lite missvisande när det inte framkommer hur många dagsböter han dömdes till. Det kan vara minst 30 och max 200, men vad det blir i pengar räknat beror på den dömdes ekonomiska situation.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
0

Det har du rätt i. 15 000 kr i böter står det bara.

• Redigerat 2025-09-10 19:06 av Uppkatten